مشکل برق تهرانپارس تا شنبه ادامه دارد / دلیل آتش سوزی های اخیر /  فرسودگی تجهیزات برق یا افزایش مصرف  مردم

قطع برق مکرر، طولانی و خارج از جدول خاموشی های اعلام شده از سوی توانیر مساله ای است که به مشکلات مردم افزوده شده است.همچنین قطع برق در این روزها مشکلات فراوانی را برای شهروندان به همراه داشته است. از قطع اینترنت، قطع برق چراغ های رانندگی، کم شدن دید رانندگان و بالا رفتن آمار تصادفات، نابسامانی در تقاطع‌ ها، اخلال در نظم شهری و وضعیت ترافیک تا اختلال در درمان بیماران در بعضی از مراکز درمانی، خسارت های چند صد میلیونی به بخش خصوصی و تعطیلی مشاغل و آسیب به لوازم برقی بخش خانگی و ... این ها تنها نمونه هایی از مشکلاتی است که به دلیل قطع برق بوجود آمده است.

به گزارش اقتصادی رکنا، روز سه شنبه 15 تیر ماه به دلیل حادثه در پست 400 کیلوولت تهران پارس یک ترانسفورماتور و کابل‌ ها دچار حریق شدند که با همکاری آتش نشانی اطفاء حریق گردید. با خروج این ترانسفورماتور حدود 350 مگاوات خاموشی روی پست های 63  کیلو ولت شرق تهران به وجود آمد.از طرفی روز چهارشنبه قبل از ظهر برق بخش هایی از جنوب غرب تهران بیش از 6 ساعت قطع شد. این قطعی برق که طبق اعلام سامانه فوریت های برق (121) ناشی از بروز اشکال فنی در شبکه توزیع برق بود، در حدود ساعت 17 و 50 دقیقه رفع شد. علت اصلی این قطعی برق طولانی، بروز اشکال فنی در شبکه فوق توزیع برق در شرق استان تهران عنوان شد.

در گفتگوی رکنا با مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، وی درباره علت قطع برق برخی مناطق تا 6 ساعت گفت: وقوع آتش سوزی موجب ایجاد مشکل در پست تهران پارس در شرق تهران شد. به کمک آتش نشانی این مشکل برطرف شد. همین موضوع خاموشی های بی نوبت و بیشتری را  برای شرق و شمال شرق تهران به وجود آورد.

مشکل فرسودگی تجهیزات برق نداریم / تا شنبه مشکل برق تهران پارس برطرف می شود

رجبی مشهدی در پاسخ به خبرنگار رکنا مبنی بر فرسوده بودن تجهیزات پست های برق به عنوان دلیل اصلی ایجاد خاموشی های مکرر و طولانی گفت: وقوع این حادثه در شبکه ناشی از افزایش مصرف و گرمای هوا بوده است. مشکلی بابت فرسودگی تجهیزات برق در سطح شهر نداریم. خاموشی در شرق و شمال شرق تهران ادامه دارد. در حال حاضر یک ترانس این منطقه برق دار شده است. ان شاالله تا شنبه ترانس دوم هم برق دار می شود و تا شنبه مشکل برق این منطقه برطرف می شود.

این در حالی است که مصرف برق مشترکین تهرانپارس تفاوت چندانی با روزهای قبل نداشته است که باعث بروز آتش سوزی در یکی از ترانس های فوق توزیع برق و به دنبال آن ایجاد نقص فنی در شبکه فوق توزیع شرق پایتخت و منجر به خاموشی برق در مناطقی از شرق و شمال تهران شود. به نظر می رسد عدم رسیدگی فنی و فرسوده بودن تجهیزات برق سطح شهر می تواند، یکی از دلایل این آتش سوزی ها و خاموشی های طولانی باشد.

کدخبر: 703280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟