محسن ، محمد و عبدالحمید اشک مشهدی ها را درآوردند

  رد پایشان در تمام کوچه پس کوچه‌های شهر حک شده است. حتی در روز‌هایی که مردم به خانه نشینی تشویق می‌شدند و کرونا هر روز رکوردی جدید برجای می‌گذاشت، آن‌ها هنوز هم در خیابان‌های شهر قدم برمی داشتند و دست از کار نمی‌کشیدند.

به گزارش رکنا، اگرچه پاکبانان، هرکجا و همه وقت؛ در صحنه حضور دارند، اما به ندرت به چشم می‌آیند و یکشنبه صبح، که خبر درگذشت یکی از پاکبانان عزیز شهر منتشر شد؛ باز یادآور رنجی بود که زیر سایه کم توجهی و فراموشی به آنان تحمیل می‌شود.

۳ پاکبان مشهدی قربانی بی احتیاطی رانندگان در ۹ ماه گذشته

محسن بهامین تنها ۳۴ سال داشت و در حالی که با تمام تجهیزات از جمله لباس شبرنگ و کلاه ایمنی مشغول به خدمت بود، خودرو وانت نیسان از راه می‌رسد و به شدت با او برخورد می‌کند.

راننده وانت نیسان از محل متواری می‌شود و بهامین برای همیشه سه فرزندش را تنها می‌گذارد. این حادثه می‌توانست شبیه به تمام تصادف‌هایی باشد که هر روز در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد، اما نیست، به این جهت که پاکبانان، سرمایه‌هایی اند که در سکوت جانشان را از دست می‌دهند و قربانی بی مهری و بی دقتی شهروندان شهری می‌شوند که برای خدمت به آنان، لباس پاکبانی به تن کرده اند.

این سومین حادثه تلخ برای پاکبانان مشهدی از ابتدای سال ۱۴۰۰ است و در ۹ ماه گذشته، سه خانواده داغدار شده اند. حادثه اول در مردادامسال رقم خورد و محمد اسدی، پاکبان جوان مشهدی؛ در حالی از دنیا رفت که فقط چند روز تا جشن عروسی او باقی مانده بود. این حادثه در بولوار ملک آباد رخ داد و خودرو سواری پراید با سرعتی بیش از حد مجاز و در لاین ویژه اتوبوس رانی، با این جوان برخورد می‌کند و بعد از محل متواری می‌شود.

اسدی به سرعت به بیمارستان فارابی منتقل می‌شود، اما تلاش‌ها برای زنده ماندنش بی نتیجه می‌ماند. او هم علاوه بر کلاه ایمنی و کاور شبرنگ، از چراغ پیشانی نیز استفاده کرده بود، اما هیچ کدام مانع بی احتیاطی راننده نبودند.

در اولین روز‌های آذرماه امسال نیز، عبدالحمید ربانی زمانی که متوجه می‌شود بار یک خودرو وسط بزرگراه افتاده است و خطری برای خودرو‌های دیگر محسوب می‌شود، برای جمع آوری آن اقدام می‌کند و در همین هنگام راننده یک خودرو سنگین از راه می‌رسد و به علت خواب آلودگی و بی احتیاطی، جان او را می‌گیرد.

همه ساله پاکبانان زیادی در تصادف‌های شهری، جان خود را از دست می‌دهند و به نظر می‌رسد که جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ، به اطلاع رسانی همگانی و راه اندازی پویشی نیازمند است که حضور شبانه این عزیزان در کوچه‌ها و خیابان‌ها را به رانندگان یادآوری کند. از آن طرف، بعد از اعلام فوت این پاکبان، از طرف خانواده او خبر رسید که آن‌ها اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

همچنین فاطمه سلیمی، عضو شورای شهر مشهد، در صفحه اینستاگرامش نوشت: «بیمه تکمیلی شون رو که پیگیری کردم و درست شد الحمدا... به تازگی بیماری‌های صعب العلاج خانواده هاشون هم در هیئت امنای مراکز پزشکی «بدون اضافه شدن مبلغ حق بیمه» تصویب کردیم.

رفاهیاتشون رو در زمانی که در اداره رفاهیات مشغول بودم و کمک هزینه فرزندان معلولشون رو مصوب کردیم. چند ماه اجرا شد که دوباره کنسل شد. دوباره امروز با شهردار بزرگوارِ دغدغه‌مند و معاون محترم مالی دلسوز گفتگو کردیم ان شاءا... این هم حل می‌شود.»

مریم شیعه زاده

کدخبر: 758760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟