تجمع بازنشستگان مقابل مجلس / خط فقر 9میلیون است، حقوق 3 میلیونی عادلانه نیست

بازنشستگان کارگر در مقابل مجلس با در دست داشتن پلاگاردهایی صدای شان را به گوش نمایندگان خود در مجلس رساندند.

به گزارش رکنا، کارگران بازنشسته خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی خود شدند. امروز (بیست و ششم بهمن) جمعی از کارگران بازنشسته با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی و معیشتی خود شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: در شرایطی که سبد معیشت و خط فقر، نُه میلیون تومان است، دستمزد ما با احتساب مزایای همسان‌سازی، زیر سه میلیون تومان است و این به هیچ‌وجه عادلانه نیست.

این بازنشستگان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی شدند و می‌گویند: باید مستمری‌ها به اندازه هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

بازنشستگان کارگری در عین حال، خواستار اجرای دور جدیدی از متناسب‌سازی قبل از پایان سال هستند و می‌گویند: در اسفندماه باید متناسب‌سازی اجرایی که نواقص بسیاری دارد، برای همه بازنشستگان کارگری اصلاح شود.

یکی از حاضران در تجمع امروز، ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان، برخورداری از حق تشکل‌یابی مستقل و خدمات رفاهی مناسب را دیگر مطالبات تجمع امروز برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس و بودجه‌ریزان باید کارگران بازنشسته را که همگی زیر خط فقر هستند، در اولویت قرار دهند.

همزمان در برخی شهرستان‌ها، کارگران بازنشسته امروز به ادارات تامین اجتماعی مراجعه کرده و خواستار توجه به مطالبات قانونی خود شده‌اند./ایلناآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟