کاهش هزینه های سرمایشی با گرین وال مصنوعی

 

معمولاً افراد اولین راهی را که برای خنک نمودن ساختمان‌­ها انتخاب می­کنند استفاده از وسایل سرمایشی مختلف است که این انتخاب، معمولاً هزینه قابل توجهی را برای آن­ها در برخواهد داشت و باعث افزایش چشمگیر هزینه برق مصرفی می­شود. این در حالی است که روش ­های دیگری همچون خرید گرین وال نیز برای کاهش هزینه­‌های سرمایشی وجود دارد.

با استفاده از گرین وال می­توان در روزهای گرم سال محیط خنک و دلنشینی را برای خانه یا محل کار خود فراهم نمود. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد گرین وال و کاهش هزینه‌­های سرمایشی با گرین وال مصنوعی بدانیم:

گرین وال چیست؟

دیوار سیز یا گرین وال یکی از انواع دیوارپوش ­هایی است که این روزها به دو صورت طبیعی و مصنوعی در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف بسیار کاربردی است. گرین وال­‌های طبیعی متشکل از گیاهان سبز طبیعی هستند که البته به دلیل محدودیت­­ هایی که برای اجرا در محیط ­های مختلف به همراه خواهند داشت. در مقایسه با نمونه­‌های مصنوعی بسیار کمتر استفاده می­شوند.

در مقابل گرین وال طبیعی دیوار سبز مصنوعی را داریم که در هر محیطی به راحتی قابل اجراست و روز به روز همچون خرید چمن مصنوعی، خرید گرین وال مصنوعی نیز با استقبال بیشتری همراه است. دیوار سبز مصنوعی از گیاهان سبز مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن تهیه می­شود. در واقع برای ساخت دیوار سبز مصنوعی، پلی اتیلن و برخی دیگر از مواد ذوب شده و به شکل برگ و گل قالب­‌گیری می­شوند.

گرین وال مصنوعی چه نقشی در کاهش هزینه­‌های سرمایشی دارد؟

گرین وال­­‌ها دارای مزایای بسیاری هستند که یکی از آن­ها کمک به کاهش هزینه­‌های سرمایشی است. اما چگونه گرین وال سبب کاهش هزینه­‌های سرمایشی می­شود؟ موردی که کمک می­کند دیوار سبز محیط را خنک‌­تر نگه داشته و نیاز به وسایل سرمایشی را کمتر کند این است که گرین وال، نور خورشید را در وهله اول به خود جذب می­کند و مانع از تابش مستقیم نور خورشید به درون محیط خواهد شد و این موضوع نقش موثری در کاهش گرمای فضا می­شود. جنس گرین وال مصنوعی همانطور که گفتیم از ماده­‌ای به نام پلی اتیلن است و این ماده در فصل گرما مانع از ورود گرما به درون ساختمان می­شود.

 

گرینوال مصنوعی چه نقشی در کاهش هزینه های سرمایشی دارد

کاهش گرمای محیط باعث می­شود با تعداد وسایل سرمایشی کمتری و بدون نیاز به استفاده مداوم و 24 ساعته از وسایل سرمایشی محیط را خنک نگه داشت و این موضوع در دراز مدت تاثیر بسیاری در به حداقل رسیدن هزینه­‌‌های سرمایشی از قبیل هزینه برق، هزینه تعمیر و رسیدگی به وسایل سرمایشی و... خواهد شد. لذا در بسیاری از محیط­‌ها از قبیل محیط‌­های مسکونی، لابی ساختمان­ های مسکونی و اداری، دکور مغازه‌­ها و فروشگاه‌­ها، سالن ­های آرایشی و... از دیوار سبز مصنوعی استفاده شود.

آیا قیمت گرین وال مصنوعی از هزینه­ های سرمایشی کمتر است؟

خیلی از افراد معتقد هستند که خرید و اجرای گرین وال مصنوعی پروسه‌­ای هزینه ­بر است و خرید آن به منظور کاهش هزینه­ های سرمایشی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. این در حالی است که گرین وال مصنوعی یکی از دیوارپوش­ های ارزان برای محیط­ های مختلف محسوب می­شود که در کنار زیبایی فوق ­العاده­‌ای که به هر فضایی خواهد بخشید دارای مزایای بسیاری مانند کاهش هزینه ­های سرمایشی است.

قیمت دیوار سبز مصنوعی در مقایسه با سایر دیوارپوش­ ها بسیار مقرون به صرفه­ است و با هزینه‌­ای بسیار متناسب امکان اجرای این دیوارپوش برای طراحی ساختمان ­های جدید و نیز بازسازی ساختمان­های قدیمی وجود دارد. قیمت گرین وال مصنوعی همچنین در مقایسه با هزینه ­های بالای سرمایشی بسیار معقول و مقرون به صرفه است.

چند نوع گرین وال مصنوعی داریم

چند نوع گرین وال مصنوعی داریم؟

حال که به بررسی نقش گرین وال مصنوعی در کاهش هزینه سرمایشی پرداختیم بد نیست که با انواع گرین وال مصنوعی نیز آشنا شویم. گرین­ وال­‌ها این روزها دارای تنوع بسیاری هستند و این موضوع باعث شده اس که افراد بتوانند با توجه به بودجه خود و همچنین سبک دکوراسیون فضای موردنظر دست به انتخاب بهترین گرین وال مصنوعی بزنند. از این رو برای هر محیطی می­توان از یک گرین وال مصنوعی زیبا برای کاهش گرمای محیط در روزهای تابستانی نمود و با یک تیر دو نشان زد و در کنار فراهم نمودن محیطی خنک، فضایی زیبا و شیک خلق نمود.

به طور کلی فارغ از تنوعی رنگی، شما می­توانید گرین وال­ های مصنوعی را در انواع زیر تهیه کنید:

  1. گرین وال مصنوعی مدولار: مدولار از جنس استیل گالوانیزه است و به دلیل انعطاف بالا جهت اجرای طرح ­های مختلف انتخابی مناسبی است.
  2. گرین وال مصنوعی شبکه­‌ای: این نوع دیوار سبز برای فضاهای بزرگ مناسب است.
  3. گرین وال مصنوعی کابلی: در این نوع، گیاهان به دور کابلی پیچیده می­شوند و این دیوارپوش چندان پرکاربرد نیست.

اجرای دیوار سبز مصنوعی به چه صورت است؟

دیوار سبز مصنوعی در کنار قیمت مناسب و همچنین نقش موثری که در کاهش هزینه ­های سرمایشی دارد به راحتی قابل نصب و اجرا در محیط­ های مختلف است. این نوع دیوارپوش بر روی انواع دیوارها، از جمله دیوارهای گچی، دیوارهای بتنی، دیوارهای کامپوزیتی، دیوار چوبی و حتی پارتیشن قابل اجراست. از این رو هیچ محدودیتی در اجرای این دیوارپوش وجود نخواهد داشت.

از طرفی به دلیل آن که گیاهان مصنوعی به کار برده شده برای این دیوارپوش بر روی یک توری مرغی اجرا شده­اند به سادگی می­توان گرین وال مصنوعی را بر روی هر دیواری به سادگی با پیچ و رول پلاک نصب نمود.

خرید گرین وال مصنوعی برای کاهش هزینه­ های سرمایشی

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد استفاده از گرین وال مصنوعی یکی از مقرون به صرفه‌­ترین راه­ها برای خنک نگه داشتن ساختمان­ ها در فصل گرماست و سبب به حداقل رسیدن هزینه­ های سرمایشی می­شود. شما می­توانید انواع دیوار سبز مصنوعی را در ابعاد دلخواه و با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی عالی از فروشگاه گامان تزئین جاوید تهیه کنید. همچنین این امکان در فروشگاه گامان تزئین جاوید برای شما وجود خواهد داشت تا گرین وال مصنوعی دلخواه خود را سفارش داده تا برای شما به صورت اختصاصی ساخته شود. 

 

کدخبر: 909290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟