نگهداری از پکیج در تابستان

در این راهنما قصد داریم علاوه‌بر پاسخ به این سوال، با ضرورت و نحوه نگه‌‎داری پکیج در تابستان آشنا شویم. امروزه در اکثر منازل از پکیج برای گرم کردن خانه‌ها و همچنین تهیه آب گرم استفاده می‌شود؛ اما پکیج مانند هر وسیله دیگری دچار ایرادتی شده و نیاز به تعمیر و سرویس منظم دارد. در واقع اگر می‌خواهید پکیج شما همانند هر وسیله دیگری عمر طولانی‌تری داشته باشد، باید نگهداری درست آن را بلد باشید؛ چرا که نگهداری صحیح و سرویس منظم پکیج، فرسودگی را کاهش داده و طول‌عمر دستگاه را به حداکثر می‌رساند. نمایندگی بوتان در کرج می‌تواند در حوزه سرویس‌ منظم پکیج در تابستان و تعمیر و جلوگیری از هرگونه خرابی به شما عزیزان یاری رساند.

Untitled-1

راهنمای نگه‌داری از پکیج در تابستان

نحوه عملکرد پکیج در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی کمی پیچیده‌تر است. در این دستگاه، ایمنی، راندمان و تولید مداوم بخار یا آب گرم به عملکرد درست پکیج وابسته می‌باشد. برخی قوانین و قواعد در مورد عملکرد و نحوه نگهداری پکیج در تابستان وجود دارد که آگاهی داشتن و رعایت آن‌ها سبب افزایش طول‌عمر دستگاه خواهد شد.

بستن شیر رادیاتور پکیج

توصیه کارشناسان و متخصصان نمایندگی بوتان در کرج، در رابطه با بستن شیر رادیاتورهای پکیج در فصل تابستان این است که نه‌تنها در فصل تابستان، بلکه در تمام طول سال از باز و بسته کردن بیش از حد شیر رادیاتورها خودداری نمایید؛ چراکه دست‌کاری بیش از اندازه این شیر، سبب هرز شدن آن و آب‌ریزی رادیاتور خواهد شد. طبق نظر نمایندگی ایران رادیاتور در کرج، طریقه اصولی بستن شیر رادیاتور در فصل تابستان به شرح زیر است:

به طور معمول در اکثر پکیج‌های دیواری سه شیر در قسمت زیرین پکیج وجود دارد که یکی از آن‌ها نسبت به دوتای دیگر کوچک‌تر است. شیر کوچک (سایز ۱/۲) برای ورودی آب سرد و دو شیر دیگر (سایز ۳/۴) برای رفت‌ و برگشت رادیاتورها می‌باشد. در فصل تابستان می‌بایست برای اطمینان خاطر دو شیر بزرگ‌تر (سایز ۳/۴) را بست.

 خاموش کردن پکیج در فصل تابستان

طبق نظر نمایندگی تاچی در کرج، برای تغییر حالت دستگاه از زمستانه به تابستانه، می‌بایست ولوم دستگاه مذکور را به سمت تصویر خورشید چرخاند. در صورتی که دستگاه شما دیجیتال بوده و دارای کلید تنظیم است، به‌راحتی می‌توانید دکمه اصلی را فشار داده و منتظر ظاهر شدن تصویر خورشید روی مانیتور باشید. رادیاتورها می‌بایست پس از خاموش شدن پکیج شروع به سرد شدن کنند. پس از سرد شدن رادیاتورها می‌توانید اقدام به بستن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج نمایید. 

Untitled-2

نکتهتوجه داشته باشید که در تغییر حالت دستگاه از زمستانه به تابستانه، می‌بایست مراحل را به درستی انجام دهید؛ زیرا اگر مراحل فوق به درستی انجام نگیرد، دستگاه شروع به سر و صدا کرده و احتمال جوش آوردن و خارج شدن شدید آب از آن وجود خواهد داشت؛ اما در چنین حالتی نیز جای نگرانی نبوده و تنها کافی است که مراحل فوق را یک بار دیگر به درستی تکرار کنید.

علت گرم شدن پکیج در تابستان از دیدگاه نمایندگی بوتان در کرج

گرم شدن رادیاتور پکیج در تابستان می‌تواند بنا بر دلایل مختلفی رخ دهد. یکی از دلایل مذکور، معیوب شدن برد کنترل است. برد پکیج، مغز اصلی عملکرد پکیج محسوب می‌شود و در صورت بروز مشکل در این قطعه، احتمال عدم تغییر حالت دستگاه از زمستانه به تابستانه بالا خواهد رفت. در صورت بروز این ایراد بهترین راه‌حل تعویض یا تعمیر برد پکیج توسط کارشناسان نمایندگی بوتان در کرج است.

مورد بعدی که می‌تواند سبب گرم شدن رادیاتورها در تابستان شود، خرابی و سوختن شیر موتوری است. شیر موتوری قطعه‌ای است که وظیفه مدیریت آب گرم را برعهده دارد. چنانچه شیر موتوری دچار ایراد شود، انتقال آب گرم به سمت رادیاتورها، سبب گرمایش خواهد شد. البته خرابی بایپاس در پکیج دیواری نیز می‌تواند موجب گرمایش رادیاتورها در تابستان شود. بایپاس قطعه‌ای در پکیج است که وظیفه محافظت از پمپ را برعهده دارد. در واقع زمانی که آب در لوله‌ها به اندازه کافی وجود نداشته باشد، بایپاس از وارد شدن فشار و سوختن پمپ جلوگیری می‌کند. چنانچه قطعه مذکور خراب شود، احتمال جاری شدن آب به صورت مستقیم در لوله‌ها بالا رفته و شاهد گرم شدن رادیاتورها در تابستان خواهید بود. برای حل این مشکل می‌توانید از کمک یک تعمیرکار پکیج یا نمایندگی تاچی در کرج استفاده نمایید. کارشناسان نمایندگی تعمیر پکیج مذکور پس از بررسی دستگاه و تشخیص ایراد، قطعه مورد نظر را تعویض کرده و مشکل گرمایش رادیاتورها در تابستان را برطرف خواهند کرد.

خالی کردن آب رادیاتورها در تابستان

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که اکثر کاربران در ذهن دارند این است که آیا باید آب رادیاتورها را در فصل تابستان خالی کرد یا خیر؟ طبق نظر نمایندگی بوتان در کرج، انجام این کار به طور کامل اشتباه بوده و سبب زنگ‌زدگی سیستم گرمایشی می‌شود. در واقع آب مدار شوفاژ، یک نوع آب خنثی بوده و از لحاظ زنگ‌زدگی و رسوب آب، هیچ‌گونه خطری برای سیستم گرمایشی نخواهد داشت. در نتیجه خالی کردن آبی که به‌طور کامل بی‌خطر بوده و در شروع فصل زمستان پر کردن مجدد رادیاتور از آبی که مملو از رسوب و هیدروژن است، اشتباه می‌باشد. ممکن است پس از مطالعه این مطلب، این سوال در ذهن شما شکل گیرد که آیا پکیج به هیچ‌وجه نیاز به تخلیه شدن ندارد؟

چگونگی تخلیه پکیج از نظر نمایندگی بوتان در کرج

Untitled-3

با گذشت زمان، انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی دچار زنگ‌زدگی، مواد معدنی و سایر مواد زائد خواهند شد. رسوبات مذکور می‌توانند تأثیر منفی بر عملکرد پکیج، افزایش مصرف انرژی و همچنین کاهش طول‌عمر آن داشته باشند؛ در نتیجه پکیج شما باید هر چند وقت یک‌بار تخلیه شود.

چنانچه پکیج شما دچار مشکل شده است و به دنبال بهترین مرجع برای پیدا کردن کارشناسان و تعمیرکاران متخصص این حوزه هستید، «تأسیسات بابامرادی» را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. مجموعه مذکور با جمع‌آوری کلیه افراد خبره و جذب نمایندگی بوتان در کرج، نمایندگی تاچی، ایران رادیاتور، ایساتیس، اریستون، امرسان، الزان، سامسونگ، بوش، اسنوا، پاناسونیک، پاکشوما و غیره آماده ارائه خدمات با کیفیت به شما عزیزان می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با تأسیسات بابامردای می‌توانید به آدرس https://tt-tasisat.ir/ مراجعه نمایید.

کدخبر: 790587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟