پتروشیمی شازند در بین 100 شرکت برتر کشور در سال 1400

 

 

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک، سازمان مدیریت صنعتی رتبه بندی سال 1400 شرکت های برتر ایران IMI-100 را بر اساس اطلاعات سال مالی 1399 برای بیست و چهارمین سال متوالی منتشر کرد و در شرکت پتروشیمی شازند در بین 100 شرکت برتر ایران، رتبه 51 را کسب نمود.

همچنین در رده بندی میان شرکت های پتروشیمی کشور، پتروشیمی شازند رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

فهرست جدید شرکت‌های برتر ایران در چهار گروه «بانک»، «پتروشیمی»، ‌«فلزات اساسی» و «صنایع چندرشته‌ای» منتشر گردید که نشان از رکورد رشد فروش در 10 سال گذشته می باشد. 

کل فروش ۱۰۰ شرکت برتر این فهرست بیش از ۲ میلیون و ۲۸۳‌ هزار و ۳۸۲میلیارد تومان بوده است که از رشد واقعی ۲۴درصدی فروش شرکت‌های برتر ایران نسبت به آمار سال گذشته حکایت دارد.

سازمان‌مدیریت‌صنعتی از سال 1377 رتبه‌بندی شرکت های برتر ایران را هر ساله انجام داده است. این رتبه بندی با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارائه می‌نماید و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‎رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.

هدف از تدوین فهرست صد شرکت برتر ایران ، شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آ‌ن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی، با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی می باشد.

همچنین شاخص های تعیین صد شرکت برتر عبارت است از: شاخص های اندازه و رشد شرکت،شاخص های سود آوری و عملکرد،شاخص های بهره وری،شاخص های صادرات،شاخص های نقدینگی،شاخص های بدهی و شاخص های بازار.

روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی شازند، این موفقیت را به مدیریت محترم عامل و تمامی همکاران پر تلاش و ساعی این شرکت تبریک عرض می نماید.

 
 

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 768752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟