بیانیه نماینده ولی فقیه در لرستان در پی سخنان اخیر رهبر انقلاب

به گزارش رکنا از لرستان، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه؛ به درستى که حسین(علیه السلام) چراغ هدایت و کشتى نجات است»(سفینة البحار، ج ۱، ص ۲۵۷)

سال‌ها از واقعه خونبار عاشورای سال ۶۱ هجری می‌گذرد اما جوشش خون غیرت دینی در رگ‌های شیعیان و همه آزادیخواهان جهان هر سال افزون‌تر می‌گردد، زیرا حرارت قلوب مومنین در عزای اشرف اولاد آدم هیچگاه به خاموشی و سردی نخواهد گرایید.

از این رو در راستای عظمت و گرامیداشت مجالس عزای حضرت سید الشهدا (ع) و پیروی از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید شیوه نامه های ستاد ملی کرونا با کمال دقت و شدت مراعات شود تا با بهره مندی از مجالس عزای حضرت امام حسین (ع) که مایه برکت و جلب رحمت الهی است و ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد نگذاریم که شیوع بیماری مایه طعنه مخالفان و دشمنان نظام اسلامی نشود.

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از هیأت های مذهبی در تعظیم شعائر دینی و اقامه عزای سرور شهیدان (ع) و هم چنین همکاری نیروی انتظامی و بسیج و جوانان انقلابی، تقاضامندم شیوه نامه های ابلاغی را که دربردارنده فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دیگر مقررات است را در مجالس حسینی در سراسر استان مورد اهتمام و دقت قرار دهند.

خادمین هیأت ها و بانیان مجالس، ناظرین و سازمان تبلیغات اسلامی دقت لازم را به عمل آورند تا با حفظ جان مردم و عزاداران عزیز امسال هم محرم بی نظیری در استان برگزار شود.

البته در این ایام که برخی از مردم بیش از گذشته نیازمند کمک نیکوکاران و خیران می باشند شایسته است از تمام ظرفیت ها و از جمله نذورات این ایام را با محوریت مساجد بین مستحقین تقسیم نمایند.

از خداوند متعال عاجزانه و خاضعانه  نابودی ویروس کرونا را از همه کشورها و از جمله کشور ایران عزیز درخواست می نمایم.

《سید احمد رضا شاهرخی》

 

کدخبر: 712126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟