گودرزی: اجاره فضاهای بلااستفاده مدارس برای کسب درآمد / تخصیص بودجه ویژه برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان/رتبه بندی معلمان را بدون هیچ مشکلی اجرا می کنم

وزارت آموزش و پرورش فعلا بدون سکان دار مانده است؛ چراکه گزینه قبلی سید ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. حالا هم گمانه زنی های مختلفی درباره گزینه های احتمالی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است. یکی از مهمترین گزینه های مطرح برای وزارت آموزش و پرورش ، قاسم دیبایی گودرزی است؛ کسی که سابقه حضور در بخش های مختلف بدنه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش در کارنامه او دیده می شود و ایده های زیادی برای بهبود وضعیت معلمان و دانش آموزان دارد.

قاسم دیبایی گودرزی وزارت آموزش و پرورش

قاسم دیبایی گودرزی کیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعد از آن که حسین باغ گلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، گمانه زنی های زیادی درباره گزینه آینده وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت که در این میان به نظر می رسد، از بین گزینه های مطرح شده در محافل رسانه ای می توان قاسم دیبایی گودرزی را به عنوان یکی از جدی ترین گزینه های مطرح برای تصدی گری مسئولیت این وزارتخانه در نظر گرفت.

دیبایی گودرزی، 59 ساله، دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت تحول از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است و در حال حاضر نیز در مقطع دکتری مدیریت تحول در این دانشگاه تحصیل می کند. گودرزی سابقه عضویت در ستاد پشتیبانی جنگ، ستاد بازسازی مناطق جنگ زده، ستاد گزینش فرمان هشت ماده ای امام (ره) و انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور را در کارنامه دارد.

گودرزی دارای مسئولیت های ارشدی در استانداری تهران، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران و وزارت اقتصاد و دارایی نیز بوده است. او همچنین نماینده دادستان کل کشور در بازرسی مالیاتی، کارشناس عالی دادگاه ویژه کالای متروکه، مشاور مالی انجمن نظام مهندسی کل کشور، ذی حساب و مدیرکل امور مالی وزارت آموزش و پرورش، ذی حساب و مدیرکل امور مالی سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و سرپرست ذی حسابی شورای عالی آموزش و پرورش بوده است.

گودرزی عضویت در کمیسیون های شورای وزارت آموزش و پرورش، کارگروه امور مالی وزارت آموزش و پرورش، کمیته اداری و آموزشی مدارس، کارگروه فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش را هم در کارنامه دارد و هم اکنون ذی حساب ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ذی حساب و مدیرکل امور مالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

او همچنین نگارش کتاب هایی در خصوص اسلام و عدالت اقتصادی، مدیریت اطلاعات، بهره گیری از ارتباطات، سیستم های اطلاعات و مدیریت نرم افزار و سخت افزار و دیدگاه هایی درباره مدیریت صادرات و واردات را در کارنامه دارد و جزو ایثارگران دفاع مقدس و جانباز جنگ تحمیلی محسوب می شود.

مهمترین برنامه؛ احیای اقتصاد آموزش و پرورش

گودرزی در گفت و گو با رکنا درباره مهمترین برنامه های خود برای مدیریت وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: آموزش و پرورش دارای گسترده ترین نفوذ جغرافیایی در کشور است که بیشترین تعداد مخاطبان، عظیم ترین بودجه هزینه ای کشور و بیشترین تعداد حقوق بگیران را نسبت به سایر دستگاه اجرایی دارد و در عین حال دارای چالشی ترین بحث ها در کابینه است و اساسا هر زمان که قرار است یک وزیر جدید معرفی شود، با چالش های زیادی مواجه می شود که از قضا آقای باغ گلی به دلیل وجود همین چالش ها نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی افزود: اگر ده سال نخست انقلاب اسلامی را کنار بگذاریم، بعد از آن وزرای مختلفی سکان وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفتند و با شعار تعلیم و تربیت و براساس ساختارهای معمولی موجو در وزارتخانه پیش رفتند. من مخالف تعلیم و تربیت نیستم، ولی معتقدم که برای موفقیت تعلیم و تربیت باید شروط مختلفی را اجرا کرد که مهمترین آنها اجرای برنامه اقتصاد آموزش و پرورش است.

گزینه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که شرط اصلی به بار نشستن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای برنامه اقتصاد آموزش و پرورش گفت: ما باید معیشت معلمان را به نحوی تامین کنیم که آنها برای امرار معاش نیازی به شغل دوم نداشته باشند و از قضا یکی از بخش های برنامه اقتصاد آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد خرد، ارتقای سطح معیشتی کارکنان آموزش و پرورش در کادر اداری و آموزشی خواهد بود.

هزینه های درمانی سنگین معلمان در قالب وام تامین می شود

گودرزی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح بیمه درمانی معلمان عنوان کرد: متاسفانه بیمه های درمانی موجود خدمات درمانی زیادی را در اختیار معلمان قرار نمی دهند، ولی من اعتقاد دارم باید بیمه هایی در اختیار معلمان قرار گیرد که فرهنگیان کشور تنها 10 تا 20 درصد از هزینه های درمانی خود را بپردازند و این بیمه در تمام مراکز درمانی کشور اعتبار داشته باشد.

گزینه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: من همچنین برنامه دارم که صندوق ذخیره ای را تاسیس کنم که در صورت نیاز معلمان به درمان بیماری ها و انجام جراحی های خاص، هزینه سنگین درمان این موارد از طریق آن صندوق پرداخت شود و معلمان از طریق اقساط، هزینه های درمانی خود را به صندوق بازگردانند.

مدیرکل پیشین امور مالی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برنامه خود برای تاسیس شرکت تعاونی اعتبار خبر داد و گفت: این شرکت تعاونی می تواند انواع وام ها را در اختیار کارکنان اداری و آموزشی آموزش و پرورش قرار دهد تا فرهنگیان کشور بتوانند بخشی از مشکلات خود را با استفاده از این وام ها حل کنند.

وی با انتقاد از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در سال های اخیر اظهار داشت: متاسفانه این صندوق به بنگاهی اقتصادی تبدیل شده است که سود آن بیشتر به اعضای هیات مدیره و اعضای خانواده آنها می رسد. اما من معتقدم که اساسنامه این صندوق باید تغییر پیدا کند تا تمام پرسنل آموزش و پرورش اعم از کادر اداری و بخصوص آموزشی بتوانند وام های مورد نظر خود برای تهیه خودرو، مسکن و ... را از این صندوق دریافت کنند.

تخصیص بخشی از اعتبارات مدارس غیردولتی برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی

گودرزی با تاکید بر این که منظور از اجرای برنامه اقتصاد آموزش و پرورش، خصوصی تر شدن ارائه خدمات آموزشی در کشور نیست، گفت: من موافق توسعه مدارس غیردولتی نیستم، اما چون این مدارس دارای سازمان و ردیف بودجه مستقلی در وزارت آموزش و پرورش هستند، ما اعتقاد داریم که در صورت تصویب هیات دولت، بهتر است سازمان مدارس غیردولتی به یک معاونت در وزارت آموزش و پرورش تبدیل شود و ما اعتبارات این سازمان را محدود کنیم و بخشی از آن را در خود آموزش و پرورش جهت ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی، نمونه دولتی و هیات امنایی هزینه کنیم.

وی با تاکید بر این که قصد محدود کردن مدارس غیردولتی را ندارد، عنوان کرد: متاسفانه سازمان مدارس غیردولتی اعتبارات و ردیف بودجه هایی دارد که در جایگاه مربوطه از آن استفاده نمی شود و می توان با محدود کردن این اعتبارات بدون این که ضربه ای به مدارس غیردولتی وارد کرد، کیفیت آموزشی سایر مدارس کشور را ارتقا داد.

ارتقای سطح کیفیت آموزشی با تشکیل معاونت اقتصادی

گزینه وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه خود برای احیای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توضیح داد: ما برای احیای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید برنامه اقتصاد آموزش و پرورش را اجرا کنیم و تنها راهکار اجرای این سند، درآمدزایی مناسب برای آموزش و پرورش است. همان طور که مقام معظم رهبری نیز در سال 94 در روز معلم تاکید کرده اند که برنامه اقتصاد آموزش و پرورش باید در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود، اما متاسفانه این برنامه هنوز اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر این که قصد دارد برنامه اقتصاد آموزش و پرورش را در سطح کلان اجرایی کند، اظهار داشت: ما نمی خواهیم با اجرای این برنامه، آموزش و پرورش را به یک بنگاه تبدیل کنیم، بلکه قصد داریم در برنامه اقتصاد کلان برای آموزش و پرورش درآمدزایی کنیم. به همن دلیل، ما قصد داریم که یک معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم که یکی از اقدامات این معاونت ارتقای سطح کیفیت آموزشی خواهد بود.

برنامه های ویژه جهت درآمدزایی برای آموزش و پرورش

مدیرکل پیشین امور مالی وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای خود برای درآمدزایی این وزارتخانه گفت: اولا ما ضمن رایزنی با سازمان برنامه و بودجه به دنبال آن هستیم که سه ردیف بودجه آموزش و پرورش که مربوط به کیفیت آموزشی هستند، در سال جاری به صورت صد در صدی تخصیص یابند و معتقدیم تخصیص این سه ردیف بودجه منجر به ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش خواهد شد.

گزینه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما همچنان می خواهیم با استفاده از روش های نوین مجازی و بهره گیری از فضاهای بلااستفاده موجود آموزش و پرورش در سراسر کشور از جمله مجتمع های فرهنگی، ورزشی و رفاهی آموزش و پرورش و اجاره دادن آنها به بخش خصوصی در زمان های مشخص برای آموزش و پرورش درآمدزایی کنیم.

وی افزود: ما همچنین فضاهای زیادی در خود مدارس داریم که می توان در ساعات خارج از وقت اداری، از آنها نیز برای درآمدزایی استفاده کرد. همچنین اکنون درآمدهای زیادی در بخش های مختلفی متمرکز شده است که ما می توانیم این درآمدها را برای وزارت آموزش و پرورش کسب کنیم و از آن برای توسعه و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده کنیم.

حل مشکل کمبود نیروی انسانی با به کارگیری بیشتر سربازمعلم ها

گودرزی درباره ویژگی های یک وزیر موفق آموزش و پرورش گفت: وزیر موفق آموزش و پرورش کسی است که بتواند در حوزه های مالی و اداری تعامل مناسبی با دستگاه های دیگر داشته باشد و از توان بالای چانه زنی در عرصه مدیریت کلان برخوردار باشد. همچنین وزیر موفق آموزش و پرورش باید توان علمی و فنی بالایی در عرصه های مدیریتی داشته باشد و برای به بار نشستن برنامه های مختلف آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و ... ارتباط مناسبی داشته باشد.

گزینه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که به‌کارگیری هرچه بیشتر سربازمعلم ها می تواند منجر به جبران کمبود پرسنل آموزش و پرورش شود، اظهار داشت: اگر وزیر آینده آموزش و پرورش ارتباط مناسبی با سازمان امور استخدامی داشته باشد و بتواند ردیف های سازمانی بیشتری در تشکیلات وزارتخانه ایجاد کند، قطعا خواهد توانست که سربازمعلم های بیشتری به آموزش و پرورش بیاورد تا مشکل کسری نیروی انسانی را در این وزارتخانه برطرف کند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر موفق آموزش و پرورش کسی است که کادر مجربی در تمام عرصه ها داشته باشد که از توان راهبردی بالایی برخوردار باشند و همچنین وزیر آموزش و پرورش برای کسب موفقیت باید اشراف عملیاتی به بدنه صف و ستاد آموزش و پرورش داشته باشد.

رتبه بندی معلمان را بدون هیچ مشکلی اجرا می کنم

گودرزی ضمن تایید وجود مافیای کنکور در کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش برای حل مساله کنکور باید به وزارت علوم نزدیک شود. این در حالی است که متاسفانه در سیاست گذاری های کنکور در ده سال گذشته، این دو وزارتخانه با یکدیگر فاصله داشته اند، ولی برنامه من این است که ارتباط مناسبی با وزارت علوم و سازمان سنجش برقرار کنم تا با کمک یکدیگر بتوانیم دست های پنهان حوزه کنکور را حذف کنیم.

گزینه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تاکید ویژه ای بر لزوم اجرای طرح رتبه بندی معلمان دارد، عنوان کرد: من اعتقاد دارم که باید مصوبه مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان هرچه زودتر اجرایی شود و معتقدم به راحتی می توان این کار را انجام داد و اعتبارات لازم در این خصوص را نیز می توان با محدود کردن ردیف بودجه های سازمان های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش که در جایگاه های دیگری غیر از این وزارتخانه مصرف می شود، تامین کرد.

وی با تاکید بر این که می توان با مدیریت منابع مالی موجود در وزارتخانه مساله رتبه بندی معلمان را حل کرد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش هیچ مشکلی از نظر تامین مالی طرح رتبه بندی معلمان ندارد. رئیس جمهور محترم نیز نسبت به اجرای این طرح تاکید دارد و من می توانم با ایجاد روابط مناسبی با سازمان برنامه و بودجه برای تشکیل ردیف بودجه مربوط به طرح رتبه بندی معلمان، این طرح را بدون هیچ مشکلی اجرا کنم.

بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی

گودرزی درباره برنامه خود برای بازگشایی مدارس توضیح داد: من معتقدم که می توان با توجه به رنگ بندی های شهرستانی کرونا، مدارس را با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی کرد؛ در این زمینه نیز باید به ادارات کل استانی آموزش و پرورش تفویض اختیار کرد تا این ادارات بتوانند ضمن هماهنگی با استاندار و ستاد استانی مقابله با کرونا، در شهرهایی که وضعیت سفید یا زرد دارند، اقدام به بازگشایی مدارس کنند.

وی افزود: فرآیند آموزش در سطح کشور نباید تعطیل شود و ما حتما باید این فرآیند را با رعایت شرایط خاص ادامه می دهیم و بنابراین تاکید من بر بازگشایی مدارس با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

کیفیت و امکانات «شاد» ارتقا می یابد

گودرزی با انتقاد از نحوه اجرای آموزش های آنلاین در دوره شیوع کرونا گفت: متاسفانه در یک سال و نیم گذشته مشکلات زیادی درباره شبکه «شاد» و ارائه آموزش های آنلاین در سطح کشور پیش آمد؛ بخصوص که روستاهای زیادی در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان و ... وجود دارد که دانش آموزان آن فاقد موبایل، تبلت و ... هستند. من معتقدم که ما باید این خدمات را در اختیار این دانش آموزان قرار دهیم تا آنها هم بتوانند مانند دانش آموزان شهرهای بزرگتر از آموزش های آنلاین بهره مند شود.

مدیرکل پیشین امور مالی سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: با توجه به این که وزارت آموزش و پرورش برای راه اندازی آموزش های آنلاین و شبکه «شاد» هزینه هایی را صرف کرده است، ما حتی پس از بازگشایی مدارس نیز می توانیم از این بستر استفاده کنیم؛ اما حتما باید ایرادات شبکه «شاد» را برطرف کنیم و کیفیت و امکانات آن را ارتقا دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نباید سیستمی را که برای طراحی و راه اندازی آن هزینه زیادی صرف شده است، حتی بعد از بازگشایی حضوری تمام مدارس کنار بگذاریم و شبکه شاد در آن زمان هم می تواند مورد بهره برداری دانش آموزان و معلمان قرار گیرد و همچنین می توان بستر ارتباط مردم با بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش را نیز در همین شبکه تسهیل کرد.

تامین تبلت دانش آموزان کم برخوردار با مدیریت مالی مناسب

گودرزی با اشاره به سرعت پایین و عدم پوشش مناسب اینترنت در بسیاری از مناطق محروم کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش برای این که تمام دانش آموزان بتوانند دسترسی مناسبی به آموزش های آنلاین پیدا کنند، باید ارتباط تنگاتنگی را برقرار کند تا بتواند خدمات اینترنت مورد نیاز دانش آموزان و معلمان و اینترانت مورد نیاز تمام مدارس را با کیفیت مناسبی فراهم کند.

گزینه وزارت آموزش و پرورش همچنین به گزارش سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس درباره عدم برخورداری 3.5 میلیون دانش آموز از ابزارهای لازم برای حضور در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک نداشتن تبلت، موبایل و ... موجب ترک تحصیل صدها هزار دانش آموز شده است و ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این امکانات به صورت مقطعی یا امانی در اختیار این دانش آموزان قرار گیرد تا آنها مجددا به چرخه تحصیل بازگردند.

مدیرکل پیشین امور مالی وزارت آموزش درباره نحوه تامین بودجه لازم برای خرید تبلت و موبایل برای دانش آموزان مناطق محروم کشور گفت: اعتقاد من این است که اگر مدیریت مالی آموزش و پرورش با برنامه ریزی مناسبی انجام شود، قطعا مشکل کسری بودجه این وزارتخانه حل خواهد شد و به این صورت، بخشی از بودجه لازم جهت خرید ابزارهای الکترونیکی برای دانش آموزان مناطق محروم نیز تامین می شود.

وی افزود: ما همچنین برای تامین اعتبارات لازم در این خصوص باید از خیران آموزشی و انجمن اولیا و مربیان کمک بگیریم؛ بخصوص که انجمن اولیا و مربیان می تواند به بازوی وزارت آموزش برای تامین منابع مالی برای امور خیریه تبدیل شود و ما باید بسیار بیشتر از شرایط کنونی از ظرفیت این انجمن استفاده کنیم. با اجرای این برنامه ها نیز قطعا بیشتر دانش آموزانی که از ابزارهای هوشمند حضور در فضای مجازی محروم مانده اند، به این ابزارها دسترسی پیدا خواهند کرد.

بودجه عمرانی سازمان نوسازی به سمت مناطق محروم هدایت می شود

گودرزی با انتقاد از وجود مدارس کانکسی، کپری و چادری در برخی مناطق محروم کشور عنوان کرد: سازمان نوسازی مدارس ردیف بودجه های زیادی در حوزه های عمرانی و تملک دارایی دارد. اگر هم مدیری که از توانایی مدیریت کلان و اشراف بر چالش ها در راس این سازمان قرار گیرد که بتواند ارتباط مناسبی با سازمان برنامه و بودجه برقرار کند و بتواند میزان تخصیص ردیف های بودجه عمرانی سازمان نوسازی مدارس را به صد در صد برساند، قطعا می تواند فضاهای آموزشی نامناسب کشور را اصلاح کند.

گزینه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما باید بودجه عمرانی سازمان نوسازی مدارس را بیشتر به سمت مناطقی هدایت کنیم که دانش آموزان آن هنوز از حضور در فضاهای آموزشی نامناسب رنج می برند؛ نه این که بخش زیادی از منابع عمرانی این سازمان و سایر نهادهای آموزش و پرورش در سطح تهران یا دیگر کلانشهرها هزینه شود؛ بلکه رئیس آینده سازمان نوسازی مدارس باید طوری با سازمان برنامه و بودجه موافقتنامه تنظیم کند که بتواند بودجه های بیشتری به مناطق محروم و کم برخوردار کشور اختصاص دهد.

وی با اشاره به وجود مدارس فرسوده در برخی کلانشهرها اظهار داشت: متاسفانه با وجود این که بیشتر مدارس کپری، چادری و کانکسی در روستاهای کشور قرار گرفته اند، ولی ما در شهرهای بزرگ کشورمان حتی تهران و کرج نیز مدارس فرسوده زیادی داریم که باید سازمان نوسازی مدارس با تامین بودجه مناسب، تا حد امکان به اصلاح شرایط مدارس فرسوده تا پیش از زمان بازگشایی کاملا حضوری مدارس بپردازد.

تخصیص بودجه های ویژه برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان کم برخوردار

گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش آمار ترک تحصیل دختران در مناطق محروم کشور در دوره شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه تا کنون نظارت ضعیفی از سوی وزارت آموزش و پرورش نسبت به استان های محروم کشور وجود داشته است. ولی ما باید برای نظارت بر مدارس کل کشور، کارگروهی را تاسیس کنیم که لحظه به لحظه از تمام مدارس مناطق محروم کشور و دانش آموزان آن گزارش تهیه کنند و مراتب را به اطلاع ستاد آموزش و پرورش برسانند.

گزینه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در چنین شرایطی ما با افزایش منابع مالی لازم برای حمایت از دانش آموزان کم برخوردار از طریق مدیریت ردیف بودجه های مختلف آموزش و پرورش خواهیم توانست که بخش زیادی از کودکان و نوجوانانی را که به دلیل مشکلات مالی خانواده هایشان ترک تحصیل کرده اند، بخصوص دختران دانش آموز را به مدرسه برگردانیم؛ یعنی ما می توانیم با مدیریت منابع مالی وزارت آموزش و پرورش و نظارت دقیق در این زمینه به جاماندگان از تحصیل جهت حضور در مدارس کمک کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید توجه داشته باشیم که در اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی ماده قانونی مشخصی وجود دارد که می توان از آن برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار کشور استفاده کرد و حتی ردیف بودجه سالانه مشخصی در این زمینه توسط سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است؛ اما متاسفانه این ردیف بودجه در سال های گذشته در موارد دیگری خرج شده و به دانش آموزان مناطق محروم کشور اختصاص پیدا نکرده است.

با مدارس غیرانتفاعی که حقوق پایینی به معلمان می دهند، برخورد می شود

گودرزی در بخش پایانی اظهاراتش با اشاره به حقوق پایین بسیاری از معلمان غیرانتفاعی کشور گفت: متاسفانه بخشی از معلمان مدارس غیرانتفاعی عادی یا غیرانتفاعی بزرگسالان از دستمزد پایینی برخوردار هستند و بعضی از آنها نیز از بیمه یا سایر مزایای شغلی محروم مانده اند. این در حالی است که مدارس غیرانتفاعی باید براساس قانون به شیوه خرید خدمات به استخدام معلمان بپردازند و در چارچوب قانون کار به این افراد حقوق بدهند. اگر هم خلاف این مساله رخ دهد، دستگاه های حقوقی و نظارتی می توانند به مساله ورود کنند و با مدرسه غیرانتفاعی متخلف برخورد کنند.

وی در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز قطعا باید نظارت بر مدارس غیرانتفاعی را که به امضای قراردادهای غیرقانونی با برخی معلمان می پردازند، افزایش دهد و با آنها برخورد کند. ما هم دستگاه نظارتی مستقلی از اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات در وزارت آموزش و پرورش تشکیل خواهیم داد که به صورت مستقیم به دفتر وزیر متصل باشد و در صورت مشاهده تخلفاتی از این دست و بستن قراردادهایی خارج از قانون کار، با متخلفان برخورد کند.

کدخبر: 716929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟