12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی وارد ایران می شود / این واکسن ها مخصوص دانش آموزان است

واکسن سینوفارم / واکسن سینوفارم در کشور چین تولید شده است. نوع تک دُزی واکسن سینوفارم قرار است در مهرماه وارد کشور شود. واکسن سینوفارم تک دُزی به دانش آموزان کشور تزریق خواهد شد. آن طور که دبیرکل جمعیت هلال احمر به رکنا خبر داد، 100 میلیون دانش آموز چینی با واکسن سینوفارم تک دُزی واکسینه شده اند.

تزریق 100 میلیون دُز واکسن سینوفارم تک دُزی به دانش آموزان چینی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد حسین قوسیان مقدم، سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت و گو با رکنا از واردات واکسن سینوفارم تک دُزی ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: قرار است در مهرماه 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت داده شود. وزارت بهداشت هم در اسرع وقت این واکسن ها را به دانش آموزان سراسر کشور تزریق خواهد کرد.

وی افزود: واکسن سینوفارم تک دُزی نوعی واکسن کروناست که در کشور چین تولید شده است و چینی ها هم از همین واکسن برای واکسیناسیون صد میلیون دانش آموز خود استفاده کرده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: واکسن سینوفارم تک دُزی با سایر واکسن های سینوفارم متفاوت است و چینی ها از آن برای واکسیناسیون زنان باردار و افراد زیر 20 سال استفاده می کنند. اساسا هم واکسن های تک دُز، برای افراد جوان تر مصرف می شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: واکسن سینوفارم تک دُزی کارآیی بالایی دارد و چینی ها هم برای واکسیناسیون صد میلیون دانش آموز خود، از همین واکسن استفاده کرده اند. همچنین واکسن هایی که ما وارد می کنیم، تولید 2 تا 3 روز قبل هستند و بنابراین در برابر تمام سویه هایی که تا آن زمان در دنیا ظاهر شده اند، مقاوم هستند.

فعالیت هلال احمر در 520 مرکز واکسیناسیون

قوسیان مقدم همچنین از فعال شدن 520 پایگاه واکسیناسیون هلال احمر در سطح کشور خبر داد و گفت: از سه هفته پیش که هلال احمر وارد چرخه واکسیناسیون عمومی شد، 15 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح کشور توسط این جمعیت راه اندازی شد و همچنین 505 مرکز واکسیناسیون دیگر نیز هم اکنون توسط جوانان هلال احمر اداره می شود.

وی افزود: این پایگاه ها کار مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت است. اساسا هم تمام سامانه های مستقر در پایگاه های تجمیعی، سامانه وزارت بهداشت است که ما نیرو و تجهیزات آنها را تامین کرده ایم. همچنین بیش از 150 مرکز هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی کرونا فعال شده است.

واکسن سینوفارم هلال احمر از منبع اصلی است

دبیرکل جمیعت هلال احمر ادامه داد: واکسن هایی که هلال احمر وارد کشور می کند، همگی از منبع اصلی است و اصلا نباید به این حواشی که واکسن سینوفارم از پکن یا ووهان وارد می شود، توجه کرد. چون این صحبت ها اصلا علمی نیست و بی ربط است. همین حالا واکسن آسترازنکا در 9 کشور تولید می شود که فرمول تمام آنها یکسان است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: کسانی که بحث واردات واکسن سینوفارم از ووهان را مطرح کردند، قصدهایی داشتند و می خواستند واکسن خاصی را با نرخ خاصی وارد کنند و به همین دلیل این شایعات را مطرح کردند، وگرنه واکسن های هلال احمر کاملا اصلی و از منبع پکن است. گرچه از نظر ما تفاوتی بین واکسن سینوفارم پکن و واکسن سینوفارم ووهان وجود ندارد.

واردات واکسن هلال احمر تا پایان مهر به 82 میلیون دُز می رسد

قوسیان مقدم با بیان این که تا کنون 35 میلیون و 390 هزار دُز واکسن کرونا وارد کشور کرده است، عنوان کرد: 5 میلیون دُز دیگر واکسن کرونا تا پایان شهریور توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور می شود. همچنین در ماه مهر نیز 30 میلیون دُز واکسن سینوفارم عادی و 12 میلیون دُز واکسن سینوفارم تک دُزی ویژه دانش آموزان وارد ایران می شود و واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر به 82 میلیون دُز می رسد.

کدخبر: 720949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟