ارزش سهام عدالت سقوط کرد / ارزش پالایشی یکم در بازار امروز

به گزارش رکنا، شاخص بورس امروز با نزول بیش از ۲ هزار واحدی روبه‌رو شد و سبب کاهش ارزش سهام عدالت شد. در پایان معاملات امروز بازار بورس ارزش سهام عدالت با رشد منفی ۰.۳ درصدی روبه‌رو شد، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان رسید که بیش از ۲۶ هزار تومان کاهش داشته است.

ارزش سهام عدالت در بازار امروز

در پایان معاملات امروز ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان رسید.

​شاخص کل بورس در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد و در پایان معاملات هفته منتهی به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با نزول ۲ هزار و ۴۵۸ واحدی همراه شد و به یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۶۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن امروز نیز همانند شاخص کل رشد منفی داشت و با ۲ هزار ۷۸۶ واحد عدد ۳۷۰ هزار و ۵۸۵ واحد را نشان داد.

در معاملات امروز نمادهای " فملی "، " فارس " و " شستا " به ترتیب با ۸۱۱، ۷۵۳ و ۵۰۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند و نمادهای " نوری " و " کگل " با ۷۲۱ و ۶۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کرد.

پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی نیز " غکورش "، " ولکار " و " شپنا " بودند.

در معاملات بورس امروز این ۷ نماد برترین تقاضا را داشتند نوری، ولکار، پترول، شبریز، سیتا، کمند و کدما و نمادهای خزر، سنیر، غدام، ثنوسا، غنوش، کساوه و بکاب ۷ نماد با برترین عرضه در بورس امروز بودند.

ضمن اینکه نمادهای فرآور، نوری، وساپا، سیمرغ، پترول، کفپارس و ولکار بیشترین افزایش قیمت در بورس امروز را داشتند و بیشترین کاهش قیمت را پدرخش، قصفها، قمرو، چفیبر، دامین، سقاین و کسعدی در پایان معاملات ثبت کردند.

ارزش امروز پالایشی یکم اعلام شد

شپنا و شتران از ابتدا رشد کردند و شبریز صف خرید تشکیل داد و پالایشی‌ها رنگ سبز خود را تا پایان معاملات حفظ کردند. شپنا دو درصد، شبریز پنج درصد و شتران چند دهم درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشتند، اما با این وجود نماد پالایش با افت ۰.۹ درصدی به کار خود پایان داد. شپنا از پرتراکنش‌های بازار بود و از نماد‌های تاثیرگذار در کاهش افت شاخص بود. نماد پالایش امروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) رشد ۰.۷۲ درصدی، نماد شبریز (پالایش نفت تبریز) رشد ۴.۲۱ درصدی و نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا (با رشد ۱.۵۷ درصدی را تجربه کردند و شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) هم همچنان ممنوع متوقف بود.

امروز چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۰.۶۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۱.۱۱ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۲۰۱ تومان معامله شد.

این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟