7  مزیت مرتب کردن دندان ها با ارتودنسی شفاف

به لطف درمان ارتودنسی دندان این روزها نامرتبی دندان ها به راحتی درمان می شود و در طرح لبخند افراد با کمک آن تغییرات مثبتی ایجاد می شود. هرچند که روش های درمانی مختلفی برای منظم شدن دندان ها وجود دارد اما این روزها ارتودنسی نامرئی یا شفاف بیشتر از سایر روش ها مورد توجه است. ما در این مقاله 6 مزیت این نوع ارتودنسی را بررسی کرده ایم. اگر شما هم مایلید تا با ارتودنسی شفاف دندان های خود را مرتب کنید با این مزایا آشنا شوید.

Untitled-1

7 مزیت برتر ارتودنسی شفاف کدامند؟

#1 سازگاری با این ارتودنسی آسان است

روندی که شما برای شروع درمان و ادامه آن با کمک ارتودنسی شفاف طی می کنید بسیار بسیار ساده تر از مراحل و روند درمان سایر ارتودنسی های دیگر است. شما فقط به یک جلسه ویزیت برای شروع نیاز دارید.

برخلاف ارتودنسی ثابت یا همان سیم کشی دندان، در اینجا ما هیچ براکت یا سیمی نداریم که به روی دندان ها متصل شود. شما تنها یک سری از قالب ها یا پلاک های شفاف ارتودنسی دارید که آن ها را خودتان روی دندان ها قرار می دهید.

قالب های ارتودنسی نامرئی به راحتی قابل جابجا شدن هستند یعنی هر زمان که بخواهید آن ها را برمیدارید. آن ها نامرئی هستند و کسی متوجه درمان شما نخواهد شد. در مدت زمان کوتاهی به مرتب شدن دندان هایتان کمک می کند و از همه مهم تر محدودیت غذایی هم در کار نیست زیرا اگر بخواهید چیزی بخورید پلاک ها را برمیدارید و بعد از خوردن و تمیز کردن آن ها را سر جایشان قرار میدهید.

#2 ارتودنسی شفاف از پلاستیک درجه یک با مصارف پزشکی و دندانپزشکی ساخته شده است.

تقریبا در تمامی کلینیک های ارتودنسی و لابراتوارها، پلاک های ارتودنسی شفاف از مواد پلاستیکی با دوام با مصارف دندانپزشکی ساخته می شوند. آن ها کاملا ایمن هستند و برای ساختشان از مواد با کیفیت استفاده می شود. برخلاف تصورِ برخی ها که فکر می کنند در ساخت این قالب ها پارابن، BPAو فتالات استفاده شده، اما هیچ ماده سمی یاا سرطان زایی در این پلاک ها وجود ندارد.

#3 ارتودنسی نامرئی مانند ارتودنسی ثابت به دهان شما صدمه نمی زند.

صادقانه بگوییم که ارتودنسی ثابت فلزی همیشه بیخطر نیست و اگر زمانی براکت شل شود یا سیم آن پاره شود احتمال آسیب رسیدن به لثه، زبان، داخل گونه و سایر بافت های نرم داخل دهان وجود دارد. اما ارتودنسی شفاف هیچ آسیبی به این ساختارها نمی رساند چون اساسا ایمن است.

یک متخصص ارتودنسی قبل از تحویل پلاک های ارتودنسی نامرئی، آن ها را با دقت برش داده و پولیش می کند تا کاملاً راحت با دندان های شما مطابقت پیدا کند. مطمئناً، ممکن است در ابتدا مقداری وارد شدن فشار به دندان ها را تجربه کنید، اما معمولاً پس از چند ساعت یا چند روز این احساس فشار یا ناراحتی جزئی از بین می‌رود. نکته مهمتر اینکه بر خلاف ارتودنسی ثابت، الاینرهای شفاف باعث ایجاد تاول یا آفت در دهان نمی شوند.

#4 قالب ارتودنسی شفاف بسیار محکم است

پلاک های ارتودنسی نامرئی طوری ساخته می شوند که قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند اما این به معنی شکننده بودن یا محکم نبودن آن ها نیست. همانطور که گفته شد آن ها از موادی ساخته می شوند که مقاومت بالایی دارند. بنابراین مشروط بر اینکه عمدا به آن ها آسیب نرسانیم، محال ممکن است پلاک ها خود به خود دچار آسیب شوند.

3

#5 هیچ بوی و مزه ای ایجاد نمی کنند

برخی از افراد می‌گویند استفاده مداوم از پلاک های ارتودنسی شفاف باعث ایجاد بو و مزه در دهان می شود. چنین ادعایی تقریبا درست نیست زیرا مواد اولیه این پلاک ها ذاتا هیچ بو یا طعمی ایجاد نمی کند. تنها زمانی ممکن است دهان شما با این پلاک ها بو بدهد یا مزه غیرمعمولی تجربه کنید که بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید و یا به طور مرتب پلاک ها را شستشو ندهید.

همچنین نوشیدن مایعات رنگی و گازدار و یا سیگار کشیدن در حالی که پلاک ها داخل دهانتان هستند نیز می تواند باعث ایجاد بوی دهان یا طعم غیرعادی شود.

#6 برای بزرگسالان بسیار بسیار مناسب است

شما هیچ وقت برای شروع درمان تراز کننده سن زیادی ندارید. با افزایش سن، دندان‌های شما به طور طبیعی از جای خود حرکت می کنند به خصوص اگر پس از درمان ارتودنسی ثابت، ریتینرهای خود را به درستی استفاده نکرده باشید. فرقی نمی‌کند والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، کارآفرین یا حتی دانشجو باشید، الاینرهای ارتودنسی شفاف به شما کمک دندان‌هایتان را به آرامی و راحت مرتب کنید.

#7 بیشتر ارتودنیست ها، ارتودنسی شفاف انجام می دهند

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف یکی از ساده ترین روش های درمانی است که قادر است مشکلات جزئی تا متوسط مربوط به نامنظمی دندان ها و فک ها را برطرف کند. هر متخصص ارتودنسی قادر است این درمان را انجام دهد. خوشبختانه این روزها بیشتر متخصصین ارتودنسی تجهیزات لازم برای ساخت پلاک را در مطب های خود دارند و از این رو می توان بدون معطل شدن و انتظار ساخت پلاک از لابراتوارها، می توان به راحتی درمان را آغاز کرد.

کدخبر: 766101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟