روش های جلوگیری از اضافه بار در سفرهای هوایی

 

اضافه‌بار در سفرهای هوایی چیست؟

اضافه‌بار فرودگاه زمانی اتفاق می‌افتد که وزن چمدان شما بیش از حد وزن مجاز شرکت هواپیمایی باشد. این امر می‌تواند منجر به پرداخت هزینه‌های اضافی برای حمل بار بیشتر، تأخیر در فرودگاه برای بسته‌بندی مجدد یا پرداخت هزینه‌های بار اضافی و احتمال دور انداختن اقلام به دلیل محدودیت وزن شود.

در فرودگاه این اقدامات را انجام دهید:

بار اضافی را به اشتراک بگذارید: اگر با همراهان خود سفر می‌کنید، وزن چمدان را به طور مساوی تقسیم کنید تا از حمل بار اضافی توسط یک نفر جلوگیری شود.

از خدمات پستی استفاده کنید: اگر اقلامی را در طول سفر خریداری کرده‌اید، آنها را از طریق خدمات پستی به مقصد خود ارسال کنید. بسیاری از شرکت‌ها روش‌های حمل‌ونقل پستی به‌صرفه و ایمن را ارائه می‌دهند.

بار بیشتر را به چمدان دستی خود منتقل کنید: اگر اضافه‌بار شما جزئی است، از میزان مجاز حمل بار در کابین استفاده کنید تا وزن چمدان را به حداقل برسانید.

خدمات باربری: برای اقلام بزرگتر یا سنگین‌تر، از خدمات باربری برای ارسال اقلام به مقصد خود استفاده کنید.

نکات بسته‌بندی بارها

جمع‌آوری بارها و وسایل مورد نیاز برای سفر می‌تواند کار دشواری باشد، به‌خصوص زمانی که صحبت از محدودیت وزن چمدان در سفرهای هوایی به میان می‌آید.

بعد از خرید بلیط هواپیما مقررات خطوط هوایی را بررسی کنید، حتماً قبل از بستن چمدان، با میزان بار اضافی هر شرکت هواپیمایی آشنا شوید. همچنین چمدان خود را وزن کنید و از ترازو چمدان استفاده کنید تا مطمئن شوید که چمدان شما در محدوده وزن مجاز است.

در ادامه چند ترفند هوشمندانه بسته‌بندی وسایل که به شما کمک می‌کند از اضافه بار فرودگاه جلوگیری کنید و در هزینه‌های بار اضافی صرفه‌جویی کنید را بررسی کرده‌ایم.

۱. چمدان سبک با خود ببرید

چمدان سبک‌وزنی را انتخاب کنید و وسیله‌های خود را در آن به طور هوشمندانه بسته‌بندی کنید تا وزن بارهایتان را به حداقل برسانید.

چمدان سبک با خود ببرید

۲. موبایل و لپ‌تاپ فراموش نشود

برای سرگرمی از وسایل دیجیتالی استفاده کنید. به جای حمل فیزیکی کتاب یا مجلات، وسایل دیجیتال مثل موبایل، تبلت و لپ‌تاپ همراه خود ببرید و سرگرمی‌های مناسب خود را در آن‌ها دانلود کنید.

۳. وسایل ضروری با خودتان حمل کنید

فقط اقلام ضروری را بسته‌بندی کنید. اقلام خود را بررسی کنید و برای اینکه وزنشان بیش از حد نباشد، موارد غیر ضروری را از آنها جدا کنید.

۴. از ترفند بالش استفاده کنید

یک روبالشی پر از لباس همراه داشته باشید تا به عنوان یک بالش راحت در پرواز از آن استفاده کنید.

این امر باعث می‌شود وزن چمدان شما کمتر شود می‌شود. این بالش‌ها، اغلب توسط کارکنان خطوط هوایی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. این ترفند به تازگی رایج شده است، بنابراین ممکن است برخی خطوط هوایی شروع به بررسی دقیق بالش‌ها کنند و اجازه ندهند لباس‌هایتان را داخل آنها قرار دهید.

۵. کیسه‌های خرید بدون عوارض

کیسه‌های خریدی که توسط فروشگاه‌های معاف از عوارض برای حمل اقلام اضافی استفاده می‌شود، را برای حمل بار خود در نظر بگیرید. این کیسه‌ها معمولاً به‌عنوان چمدان دستی در نظر گرفته نمی‌شوند و فضای اضافی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

۶. لباس‌های سنگین خود را در فرودگاه بپوشید

سنگین‌ترین لباس‌هایتان را در فرودگاه بپوشید و فضای چمدانتان را به حداکثر برسانید. این کار باعث صرفه‌جویی در فضای چمدان می‌شود و حتی می‌توان از آن لباس‌های برای پنهان کردن وسایل اضافی در جیب استفاده کرد.

۷. لایه‌لایه لباس بپوشید

لباس‌های اضافی خود را به صورت لایه‌لایه بپوشید و بعد از عبور از گیت و تحویل بار، می‌توانید لباس‌های اضافی داخل هواپیما از تنتان خارج کنید. این کار باعث می‌شود که فضای بیشتری در چمدان و کیف دستی شما آزاد شود.

۸. از کوله‌پشتی استفاده کنید

به‌جای یک چمدان کوچک، یک کوله‌پشتی را به عنوان کیف دستی خود انتخاب کنید. کوله‌پشتی‌ها اغلب سبک‌تر هستند و معمولاً توسط کارکنان خطوط هوایی نادیده گرفته می‌شوند. بعلاوه، وسایل در کوله‌پشتی‌ها راحت‌تر از چمدان‌های سفت بسته‌بندی می‌شوند.

۹. در مقصد خود خرید کنید

به جای بسته‌بندی بار در چمدان هنگام آغاز سفر، اقلام مورد نیاز خود را در مقصد خریداری کنید. این کار ریسک هزینه بار اضافی و دیگر لازم نیست بار اضافی را برای سفر خود حمل کنید.

۱۰. وسایل خود را هوشمندانه بسته‌بندی کنید

هنگام بسته‌بندی وسایل خود در چمدان سعی کنید فضا را به حداکثر برسانید و وزن را به حداقل برسانید.

لباس‌هایی چندمنظوره در چمدان قرار دهید که می‌توانند برای موقعیت‌های مختلف از آنها استفاده کرد. با انجام این کار، دیگر لازم نیست لباس‌های اضافی با خودتان حمل کنید. همچنین می‌توانید با محل اقامت خود تماس بگیرید تا ببینید آیا امکاناتی مانند حوله، لوازم بهداشتی و شامپو ارائه می‌دهند که این اقلام را با خود نبرید یا خیر.

۱۱. پیش‌بینی وضع آب‌وهوا

هفته‌ها قبل از سفر، آب‌و‌هوای مقصد خود را در تاریخ مورد نظرتان بررسی کنید. با این کار لباس‌ها و وسایل مورد نیاز خود را بر اساس شرایط آب‌وهوایی بسته‌بندی خواهید کرد و دیگر لباس‌های اضافه با خود نمی‌برید.

۱۲. خدمات خطوط هوایی مختلف را مقایسه کنید

درباره قوانین حمل بار، هزینه بار اضافه و مقدار مجاز بار خطوط هوایی مختلف تحقیق کنید. همچنین به سایر خدمات خطوط هوایی مثل تنقلات رایگان، وعده‌های غذایی، یا سرگرمی‌های داخل هواپیما دقت کنید تا مورد اضافه‌ای با خود حمل نکنید. ایرلاینی را انتخاب کنید که خدمات و قوانین آن با سبک سفر و نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

خدمات خطوط هوایی

کلام آخر

هنگام آماده‌شدن برای سفرهای هوایی، یکی از نگرانی‌های رایج مربوط به اضافه‌بار است. اضافه‌بار در فرودگاه ممکن است مشکلاتی نظیر پرداخت هزینه و از دست دادن وسایل را به همراه داشته باشد. در این مقاله درباره روش‌های جلوگیری از اضافه‌بار در فرودگاه صحبت کردیم. با کمی برنامه‌ریزی و به‌کارگیری ترفندهای هوشمندانه‌ای برای بسته‌بندی وسایل، می‌توان از اضافه بار فرودگاه جلوگیری کرد. با در نظر گرفتن آب‌وهوا و سیاست‌های خطوط هوایی می‌توانید از یک سفر بدون استرس و بدون بار اضافی لذت ببرید.

 

کدخبر: 1005084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟