پیگیری مصوبات ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم مذهبی و بازگشایی مدارس

ماه محرم در آستانه فرارسیدن است و نگرانی از سلامتی مردم در حین مراسم مذهبی افزایش یافته است. مراسم مذهبی به دلیل تجمع زیاد افراد در یک محیط ممکن است خطرناک باشد. دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در نامه ای مصوبات این ستاد برای برگزاری مراسم مذهبی را پیگیری کرد.

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست در نامه‌ای به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار اجرای بندهای (۲) و(۳) مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

در بند ۲ مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: قرارگاه عملیاتی با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، با توجه به درپیش بودن اعیاد سعید قربان و غدیر و مراسم ماههای محرم و صفر نسبت به بررسی شرایط به توجه به رنگ‌بندی شهرها اقدام و پیشنهادات را در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه کند.

در بند ۳ آمده است: قرارگاه عملیاتی با همکاری وزارت آموزش وپرورش و وزارت علوم بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس را بررسی و با توجه به انجام واکسیناسیون معلمان و اساتید، طرح بازگشایی در سال تحصیلی آتی را برای تصمیم گیری به ستاد ملی ارائه کند.

نامه دین‌پرست به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین دین‌پرست در نامه ای دیگر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار اجرای بند (۴) مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

در بند ۴  مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: درهفته های اخیر اظهار نظرهای نادرست در خصوص بیماری کرونا و موارد مرتبط با آن در مصاحبه‌ها و فضای مجازی افزایش یافته که موجب نگرانی مردم و تضعیف کادر درمان شده است.

لازم است کمیته تبلیغات با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی این‌گونه موارد را بررسی و پیشنهادات برای برخورد با تخلفات از طریق قرارگاه عملیاتی به ستاد ملی ارائه شود. صدا و سیما موظف است همکاری لازم برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی به عمل آورد.

کدخبر: 704312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟