هودی و سوئیشرت چیست ؟ / بهترین سوئیشرت و هودی را انتخاب کنید

 این امر در مورد خرید اینترنتی بیشتر شما را سردرگم می کند. در این مطلب سعی داریم تفاوت هودی و سوئیشرت را برایتان توضیح دهیم.قبل از هر چیز بهتر است به این بپردازیم که این دو لباس مرسوم و پر کاربرد از کجا آمده اند

سالیان سال پیراهن (Shirt) به عنوان لباس رسمی و عمومی بالای بدن مورد استفاده قرار می گرفت. پیراهن همانند آنچه که امروزه می بینیم جامه هایی بودند که دکمه های سراسری داشتند و مهم تر از همه حتما دارای یقه بودند.

در سال 1827 زن خانه داری به نام "حنا مونتیج" (Hannah Montage) از شستن پیراهن ها تنها بخاطر کثیفی یقه خسته شد و حذف یقه اولین پیراهن بدون یقه پدید آمد. . این اولین گام شکل گیری تیشرت (T-shirt) بود.

تیشرت به دلیل نداشتن دکمه و یقه تبدیل به جامه غیر رسمی شد. از این رو کم کم در دوخت آن از پارچه های کش بافت، پنبه و قابل انعطاف استفاده شد.

سال ها بعد طراحان به فکر ترکیب پیراهن و تیشرت افتادند؛ در واقع دوخت آنچه که امروز آن را پولوشرت (Polo Shirt) می نامیم. پولوشرت ها علاوه بر اینکه همانند تیشرت از پارچه های نرم و لطیف دوخته می شدند یقه هایی از جنس خود داشتند و دارای دو یا سه دکمه بودند. البته اغلب این دکمه ها به عنوان تزئین استفاده می شد. همچنین پولوشرت هایی دوخته شد که یقه نداشت اما با همان دکمه های مختصر ارائه می شد. که به آن هنلیشرت (Henley Shirt) نیز می گویند.

بعد ها پوشرت های آستین بلند در راگبی مورد استفاده قرار گرفت که هنوز هم آن ها را گاها لباس راگبی می نامند.

اما سوئیشرت (Sweat Shirt) بر خلاف آنچه که عموم جامعه ما تصور می کند تیشرت هایی برای استفاده در سرما هستند، لذا بدیهی است که دارای آستین های بلند و پارچه ضخیم تر باشند. در انگلستان به این لباس ها جامپر(Jumper) نیز می گویند.

هودی (Hoodie) سوئیشرتی است با کلاه (Hood) و ماف (Muff)؛ ماف یک جیب متصل و پیوسته است برای گرم کردن دستها که در زمان های قدیم به طور مجزا برای گرم کردن دستها استفاده می شد که در هودی به آن متصل است.

امروزه در تولید انواع این لباس ها تغییراتی به وجود آمده است که هرچند ممکن است از اصل این لباس ها آن ها را دور کند اما از همین تعاریف و کاربرد ها الهام گرفته شده است.

فروشگاه مد و استایل گلامورا از معدود فروشگاه های جدید در حوزه پوشاک است که سعی داشته از اطلاعات تخصصی و حقیقی در مورد لباس ها استفاده کند. لذا شما می توانید محصول مورد نظر خود را به راحتی در آن بیابید.

برای انتخاب بهترین سوئیشرت و هودی ها اینجا کلیک کنید

کدخبر: 351230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟