عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، عبد اللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در کاخ السلام از محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق رشید و آل صادق درباره عمق روابط بین عراق و ایران و اهمیت توسعه همکاری دو جانبه و ارتقای آن به گونه‌ای که به نفع ۲ ملت همسایه و مردم منطقه باشد، گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در حاشیه هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در ایجاد راهبردهایی که تعادل را بین امنیت انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اثر گذار بر محیط زیست برقرار می‌کند، مثمر ثمر بوده است.

رشید افزود عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و بهره مندی از تجربه آن به ویژه در احداث سد و مدیریت آب است.

وی ضمن آن که از تجربیات ایران در احداث سد و پروژه‌های آب و فاضلاب قدردانی کرد، گفت اقدامات برای احداث ۲ سد در راستای استفاده از آب باران و مدیریت مصرف آب در حال انجام است.

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر ایران اعلام کرد موضع حمایتگرانه عراق در برابر مساله فلسطیین ثابت است و باید خشونت‌هایی که مردم غزه در معرض آن قرار دارند، پایان یابد.

رشید در ادامه بر ضرورت دستیابی به راه حل نهایی درباره مساله فلسطین به نفع مردم آن تاکید کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با تجاوزات را ستود.

از طرفی دیگر آل صادق بر موضع حمایتگرانه ایران از عراق در حفاظت از امنیت و ثبات آن و اهتمام به تقویت روابط بین ۲ کشور در زمینه‌های مختلف و توسعه افق‌های همکاری مشترک تاکید کرد.

وی اعلام کرد که هیئتی ایرانی در راستای بررسی استفاده از آب، باران و احداث سدها که در تحکیم همکاری بین ۲ کشور برای مقابله با شرایط زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، به عراق سفر خواهد کرد.

کدخبر: 983264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟