امانی: سو مدیریت در مترو وجود دارد / کار را باید به کاردان بسپاریم

صبح امروز خط مترو تهران کرج دچار حادثه شد. این حادثه به واسطه برخورد دو قطار در خط مترو تهران کرج رخ داد. هم اکنون تکنسین های فنی در حال تلاش برای بازگشایی خط مترو تهران کرج هستند.

 به گزارش رکنا، شهربانو امانی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری رکنا، درباره این مسئله که در پنج ماه اخیر سه مرتبه حادثه برای مترو‌ تهران رخ‌ داده است و نظر شما درباره سو مدیریت در این بخش چیست گفت: دقیقا سو مدیریت در این بخش وجود دارد. گرچه انتخاب مدیران باید به گونه ای باشد که فرد بالا دستی به مدیر مذکور اعتماد داشته باشد‌ اما متاسفانه مدیریت شهری بجای اینکه تخصصی اداره شود تبدیل به ستادهای انتخاباتی و‌گعده‌های دوستی شده است.

او ادامه داد: ما باید کار را به‌‌ کاردان بسپاریم اما حالا این اتفاق رخ نداده است و شاهد حمل و نقل ناایمن هستیم که آسیب‌های آن خود را هم اکنون نشان می‌دهند. مهم ترین وظیفه مدیریت شهری نیز حمل و نقل عمومی ایمن است.

امانی با بیان اینکه شرایط تحریم باعث شده تا سرمایه گذاری در مترو عملا منتفی شود و حتی دولت ها نیز که طبق قانون باید این کار را انجام دهند از آن فرار می‌کنند خاطر نشان کرد: از مرداد که ما سکان مدیریت شهری را در اختیار تیم جدید گذاشته ایم این مشکلات نیز افزایش داشته است که این مسئله به ناکارآمدی مدیران نیز مربوط است. ما در شورای شهر بیشترین بودجه شهرداری تهران را صرف توسعه ایمن حمل و‌ نقل عمومی به خصوص مترو‌ تهران کردیم بنابراین حداقل کاری که باید از سوی مدیریت شهری باید انجام شود این است که اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی ایمن را از بین نبرند.البته این را نیز باید گفت که در بودجه ۱۴۰۱ نیز توجه خوبی به مسئله شهرداری ها نشده است

عضو سابق کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که عده ای بیان کرده اند حوادث اخیر در مترو و سایر بخش های شهری برای تخریب و زمین زدن زاکانی شهردار تهران بوده است گفت: از بیرون کسی مداخله ای در مدیریت شهری ندارد و اگر این اتفاق را از داخل شهرداری می‌دانند یعنی عملا به کارشناسان و بدنه سازمانی شهرداری توهین می‌کنند. من بدون شک به مدیران و کادر فنی شهرداری اعتماد دارم و در زمان مسئولین نیز معتقد بودم که نباید از خارج این کادر نیروی جدید وارد کرد فلذا اگر این حوادث و اتفاقات نیز در داخل رخ داده است، شهردار تهران باید خبط و خطای خودش را از این جهت ببیند‌ که انتخاب هایش را از داخل سازمان انجام نداده است.

امانی با بیان اینکه وقتی سازمان شهرداری تهران به اندازه کافی کارشناس و مدیر کاربلد دارد بنابراین نیازی به نیرو آوردن از بیرون سازمان نبوده است تاکید کرد: ما در دوره قبلی شورای شهر علیرغم اینکه اعضای شورا سیاسی و حزبی بودند اما در اعمال نظارت و سیاستگذاری به هیچ عنوان نگاه سیاسی نداشتیم و تاکید ما روی شهرداران انتخاب شده این بود که حتما از مجموعه داخل سازمان باشند تا بهروری نیز بالا برود. انشالله سیاست زدگی را نه تیم شهرداری بلکه در همه نهادها کنار گذاشته شود.

کدخبر: 754322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟