هشدار حریرچی نسبت به فاجعه کرونا در سیستان و بلوچستان

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نسبت به اوج گیری موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان هشدار داد. در یک هفته اخیر شیوع کرونای هندی در سیستان و بلوچستان منجر به افزایش شدید آمار مبتلایان در این استان شده است. به همین دلیل، ایرج حریرچی، شامگاه چهارشنبه به منظور بازدید میدانی از بیمارستان های سیستان و بلوچستان و بررسی آخرین وضعیت ویروس کرونا به این استان سفر کرد. شرکت در ستاد کرونای استان سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه حریرچی به زاهدان است.

به گزارش رکنا، ایرج حریرچی، در دومین روز از سفر به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی و فاصله گذاری اجتماعی در اوج گیری‌های قبلی کرونا میزان آمار بستری و مرگ و میر حتی به متوسط کشوری نرسیده بود، باید توجه داشت ایمنی اکتسابی چندانی نسبت به سایر استان‌ها در این استان وجود ندارد.

وی افزود: از طرفی ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین شاهد افزایش موارد بیکاری در سیستان و بلوچستان هستیم و هم‌اینک ٧٢٠ بیمار کرونایی بستری در این استان داریم.

وی با درخواست از مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: می‌دانیم مردم در فشار قرار دارند و از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، اما خواهش می‌کنیم مردم بویژه در استان‌های جنوبی همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون سریع و گسترده در آینده نزدیک بتوانیم از بیماری رهایی پیدا کنیم.

کدخبر: 701332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟