پنجشیر افغانستان سقوط کرد ؟ / فوری

به گزارش رکنا، خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه به وقت مسکو در خبری فوری اعلام کرد که ولایت پنجشیر افغانستان به تصرف کامل نیروهای طالبان درآمد.

امروز پس از درگیری‌های شدید بین نیروهای طالبان و افراد جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود در ولایت پنجشیر اخباری از سوی رسانه‌های طالبان مبنی بر کنترل این ولایت منتشر شده که سخنگوی جبهه مقاومت در دره پنچشیر تمام گزارش‌ها مبنی بر سقوط پنجشیر را رد کرد.

یک منبع به اسپوتنیک گزارش داده است که پنجشیر توسط طالبان تصرف نشده است، نبردهای سنگین در کوتل خاواک و در منطقه شتل ادامه دارند.

طالبان هنوز وارد دره پنجشیر نشده‌اند. در شمال این ولایت، در منطقه پریان و در گردنه انجمن نبرد شدید جریان دارد.

درعین حال، فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت شمال گفته است: پنجشیر پا برجاست، فریب تبلیغات را نخورید در تمام خطوط جنگ نیروی کمکی فرستاده شده است.

فرار امرالله صالح از افغانستان، تکذیب شد

از طرقی دیگر، جبهه مقاومت ملی در افغانستان امروز (جمعه) فرار امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری از کشور به تاجیکستان را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در جبهه مقاومت ملی گزارش‌ها مبنی بر اینکه صالح از کشور فرار کرده و به تاجیکستان رفته است را تکذیب کرد.

منبع می‌گوید: «اخبار مبنی بر اینکه احمد مسعود (رهبر مقاومت پنجشیر) و امرالله صالح معاون رئیس‌جمهور پیشین افغانستان پنجشیر را به مقصد تاجیکستان ترک کرده‌اند، شایعه‌ای بیش نیست. هر دو در پنجشیر به‌سر می‌برند».

پیش از این شبکه تلویزیونی هندی تایمز گزارش داده بود که معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان به همراه رهبران مقاومت پنجشیر عازم تاجیکستان شده است.

شایان ذکر است ولایت پنجشیر واقع د شمال شرق افغانستان یکی از چندمنطقه معدودی است که تا امروز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده است. برخی از نیروها و مقامات وفادار به دولت پیشین افغانستان با پناه گرفتن در این ولایت «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را تشکیل دادند.

کدخبر: 717330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟