ثبت اطلاعات تمام واکسن زده ها به جز فخرایی ها/ در صورت عدم ثبت اطلاعات واکسن، به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنید

واکسیناسیون کرونا مهمترین راهکار مقابله با همه گیری این ویروس محسوب می شود. در ماه های اخیر سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران به شکل محسوسی افزایش یافته و چند هفته ای است که واکسیناسیون کرونا در ایران وارد فاز تزریق دُز سوم واکسن به افراد مختلف شده است. در این میان اما به نظر می رسد هنوز هم برخی پایگاه های واکسیناسیون کرونا، در ثبت اطلاعات مربوط به واکسیناسیون کرونا افراد مختلف اختلال دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر برخی مخاطبان که در کارآزمایی های بالینی واکسن های ایرانی شرکت کرده اند یا واکسن های ایرانی را در چارچوبی خارج از سیستم واکسیناسیون عمومی تزریق کرده اند، به رکنا خبر داده اند که اطلاعات مربوط به واکسیناسیون آنها در سامانه وزارت بهداشت به ثبت نرسیده و همین مساله، دریافت کارت واکسن و دُز سوم واکسن کرونا را برای این افراد دشوار کرده است.

دکتر علی شریفی زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اما در گفت و گو با رکنا ضمن تاکید بر این که برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیازی به ارائه کارت واکسن نیست، عنوان کرد: هم اکنون اطلاعات مربوط به واکسیناسیون تمام افرادی که در کارآزمایی بالینی واکسن های ایرانی شرکت کرده اند، به ثبت رسیده و تنها اطلاعات مربوط به داوطلبان واکسن فخرا هنوز در سامانه های بهداشتی کشور ثبت نشده است.

وی افزود: اطلاعات تمام کسانی که واکسن های ایرانی را در سیستم واکسیناسیون عمومی عادی دریافت کرده اند، در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است و این افراد قاعدتا نباید برای دریافت کارت واکسن کرونا مشکل داشته باشند. اما بازهم اگر کسی در دریافت کارت واکسن کرونا مشکل داشت، می تواند به پایگاهی که در آن واکسن را تزریق کرده است، مراجعه کند و از متصدیان پایگاه بخواهد که اطلاعات واکسن او را ثبت کنند.

شریفی تاکید کرد: کسانی که واکسن های ایرانی را خارج از سیستم واکسیناسیون عمومی دریافت کرده اند نیز در صورت ثبت نشدن اطلاعات آنها در سامانه وزارت بهداشت، می توانند از نهاد یا پایگاهی که به آنها واکسن کرونا تزریق کرده است، بخواهند تا اطلاعات آنها را در این سامانه ثبت کند تا با توجه به آغاز اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونا در ایران، هیچ کس در این زمینه مشکلی نداشته باشد.

کدخبر: 750939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟