حدود 20 هزار مراجعه سرپایی کرونا در تهران در 24 ساعت گذشته/ آمار بستری های کرونا در تهران به 10 هزار نفر نزدیک شد

شیوع موج پنجم کرونا در تهران منجر به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران شده است. موج پنجم کرونا در تهران بر مبنای شیوع نوع دلتا ویروس کرونا در تهران آغاز شده است. حدود یک ماه است که موج پنجم کرونا در تهران شروع شده است.

به گزارش رکنا، امروز مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، رییس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و فرماندار شمیرانات افتتاح شد.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در حاشیه افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران، راه اندازی این مرکز را اولین تجربه کشوری تجهیز پارکینگ مستقر در فضای نمایشگاهی دانست و گفت: به علت فضای وسیع، ظرفیت بالای واکسیناسیون و پشتیبانی دستگاه های مختلف، این اقدام به تسریع روند واکسیناسیون کمک بسیاری خواهد کرد.

به گفته وی، این مرکز با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی و با مدیریت و اجرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به پشتیبانی مرکز بهداشت و درمان شمیرانات تجهیز و راه اندازی شده است.

زالی تصریح کرد: به طور کلی روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری در حال انجام است، اما همچنان در تلاش هستیم تا این روند را تسریع بخشیم. پاشنه آشیل این هدف، تامین لجستیک مکفی از سبد واکسن داخلی و خارجی با پشتیبانی مستمر و پیوسته دولت است.

وی با بیان اینکه نرخ واکسیناسیون در منطقه از شرایط خوبی برخوردار نیست، افزود: افتتاح مراکز بیشتر، گسترش شیفت های واکسیناسیون و همکاری دستگاه های مختلف برای بهبود شرایط کشور نقش بسزایی دارد.

زالی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در فضای نمایشگاه بین المللی، صد و ششمین مرکز تجهیز شده در پایتخت اعلام کرد و گفت: در روز گذشته ۶۳ هزار دوز واکسن تزریق شده و راه اندازی هر مرکز، این آمار را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در خصوص وضعیت شیوع بیماری در پایتخت، تصریح کرد: روز گذشته بالغ بر ۱۹ هزار مراجعه سرپایی به مراکز بهداشت و درمان صورت گرفته است و تا صبح امروز تعداد بیماران بستری به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. همچنین تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰  بیمار کرونایی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.

دکتر زالی اظهار کرد: فعال سازی کمیته ترخیص، افزودن هزار و ۴۰۰ تخت اورژانس به ناوگان تخت های ۱۸ بیمارستان پایتخت و افزایش ظرفیت مراکز ارائه خدمات بستری موقت، تدابیری بود که برای گذر از بحران فعلی در نظر گرفته شد، همچنین اعمال سهمیه بندی جدید برای بیمارستان های استان تهران نیز صورت گرفته است، اما به طور کلی بهترین چاره حل این مشکل و مقابله با بحران، کاهش ورودی بیمارستان هاست.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟