معرفی دو برند خوب گیج دما


گیج دما ایندومارت

گیج دما ایندومارت به دو روش کلی و پرکاربردترین روش های اندازه گیری دما بدون استفاده از الکتریسیته کار خود را انجام می دهد:

  • نوار دو فلزی
  • انبساط حجمی گازها

1)     گیج دما ایندومارت دو فلزی

اصل روش اندازه گیری دما در یک گیج دما ایندومارت دو فلزی، در نظر گرفتن تغییر در انبساط دو قطعه فلز مختلف است که به یکدیگر جوش داده شده و دارای ضرایب انبساط حرارتی متفاوتی هستند. هر گونه تغییر دما باعث تغییر طول نوارهای فلزی می شود و از آنجایی که انبساط یا انقباض نوارهای فلزی با یکدیگر برابر نیستند، بنابراین سیستم دو فلزی به طرفین خم می شود.

خرید گیج دما از ابزار سنجش آریا

افزایش دما باعث خمیدگی گیج دما ایندومارت دو فلزی به سمت نوار فلزی با ضریب انبساط حرارتی کمتر می شود و کاهش دما باعث می شود که نوار دو فلزی به سمت فلز انبساط حرارتی بالاتر متمایل شود. سیستم گیج دما ایندومارت دو فلزی در داخل لامپ/ساقه دماسنج قرار می گیرد.

مارپیچ دو فلزی به محوری متصل می شود که می چرخد و این حرکت به مقدار دمایی که توسط اشاره گر روی صفحه گیج دما ایندومارت نشان داده شده است تبدیل می شود.

2)    گیج دما ایندومارت گازی

روش اندازه گیری گیج دما ایندومارت گازی، انبساط گاز بی اثر در یک سیستم بسته است. تغییرات دمای فرآیند فشار گاز داخل ساقه گیج دما ایندومارت را تغییر می دهد و این باعث می شود که لوله بوردون یا لوله مارپیچی دماسنج حرکت کند و این جابجایی از طریق قطعات مکانیزم حرکت به اشاره گر منتقل می شود و دمای موجود را نشان می دهد.

دقت گیج دما ایندومارت

کلاس دقت حداکثر خطای مجاز نشانه در دمای مرجع است که به صورت درصدی از دهانه بیان می شود. کلاس های دقت تعریف شده گیج دما ایندومارت  1.0٪، 1.6٪ و 2.0٪ است. اگر پر کردن مایع مانند گلیسیرین یا روغن سیلیکون مورد نیاز باشد، دقت در مقایسه با کلاس اجرای خشک حداقل یک کلاس کاهش می یابد.

جبران دمای محیط

تغییرات دمای محیط ممکن است بر دقت دستگاه تأثیر بگذارد، زیرا دمای کالیبراسیون محیط 0.4±20 درجه سانتیگراد است. هنگامی که دمای محیط 10± درجه سانتیگراد تغییر می کند، خطای نشانگر 0.2 ± درصد از مقیاس کامل خواهد بود. در کنار این محصول معمولا از بی متال یا رله حرارتی هیوندا استفاده می شود.

طول مویرگ نیز منبع مهمی از خطا در 0.2 درصد مقیاس کامل برای هر متر اضافی مویرگی است. با این حال، با دمای محیط ثابت، می توان این خطا را به حداقل خود کاهش داد.

به عنوان مثال، حداکثر طول مویرگی توصیه شده 6 متر (20 فوت) است، اما برای یک محیط دمای یکنواخت ممکن است این طول تا 10 متر (30 فوت) افزایش یابد. بنابراین، مویرگی طولانی تر گیج دما ایندومارت هنوز امکان پذیر است، اما باید از مویرگی جبرانی و یک لوله مارپیچی دو دیفرانسیل برای اصلاح دمای محیط استفاده شود.

واحد اندازه گیری گیج دما ایندومارت

گیج دما ایندومارت به صورت یک یا دو مقیاس ارائه می شوند. تقسیم بندی های مقیاس مطابق با قطر ابزار هستند. واحدهای ترجیحی دما درجه سانتی گراد یا درجه فارنهایت هستند. واحدهای دمایی دیگر مانند K (Kelvin) نیز در صورت درخواست در دسترس هستند.

°F = 1.8 X °C + 32

°C = (°F - 32) / 1.8

K = °C + 273.15

شوک های مکانیکی و ضربان

شوک ها و ارتعاشات عمر و دقت دماسنج ها را کاهش می دهد. بنابراین، ارتعاش مکانیکی در سیستم اندازه گیری گیج دما ایندومارت باید جلوگیری شود. اگر دما را در ناحیه ارتعاشی اندازه گیری کنید، شوک اجتناب ناپذیر است، اعمال موارد زیر باعث بهبود خواندن دما می شود:

  • استفاده از ضربه گیر لاستیکی،
  • اندازه گیری از راه دور با استفاده از مویرگ،
  • پر کردن محفظه دماسنج با گلیسیرین یا روغن سیلیکون (وابسته به دما).

شماره گیری، کیس و پنجره گیج دما ایندومارت

یکی از عوامل مهم در انتخاب اندازه صفحه، فاصله بین نقطه نصب و موقعیت خواننده است. اندازه اسمی گیج دما ایندومارت استاندارد 63، 80، 100، 125 و 160 میلی متر می باشد.

تصمیم گیری در مورد مواد مورد ترجیحی معمولاً بر اساس محیط نصب است. Indumart جعبه های پلاستیکی، آلومینیومی، فولادی رنگ شده و فولاد ضد زنگ را ارائه می دهد.

انتخاب متریال پنجره بر اساس محیط نصب و حالت سیال و ویژگی های آن (اقدامات ایمنی) است. سه نوع پنجره برای انتخاب عبارتند از:

  • شیشه ابزار تخت،
  • شیشه ایمنی چند لایه، (3) اکریلیک / پلکسی گلاس. لازم به ذکر است که همه انواع پنجره ممکن است برای یک دماسنج خاص در دسترس نباشد.

محل نصب و اتصال گیج دما ایندومارت

گیج دما ایندومارت نصب مستقیم و از راه دور را ارائه می دهد. برای نصب مستقیم، باید به وسیله آچار، گشتاور سفت کردن اتصال را اعمال کرد نه با گرفتن و چرخاندن قاب. برای نصب از راه دور، باید از خم شدن ناگهانی مویرگ که باعث ایجاد محدودیت و شکاف در خط می شود اجتناب شود و مویرگ اضافی باید با قطر حدود 30 سانتی متر (1 فوت) زخم شود.

گیج دما نوافیما

گیج دما نوافیما بر اساس قوانین ایمنی مندرج در استانداردهای بین المللی ایمنی در حال اجرا طراحی و تولید می شود. از نظر دستورالعمل 2014/68/EU P.E.D. گیج دما نوافیما باید بر اساس "روش ساخت و ساز صحیح" طراحی و تولید شوند. از محصولات دیگر این حوزه می توان به کلید حرارتی (محافظ موتور) هیوندای اشاره کرد.

این ابزار برای استفاده در مواد غذایی، آشامیدنی، دارویی، برودتی، صنایع فرآوری شیمیایی و پتروشیمی و محیط فرآیند طراحی شده است. گیج دما نوافیما برای نشان دادن دما به صورت محلی و از راه دور در نظر گرفته شده است.

گیج دما نوافیماTB7

گیج دما نوافیما DS 2.5 ", 3" 4,5" (63-80-100-125 میلی متر) از ابزارهای عالی ساخت این شرکت هستند. گیج دما نوافیما برای استفاده در صنایع شیمیایی و پتروشیمی طراحی شده است. گیج دما نوافیما TB7 برای مقاومت در برابر شدیدترین شرایط عملیاتی ایجاد شده توسط محیط فرآیند ساخته شده اند. یک مورد/لامپ جوش آرگونارک کل ساختار را تقویت می کند.

جزئیات گیج دما نوافیما TB7

  • بخش صنعتی: مواد شیمیایی، پتروشیمی انرژی ماشین ساختمان (OEM) تبرید گرمایش، تهویه، تهویه هوا (HVAC) گازهای فنی
  • نوع ابزار: دماسنج دو فلزی
  • کاربردهای خاص: دمای فرآیند بالا
  • مطابقت: مطابقت با EN 13190EAC
  • تابع: نشانه محلی
  • دقت: 2,0 بر اساس EN 13190
  • مواد: تمام فولاد ضد زنگ
  • دامنه: 20- تا.500 درجه سانتی گراد
  • عنصر حسگر: مارپیچ دو فلزی
  • درجه حفاظت: IP 55

سخن آخر

شرکت ابزار سنجش آریا با سایت co-asa.com فروشگاه انواع ابزار دقیق است. این فروشگاه به سراسر ایران خدمات خود را ارائه می دهد. ابزار سنجش آریا وارد کننده و فروشنده ابزار دقیق با کیفیت بالا و برندهای مختلف است. برای خرید انواع ابزار دقیق می توانید با کارشناسان ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

 

کدخبر: 887236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟