آیا اسنپ پول رانندگان را برای دریافت سود نگه می‌دارد؟

به گزارش رکنا، حسین جودکی مدیر بخش حسابداری شرکت اسنپ با بیان اینکه تسویه حساب اسنپ با رانندگان برای هزینه سفرهایی که به صورت آنلاین پرداخت شده‌اند در سه مرحله انجام می‌شود، می‌گوید: «مرحله نخست در اختیار اسنپ و بخش آی‌تی‌ این شرکت است. اسنپ فرآیند پرداخت پول را از ساعت هفت صبح هر روز شروع می‌کند. تسویه حساب با رانندگان با توجه به تعداد زیاد آن‌ها قریب به سه ساعت به طول می‌انجامد که گاهی اوقات با توجه به مشکلات اینترنتی افزایش می‌یابد. این مرحله در اختیار اسنپ است و کارکنان بخش آی‌تی این شرکت در تلاشند با توجه به افزایش تعداد رانندگان این زمان را به حداقل برسانند.»

جودکی همچنین اضافه می‌کند: «بعد از تهیه فایل از سوی بخش آی‌تی، زمانی بیست دقیقه‌ای لازم است تا فایل برای بانک ارسال شود. کل پول ساعت ۱۱ تا ۱۲ظهر از حساب اسنپ کسر می‌شود. بنابراین ازساعت ۱۲ ظهر به بعد دیگر پول در اختیار اسنپ نیست و به حساب رانندگان هم واریز نشده، بلکه در پروسه بانکی قرار دارد تا عملیات پرداخت انجام شود.»

مدیر حسابداری اسنپ در ادامه می‌گوید: «از این به بعد جریان پرداخت‌ها وارد پروسه عملیات بانکی می‌شود. از آنجایی‌که رانندگان در بانک‌های مختلف حساب دارند پرداخت‌ها باید از طریق سامانه پایا انجام شود که این موضوع دارای سیکل‌های ثابت و از پیش تعریف‌شده توسط بانک مرکزی است و بایستی از سوی ایشان تایید شود.»

به گفته‌ جودکی در مرحله سوم و آخر، پرداخت‌ها توسط بانک‌هایی انجام می‌شود که رانندگان در آن‌ها حساب دارند. این پروسه گاهی تا ساعت ۶ بعدازظهر (یا بیشتر) به طول می‌انجامد و تمام واریزها تا این ساعت انجام می‌شود. بنابراین بخش عمده پروسه پرداخت در اختیار اسنپ نیست؛ اما اسنپ در تلاش است تا این روند را تسهیل کرده و تسریع کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟