آبرسانی به غرب اهواز + فیلم
حجم ویدیو: 15.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09

غرب اهواز / چند روزی است که برخی مناطق غرب اهواز با مشکل تامین آب شرب مواجه شده اند. کاهش شدید دبی رودخانه کارون منجر به پایین آمدن سطح آب مورد نیاز برخی اهالی مناطق غرب اهواز شده است. این مساله ارتفاع آب را در اسکله طرح جامع آبرسانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران که آب شرب مورد نیاز بخشی از مناطق غرب اهواز را تامین می کند، کاهش داده است. البته این هلدینگ فولادی در تلاش است تا با انجام اصلاحاتی در اسکله خود، روند آبرسانی در غرب اهواز را بهبود ببخشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ابتدای هفته گذشته، اهالی برخی شهرک های واقع در غرب اهواز که تامین آب شرب آنها همواره در طرح جامع آبرسانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران انجام می شد، به دلیل کاهش شدید دِبی بخشی از رودخانه کارون دچار بحران شدید در تامین آب شور خود شدند. اما چند روزی است که گروه ملی صنعتی فولاد، اقدام به انجام اصلاحاتی در اسکله جامع آبرسانی خود کرده است تا روند تامین آب شرب مناطق غربی اهواز بهبود یابد.

اکبر یاوری، مدیر روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در این باره به خبرنگار رکنا گفت: کاهش شدید حجم آب رودخانه کارون باعث شده است که ارتفاع آب در قسمت پیچ انحرافی مسیر خُمینه یعنی جایی که اسلکه جامع آبرسانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در آن قرار گرفته، کاهش یابد و همین مساله باعث ایجاد مشکل در این اسکله شده است.

وی افزود: پایین آمدن آب رودخانه کارون باعث شده است که آب موجود در مسیر اسکله طرح جامع آبرسانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران از سمت غرب خشکیده و به طرف شرق اهواز برود. یعنی شرایط به گونه ای است که آب سیل‌بندهای خاکی را تخریب می کند و به سمت شرق اهواز جریان دارد و همین مساله منجر به ایجاد بحران برای تامین آب شرب بخشی از مناطق غربی اهواز شده است.

مدیر روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران ادامه داد: گروه ملی از بدو تاسیس در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، تامین آب شرب مناطق ملاشیه، بقایی، خمینه و ام طمیر در غرب اهواز را برعهده دارد و همچنین آب مورد نیاز شرکت های زیرمجموعه گروه ملی صنعتی فولاد نیز از طریق اسکله جامع آبرسانی تامین می شود و بنابراین وقتی این اسکله با مشکل مواجه می شود، ما باید هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنیم.

یاوری تاکید کرد: در شرایط کنونی هم ما با توجه به دستور اکید مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای تامین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح اسکله آبرسانی، ما به صورت فوری در حال انجام این کار هستیم و قصد داریم آب را به نحوی از بالادست هدایت کنیم که به مناطق دارای بحران برسد؛ چون براساس گزارش های مردمی، حدود سه روز است که فشار آب مناطق زیرمجموعه طرح آبرسانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران ضعیف شده است.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون روند اصلاح اسکله آبرسانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران بدون هیچ مشکلی پیش می رود. البته فعلا به صورت موقتی مشکل آب شرب مردم تا حدی حل شده است و تلاش می کنیم تا هفته آینده مساله به صورت اساسی برطرف شود.

کدخبر: 722286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟