صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در ارتفاعات استان های ساحلی خزر بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود گفت: دریای خزر تا صبح یکشنبه نسبتا مواج است.

به گزارش رکنا، او ادامه داد: تا روز دوشنبه در سایر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که این پایداری جو در شهرهای صنعتی و پر جمعیت با افزایش غلظت آلاینده های جوی همراه خواهد بود.

ضیائیان توضیح داد:از اواخر دوشنبه و روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود که برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، غرب به تدریج دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد .

او اظهار کرد: روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت شده و در مناطق شمال غرب ،غرب، جنوب غرب، استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی سبب بارش باران و رعدو برق می شود و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف انتظار می رود.

روز پنجشنبه  شمال شرق کشور متاثر از این سامانه خواهد شد

ضیائیان با تاکید بر اینکه روز پنجشنبه علاوه بر دامنه های البرز مرکزی، شمال شرق کشور متاثر از این سامانه خواهد شد گفت: شدت بارش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های واقع در غرب و در دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی است.

او بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و در برخی نقاط خوزستان، کرمانشاه و ایلام گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان اظهار کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم جنوبی در استان های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد که پیامد آن ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در دامنه های البرز مرکزی ... آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟