آرین پارس قیمت لاماری ایما را بدون مجوز بالا برد / مونتاژکاران چه زمانی سر به راه می شوند؟

به گزارش رکنا، شورای رقابت در حالی 17 اردیبهشت ماه قیمت جدید خودروهای مونتاژی را اعلام کرد که در این فهرست قیمت لاماری اعلام نشد. شرکت آرین پارس با شروع سال جدید و در تاریخ 29 فرودین ماه 1402 به طور خودسرانه قیمت لاماری ایما را افزایش داد.

قیمت لاماری در بازار پیش از عید حدود 2 میلیارد و 85 میلیون تومان قیمت داشت و در سال جدید از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان گذشت و در روزهای اخیر و با نوسانات بازار خودرو قیمت این خودرو نیز کاهش یافت تا آنجا که هم اکنون فاصله قیمتی کارخانه تا بازار لاماری ایما به بیش از نیم میلیارد تومان رسیده است.

قابل ذکر است با این حال که شورای رقابت و سازمان حمایت افزایش قیمت خودرو از سوی کارخانه‌ ها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند، چگونه است که شرکت آرین پارس مانند دیگر خودروسازان مونتاژی کرمان موتور و مدیران خودرو ، به طور خودسرانه قیمت جدید لاماری را اعلام کرده است؟

به نظر می رسد در صورتجلسه توافق شده خودروسازان مونتاژی با وزارت صمت، نماینده شرکت آرین پارس یا حضور نداشته و اگر حضور داشته، صورتجلسه را امضاء نکرده است.

از آنجا که شورای رقابت بارها عدول از مصوبات شورا را تخلف اعلام کرده است و تمام خودروسازها موظف به تمکین از مصوبات شورای رقابت هستند، اعلام قیمت جدید از سوی خودروسازان مونتاژکارغیرقانونی و تخلف محسوب می شود.

وضعیت قیمت خودروهای مونتاژی که تاکنون اعلام نشده است

سپهر دادجوی توکلی ، مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل شورا و مرکز ملی رقابت درخصوص افزایش قیمت خودسرانه لاماری از سوی شرکت آرین پارس به خبرنگار رکنا گفت: برخی خودروها هنوز فاقد صورت های مالی حداقل برای 6 ماهه نخست سال 1401 هستند، زیرا این خودروها تولید جدید بوده و صورت های مالی آنها هنوز کامل نشده است.

مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل شورا و مرکز ملی رقابت در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل سازمان حمایت برای بررسی قیمت نهایی این خودروها و قرار دادن آن در فرمولی که شورای رقابت در دستورالعمل ابلاغ کرده است، نیاز به پروسه کاری دیگری دارد. در حال حاضر سازمان حمایت با خودروسازها مکاتبه می کند تا بعد از بررسی اطلاعات قیمت دقیق به کارگروه ارائه شود و پس از بررسی زمینه رقابتی بودن در کارگروه، قیمت نهایی صحت سنجی می شود و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش رکنا، گرانفروشی شرکت آرین پارس در خصوص عدم رعایت قیمت مصوب شورای رقابت و سازمان حمایت، در مورد قیمت خودروی مونتاژی لاماری به مبلغ 1/556/000/000 تومان به شرح زیر است:

photo_2023-05-29_11-39-29

 

صورتجلسه مدیران خودرویی وزارت صمت و سازمان حمایت با گروه بهمن، مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا خودرو:

شرکت آرین پارس موتور + قیمت لاماری

شرکت آرین پارس موتور + قیمت لاماری

شرکت آرین پارس موتور + قیمت لاماری

کدخبر: 896507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟