زنان سرپرست خانوار بازارچه جنت: شهرداری شب عیدی مغازه هایمان را پلمب و  آواره مان کرد+ فیلم
حجم ویدیو: 14.84M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01

به گزارش رکنا، زنان اکثرا سرپرست خانوار بازارچه جنت تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا مدعی شدند : ما 37 زن سرپریت خانوار هستیم که در بازارچه بزرگ جنت، مشغول به کار هستیم. این بازارچه یک سوله تقریبا 4 هزار متری است که از ابتدا به صورت رایگان به  زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته و حدود یک سال است، ماهیانه 500 هزار تومان از هر خانم گرفته می شود.

این زنان در ادامه ادعای خود بیان داشتند :مدتی است که اقدام به بیرون کردن زنان سرپرست خانوار از این بازاچه و غرفه هایشان کرده اند و حالا نیز نوبت به ما رسیده است. در یک سال اخیر دو بار به ما اخطار تخلیه داده اند و گفتند که شما توانمند شده و باید بروید و افراد جدیدی که در نوبت هستند بیایند. این درحالی است که در دوره کرونا ما تماما ضرر دادیم و نیاز به حمایت داریم تا از زیر بار بدهی ها و فشار طلبکاران خارج شویم.

این غرفه داران با بیان اینکه حالا غرفه هایمان را پلمب کرده اند، گفتند: ما به شهرداری، امور بانوان شهرداری و ساماندهی مراجعه کرده ایم اما جوابی نگرفته ایم و فقط به ما گفتند از اینجا بروید.

وی ادامه داد: به ما گفتند که شهرداری موظف نیست که به شما غرفه دهد .گفتند پیگیری مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار مربوط به بهزیستی و امور اجتماعی وزارت کار است. ما حتی به امور زنان آسیب دیده در جاده کرج مراجعه کردیم ، به ما گفتند در دوران کرونا ، کسی نمی تواند شما را بیرون کند، چون به همه سازمان ها اخطار داده شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی و محدودیت هایی که وجود دارد، نمایشگاهی برگزار نمی شود، افزوند: ما درخواستمان این است که در همین بازارچه بمانیم چون تازه مشتریان خود را پیدا کرده ایم و جایی که قرار است بعد از اینجا در اختیار گذاشته شود را به افراد جدید اختصاص دهند. ما حتی حاضر بودیم تا عید به ما فرصت دهند و بعد آن غرفه های آزاد و پولی را در اختیارمان قرار دهند، که گفتند آنجا را به مزایده گذاشته ایم، در صورتی که می توانند آنجا را در اختیار ما قرار دهند و بهایش را دریافت کنند.

کدخبر: 762585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟