محدودیت های اینترنتی تا کی ادامه دارد؟

به گزارش رکنا، در روزهای اخیر و بنا به شرایط اخیر ایران، اینترنت در برخی از نقاط کشور دچار اختلال شده و یا به صورت کامل قطع شده است و دسترسی به برخی از اپلیکیشن های خارجی از جمله واتساپ و اینستاگرام به صورت کامل قطع شده است. حال سوال بسیاری از کاربران بخصوص افرادی که کسب و کار آن ها به فضای اینترنت گره خورده است، این است که قطعی اینترنت و محدودیت های اینترنتی تا کی ادامه دارد؟

احمد وحیدی، وزیر کشور، زمان بازگشت اینترنت به حالت عادی را در سخنان خود مشخص نکرده و افزوده است که اتصال مجدد و بدون اختلال اینترنت زمان مشخصی ندارد؛ همچنین ایشان در پاسخ به افرادی که به علت اختلال در اینترنت در کسب و کار خود به مشکل برخورده اند، گفته اند: محدودیت در استفاده از اپلیکیشن ها در حال حاضر پابرجاست و بازگشت شرایط به حالت عادی زمان مشخصی ندارد.

در زمان محدودیت های اینترنتی به چه سایت هایی دسترسی داریم؟

در زندگی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شرایط حال حاضر دنیا بسیاری از ما برای رفع نیاز خود و جلوگیری از بروز هر گونه اختلال در جریان زندگی روزمره به اینترنت نیاز داریم؛ از سوی دیگر در خصوص رفع محدودیت در استفاده از فضای مجازی همانطور که گفته شد از سوی وزیر کشور، هیچ زمان خاصی اعلام نشده است اما با این وجود در حال حاضر علی رغم وجود محدودیت در استفاده از فضای مجازی بسیاری از سایت‌ها قابل دسترسی می‌باشند.

سایت‌هایی نظیر آپارات، فیلیمو، فروشگاه اینترنتی و … که سایت های داخلی محسوب می شوند و وسایل مورد نیاز کاربران را به فروش می رسانند در این روزها به فعالیت خود ادامه می دهند و حتی در زمان محدودیت اینترنت نیز در اختیار کاربران قرار دارند.

البته برای استفاده از این سایت ها نیاز است تا به صورت مستقیم وارد آدرس سایت شوید، زیرا در هنگام محدودیت ممکن است حتی دسترسی شما به سرچ گوگل نیز شامل محدودیت شود و نتوانید از این طریق به سایت مورد نظر خود برسید.

قطعی اینستاگرام تا کی ادامه دارد؟

در طی هفته گذشته دسترسی تمامی کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی محدود شده و با توجه به این موضوع سوالی که برای بسیاری از کاربران عادی و صاحبین کسب و کار اینستاگرامی پیش آمده، این است که قطعی اینستاگرام یا همان فیلترینگ اینستاگرام تا کی ادامه خواهد داشت؟

وزیر کشور در سخنرانی خود به این موضوع اشاره ای نکرده است و زمان دقیقی را برای رفع فیلترینگ اینستاگرام به کاربران اعلام نکرده است؛ بنابراین باید منتظر خبرهای بعدی بود تا مسئولین کشور در خصوص این سوال پاسخ قطعی خود را اعلام کنند.

همانطور که گفته شد در طی فیلترینگ اینستاگرام بسیاری از کسب و کارهای مجازی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کردند، مختل شده اند و در خصوص این موضوع ابراز نگرانی اعلام کرده اند. شایعه هایی در خصوص زمان رفع فیلترینگ و یا فیلترینگ دائمی شبکه های مجازی وجود دارد که بهتر است تا زمان اعلام نهایی پاسخ از سوی مسئولین به آن دامن نزنیم.

کدخبر: 831605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟