افتتاح 250 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 500میلیارد تومان در هفته دولت

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حمید علاقمندان در نشستی با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت به تشریح اقدامات برق رسانی پایدار، مدیریت مصرف در تابستان و گذر از پیک بار در 23 شهرستان تحت پوشش شرکت توزیع برق استان اصفهان پرداخت.

علاقمندان با بیان آنکه از ابتدای سال جاری تا هفته دولت، 18هزارو 31 متقاضی جدید با اعتبار 324میلیارد تومان برق دار شده اند، اظهار کرد: کارهای ویژه ای در یک سال گذشته در شرکت توزیع برق استان اصفهان صورت گرفته که ازجمله می توان به برق رسانی به تک روستای صعب العبور حیران در فریدونشهر با 40 مشترک اشاره کرد. وی افزود: برق این روستا قبلا از طریق دیزل ژنراتور تامین می شد ولی اکنون از برق پایدار با اعتبار 7میلیارد تومان برخوردار است و به شبکه برق رسانی استان متصل شده است.

مدیرعامل توزیع برق استان توضیح داد: درسال 1397، برق دار شدن روستاهای بالای 20خانوار انجام شد ولی اکنون تمام روستاهای کد دار بالای 10خانوار نیز از برق برخوردار می شوند. بجز مواردی که بصورت مجتمع های مسکونی فاقد کد هستند.

بهره برداری از 20نیروگاه خورشیدی ۵کیلوواتی

وی با اشاره به تغییرات قیمتی که منجربه خروج پیمانکاران از پروژه های برقی و نیروگاه های کوچک شده است، ضرورت جذب پیمانکاران انرژی خورشیدی را مطرح کرد وافزود: درهفته دولت 20 نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین، با همکاری شرکت شهرک های صنعتی نیستانک نایین، با احداث شبکه 34 کیلومتری با اعتباری بالغ بر 7ونیم میلیارد تومان، برق رسانی به این شهرک انجام شد. اکنون، احداث خط دومداره در منطقه سمیرم و پادنا را در دست اجرا داریم که 7کیلومت بعنوان فاز اول اجرا و در این هفته افتتاح می شود وبا تکمیل بقیه تا پایان سال، این منطقه از برق پایدار برخوردار می گردد.

علاقمندان از استقرار «ابر ششم فهام» در شرکت توزیع برق استان خبر داد و گفت: اکنون 6 مرکز جمع آوری اطلاعات کنتورهای فهام را در کشور داریم که حاکی از توسعه زیرساخت های آی تی و انفورماتیک است. وی افزود: حدود 13میلیارد تومان برای احداث زیرساخت ها از ابتدای سال تا هفته دولت هزینه شده است.

حمید علاقمندان درباره ضریب اطمینان و نگهداری شبکه از تبدیل 720کیلومتر شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار خبرداد و گفت: هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان اصفهان وجود دارد که تاکنون ۱۰ هزار کیلومتر آن به شبکه خودنگهدار تبدیل شده است و تا سال ۱۴۰۲ کل شبکه فشار ضعیف به شبکه خودنگهدار تبدیل خواهد شد. همچنین، نصب کلیدهای قدرت، توسعه و ‌بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی و … مجموعه اقداماتی است که با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد: حدود 100میلیارد تومان معوقات داریم که 25میلیارد تومان مربوط به مطالبات مشترکان صنعتی است. وی اوج سرقت برق در سال 99 را حدود 700میلیون تومان مطرح کرد و از اجرای مکانیزم های حفاظتی ترانس ها و تبدیل سیم های مسی به کابل که کاهش تلفات و افزایش ایمنی را به همراه دارد، خبر داد.

نصب 43هزار کنتورفهام برای مشترکان دیماندی

علاقمندان درباره همکاری بخش کشاورزی در میریت مصرف، از همکاری دوسوم کشاورزان در تابستان امسال خبر داد و گفت: کشاورزانی که 4 تا 5ساعت برق چاه‌های خود را خاموش کردند، مصرف برق آنها تا پایان همان روز رایگان محاسبه شده است. او با اشاره به اینکه برای صنایعی که مصرف بالای برق دارند، جرایمی وضع شده است، عنوان کرد: دولت رسالت تامین برق برای مردم را دارد و پاداش هایی به مشترکان در راستای رعایت الگوی مصرف داده شد، هرچند توجیه اقتصادی نداشت. ضمن آنکه بازپرداخت خسارات و بیمه خسارات احتمالی مشترکان ناشی از مشکلات شبکه در دستور کار است.

 

او با بیان آنکه، 43هزار کنتورفهام برای مشترکان دیماندی نصب و بهره برداری شده است، توضیح داد: اطلاعات وضعیت مصرف هر 10دقیقه از طریق کنتورهای فهام به مرکز ابر ششم منتقل و رصد می شود و می توان مدیریت بار و میزان مصرف صنایع و کشاورزان را رصد نمود.

علاقمندان در بخش دیگری از سخنان خود، همکاری با دانش بنیان ها در دوحوزه بهره وری و مصرف، همچنین، توسعه زیرساخت ها، مدیریت بار و الگوهای مصرف را بیان کرد و افزود: قراردادهایی در برهه پیک بار به منظور کاهش بار، تبلیغات برای مشترکان خانگی، پایداری شبکه یعنی کاهش میزان خاموشی و موارد دیگر منعقد کرده ایم.

پاداش 30میلیارد تومانی به مشترکان با رعایت الگوی مصرف

در این جلسه، معاونت خدمات مشترکان با اذعان به اینکه برنامه های مدیریت مصرف تاثیر خوبی داشته است، گفت: سال گذشته خدود 11میلیارد کیلووات ساعت فروش انرژی داشیم ولی در سال جاری تنها 2درصد فروش انرژی محقق شد که حاکی از موفقیت طرح های مدیریت بار است.

جعفر بحرینی درصحبت از طرح های تشویقی و بازدارنده، از پرداخت پاداش 30میلیارد تومانی به مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کرده اند، خبر داد و عنوان کرد: 76درصد مشترکان، زیر الگوی مصرف، برق مصرف کرده اند.

 به گفته بحرینی، تمام فرایندهای شرکت توزیع برق استان اصفهان به صورت غیرحضوری و از طریق مرکز سمیع با شماره ۳۷۱۲۱ ارائه می شود. وی یادآورشد: این سامانه روزانه 5هزار تماس تلفنی ثبت می‌کند که ۶۰درصد مشاوره ای است.

 

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 822226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟