رعایت پروتکل ها و تزریق نوبت سوم واکسن را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،عبدالله دیدبان در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه علیرغم تصور شهروندان، میزان کشندگی و مرگ و میر ناشی از امیکرون بالاست و نباید خطر آن را دست کم بگیریم زیرا واگیری شدید دارد.

دیدبان تصریح کرد: در هفته گذشته تعداد21 مورد ابتلای زیر 18 سال به ویروس داشتیم داشتیم که به 100 مورد رسیده که هشدار می دهد تا ویروس را جدی بگیریم زیرا نشانه شروع دیگری از یک طوفان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: مصوبات قبلی ستاد اجرا نشده که تاکید جدی داریم تا با اجرای آنها گام عملی در مسیر کاهش مبتلایان برداشته شود.

وی اضافه کرد: در حالت خوشبینانه سیستم سلامت یک کشور با همه امکانات خود می تواندحدود 25 درصد تضمین کننده سلامت مردم باشند و 75 درصد به عملکرد سایر دستگاهها بستگی دارد.

دیدبان اظهارداشت: باید آماده طوفان امیکرون باشیم اما به دلیل محدودیت شدید مالی که داریم انتظار می رود مدیریت درمان نسبت به پرداخت مطالبات 120 میلیارد تومانی اقدام کند.

وی گفت: از تامین اجتماعی 120 میلیارد تومان طلب داریم و از آنجا که 70 درصد بیماران ما تحت پوشش تامین اجتماعی هستند اگر این بدهی پرداخت نشود قادر به پاسخگویی به نیازها نیستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: مطالبات سال 98 یک شرکت دارویی البرز هنوز مانده که قادر به پرداخت نیستیم و مشکلات مالی و اعتباری موجب شده یک سال است به پزشکان پرداختی نداشته ایم و کارانه پرستاران از اردیبهشت ماه و اضافه کار این ماه پرداخت نشده است.

دیدبان افزود: طرح مراقبت در منزل بسیار موفق بوده و باید حمایت شود و از مدیران استان انتظار داریم برای تامین بخشی از نیازها از جمله شش دستگاه خودرو همکاری کنند.

وی در خصوص وضعیت بیماری در استان نیز گفت: در 24 ساعت گذشته 55 بیمار جدید دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند که در مجموع 138نفر در حال حاضر در بیمارستانهای استان بستری هستند.

دیدبان افزود: متأسفانه در این مدت 2 بیمار کرونایی در استان قزوین فوت کرد و موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان 448 نفر و بیماران بدحال نیز 11 نفر ثبت شده که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: تاکنون بیش از 46 هزار و 377 نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند و تعداد فوتی ها نیز متاسفانه به 2 هزار و 694 نفر رسیده است.

وی اظهارداشت: همچنین تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان 127 هزار و 934 نفر و موارد محتمل و مشکوک به 22هزار و 134 نفر رسیده است.

دیدبان اضافه کرد: با کمک کادر بهداشتی و درمانی و پرستاری تاکنون 37 هزار و 474 نفر از بیمارستانهای استان ترخیص شده اند.

وی در خصوص وضعیت تزریق واکسن در استان هم گفت: در حال حاضر0.20 درصد جمعیت 5 تا 12 سال استان نوبت اول واکسن خود را تزریق کرده کرده اند و  95.13 درصد جمعیت بالای 12 استان هم دز اول و 85.68 درصد این سنین هم هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

دیدبان اضافه کرد: تاکنون 26.35 درصد جمعیت بالای 12 سال استان قزوین نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی تزریق نوبت سوم واکسن را ضروری دانست و اظهارداشت: آماده تزریق سیار در ادارات و کارخانه ها هستیم و توصیه می کنیم شهروندان حتما نوبت سوم واکسن که دز ایمنی است را جدی بگیرند و بموقع تزریق کنند.

دیدبان گفت: در حال حاضر138 نفر بستری در استان داریم که 59 نفر آنها هنوز واکسن نزده اند که نشان می دهد بی توجهی به تزریق واکسن می تواند خطرناک باشد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر 5 درصد جمعیت استان معادل 70 هزار نفر واکسن نزده اند که 50 درصد بیماران بستری را تشکیل می دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: افزایش بیماران سرپایی در استان نگران کننده است زیرا درهفته آینده شاهد افزایش بستری ها خواهیم بود.

 

کدخبر: 768274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟