بارانهای پاییزی سال جاری به کشاورزی ساوه جان دوباره بخشید

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک،حسن شریفی اظهار کرد: افزون بر ۴۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری زیر کشت محصولات پائیزه شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا رفت.

وی با اشاره به خشکسالی سال گذشته و کاهش میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه گفت: کمبود بارش‌های سال گذشته و افت فعالیت کشاورزی موجب شد تا کشاورزان از نظر تامین منابع مالی با چالش مواجه شوند. بر این اساس به دلیل نبود توانایی مالی لازم در ابتدای کشت پائیزه رغبت کمتری برای فعالیت کشاورزی در شهرستان وجود داشت.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی ساوه افزود: با اعلام دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم انگیزه کشاورزان برای کشت پائیزه احیا و بیشتر شد و با رغبت بیشتری اقدام به کشت پائیزه کردند. با بارش‌های مطلوب پائیزه، به مقدار کافی و در زمان مناسب، موجی از خوشحالی در بین کشاورزان ایجاد شد و سطح سبز مناسب و پوشش مطلوبی از کشت گندم و جو در سطح شهرستان شکل گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با بارش‌های مناسب در فصل زمستان شاهد برداشت حداکثری مزارع گندم و جو باشیم و مانند سال گذشته دچار خشکسالی نشویم و آسیب و صدمه‌ای که ناشی از کاهش بارش‌ها بوده تکرار نشود.

شریفی تصریح کرد: به دلیل خشکسالی سال قبل و کاهش میزان نزولات آسمانی بیش از ۳۰ درصد محصول تولیدی از بین رفت و امکان برداشت را از تولیدکنندگان گندم و جو در ساوه گرفت.

وی با اشاره به اینکه گندم یک محصول استراتژیک به شمار می‌رود، افزود: گندم تولیدی شهرستان ساوه یکی از مرغوبترین محصولات تولیدی کشور است و بذر مورد نیاز بسیاری از گندم‌زارهای سایر شهرها از این شهرستان تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 768756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟