علت صدا دادن لباسشویی بوش هنگام خشک ‌کردن چیست؟

 

روش‌های جلوگیری از صدا دادن ماشین لباسشویی بوش

برای پیشگیری از ایجاد صدای بلند و ناگوار لباسشویی هنگام آغاز مراحل خشک‌کردن لباس، می‌توانید از چند راهکار کاربردی استفاده کنید. این کارها ممکن است در ظاهر اموری بسیار ساده به نظر برسند؛ اما با رعایت آن‌ها صدای ماشین لباسشویی بسیار کاهش خواهد یافت. همچنین انجام این امور می‌تواند به افزایش عمر قطعات ماشین لباسشویی کمک کند. البته در نظر داشته باشید که در صورت خرابی، جای نگرانی نیست؛ چرا که تعمیر لوازم خانگی بوش روند پیچیده ای ندارد و اکثر لوازم خانگی این برند سریعا قابل تعمیر هستند. برخی راهکارهای کاربردی به شرح زیر هستند:

  • در زمان قراردادن لباس‌ها در درون سبد دستگاه لباسشویی به حجم لباس‌ها و حجم دیگ لباسشویی توجه کنید. معمولاً اگر حجم لباس‌های درون دیگ بیشتر از حجم آن باشد، دستگاه در زمان خشک‌کردن لباس‌ها و چرخش دیگ با مشکل مواجه خواهد شد که نشانه‌های آن ایجاد صداهای مختلف است.
  • برخی افراد پس از خرید ماشین لباسشویی آن را به‌صورت اصولی نصب نمی‌کنند. ماشین لباسشویی باید روی سطحی صیقلی و صاف قرار بگیرد و کاملاً به‌صورت هم تراز باشد. در واقع نصب اصولی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عملکرد بهتر آن در فرایند شست‌وشو شود.
  • قبل از انداختن لباس درون دیگ لباسشویی بهتر است تمامی جیب‌های لباس‌ها را بگردید. وجود اشیای سخت و فیزیکی درون لباس و نفوذ آن به درون دستگاه می‌تواند باعث ایجاد صدا در زمان روشن‌کردن لباسشویی شود.
  • در هرزمان کارشناسان و تعمیرکاران انواع ماشین‌های لباسشویی توصیه می‌کنند که از سرویس دوره‌ای ماشین‌های لباسشویی یا حتی دیگر دستگاه‌ها چون ماشین ظرف‌شویی و... غافل نشوید. این سرویس دوره‌ای جهت کسب اطمینان از سلامت قطعات دستگاه چون موتور، تسمه، بلبرینگ و... انجام می‌شود تا در زمان وجود ایرادی تعمیر آن سریع‌تر انجام شود.
  • سعی کنید از ماشین لباسشویی به‌صورت ممتد و برای مدت طولانی استفاده نکنید. یکی از دلایل ایجاد صدا از لباسشویی هنگام خشک‌کردن لباس‌ها، استفاده طولانی‌مدت از لباسشویی است.
  • بهتر است پمپ لباسشویی را در زمان درستی تخلیه کنید و آلودگی‌های آن را پاک نمایید. این کار از مسدود شدن پمپ برای خروج آب جلوگیری خواهد کرد.

روش جلوگیری از صدا دادن لباسشویی بوش هنگام خشک ‌کردن

روش‌های عیب‌یابی و رفع مشکل صدادادن ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی در برخی مواقع ممکن است بنابر دلایلی دچار ایرادهایی شود. یکی از نشانه‌های هشداردهنده خرابی لباسشویی، ایجاد صدا از آن است. برای تشخیص دلیل ایجاد این مشکل، باید در ابتدا تمامی علائم آن را چک کنید. روش‌های عیب‌یابی ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  • بررسی دور درب دیگ: به‌احتمال زیاد صدای ناگوار ماشین لباسشویی به‌دلیل شکسته‌شدن بلبرینگ‌ها یا خرابی لاستیک در دیگ داخلی آن باشد. در این صورت باید لاستیک دور درب و بلبرینگ دیگ تعویض شود.
  • چک‌کردن موتور: تسمه محرک را از دستگاه جدا کنید و پس از آن، ماشین لباسشویی خود را روشن نمایید. درصورتی‌که صدا ایجاد شد، به‌احتمال زیاد این ایراد به خرابی بلبرینگ دستگاه مربوط است.
  • بررسی تسمه: درصورتی‌که تسمه دستگاه آسیب ببیند، صدایی همانند صدای ضربه به دیوار را خواهید شنید. این مشکل عمدتاً به‌دلیل بالابودن حجم لباس‌ها رخ می‌دهد.
  • چک‌کردن کمک‌فنرها: کمک‌فنرها برای کاهش صدای ماشین لباسشویی در دستگاه افزوده شده است؛ ازاین‌رو خرابی آن می‌تواند باعث ایجاد سروصدا از لباسشویی شود.
  • بررسی پمپ دستگاه: خرابی یا فرسودگی پمپ لباسشویی می‌تواند صدای ناگواری ایجاد کند. این صدا عمدتاً در زمان خشک‌کردن لباس‌ها و آب‌کشی بیشتر به گوش خواهد رسید.
  • بررسی لباس‌های درون دیگ: عمدتاً صدای وزوز دستگاه به‌دلیل گیرکردن جسم خارجی در درون سبد ماشین لباسشویی ایجاد می‌شود.
  • بررسی بشقاب دستگاه: درصورتی‌که صدایی غیرطبیعی و ناگوار از ماشین لباسشویی شنیدید بهتر است به بشقاب آن نگاهی بیندازید. خرابی بشقاب دستگاه باعث بروز صدای غیرطبیعی می‌شود که برای رفع آن می‌بایست بشقاب تعویض گردد.
  • بررسی درب: در صورت قفل ‌نشدن درب لباسشویی ممکن است صدایی از دستگاه حین کارکردن آن خارج شود‌. درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض یا تعمیر نمایید.

عیب یابی مشکل صدا دادن لباسشویی بوش هنگام خشک ‌کردن

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی با در کنار هم قرارگرفتن قطعات مختلف ساخته شده است. از اصلی‌ترین اجزای یک ماشین لباسشویی می‌توان به پمپ تخلیه آن اشاره نمود. زمانی که پمپ تخلیه خراب شود و خروج آب از دستگاه به‌خوبی صورت نگیرد، از دستگاه صدای غیرطبیعی خواهید شنید. این صدا در زمان خشک‌کردن لباس‌ها بیشتر خواهد شد.

وجود اشیای فیزیکی در کنار لباس‌ها

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که اشیای سخت و فیزیکی در کنار لباس‌ها جای بماند. زمانی که اشیا با سبد و درب ماشین لباسشویی در هنگام چرخش دیگ آن برخورد کند، این اتفاق منجر به تولید صداهایی چون صدای تق‌تق خواهد شد. اگر صدایی چون تق‌تق درب و... شنیدید بهتر است تا اتمام خشک‌کن ماشین لباسشویی صبر کنید و در انتها آن اجسام خارجی را از درون سبد دستگاه خارج نمایید.

لباسشویی بوش

سخن پایانی

برای رفع مشکل صدای دستگاه باید دلیل آن را پیدا کنید که برای این کار باید مواردی چون لاستیک دور درب دیگ، کمک‌فنرها، تسمه، موتور، بشقاب و... ماشین لباسشویی بوش را بررسی کنید. به‌طورکلی برای تشخیص عیب و مشکل یک دستگاه باید بررسی آن را به تعمیرکاران متخصص در این زمینه بسپارید‌. صدادادن ماشین لباسشویی در زمان خشک‌کردن لباس‌ها بنابر دلایل مختلفی رخ می‌دهد که تعمیرکاران تمامی جزئیات دستگاه را بررسی می‌کنند و روش مناسبی را برای تعمیر آن انتخاب می‌کنند. ایرانیان سرویس در این راه می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به‌جای پرداخت هزینه بالاتر برای خرید ماشین لباسشویی، با هزینه کم‌تر آن را تعمیر کنید.

 

کدخبر: 1005707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟