علت افزایش آمار 80 درصدی کرونایی های گیلان مشخص شد

کرونا در گیلان به واسطه ادامه دورهمی ها و مسافرت ها به این استان تا حد بسیار زیادی افزایش یافت.

به گزارش رکنا، دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز در همه دنیا ثابت شده که ماسک زدن صرفا از کرونا پیشگیری نمی کند و باید از اجتماعات دوری کرد.

وی با بیان اینکه رفتارهای اجتماعی تاثیر مستقیم بر بیماری کرونا دارد، تصریح کرد: کرونا چه در اجتماعات کوچک مانند جمع های خانوادگی و دورهمی ها و چه در اجتماعات بزرگ مانند پاساژه و بازارها منتقل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش مسافرت ها در افزایش مبتلایان، تصریح کرد: در گیلان ۸۰ درصد ابتلاها با دورهمی ها و مسافرت ها مرتبط است.

حیدرزاده، با بیان اینکه در مجموع شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند که فقط ۸۰ نفر طی شبانه روز گذشته بستری شدند.

وی از افزایش تعداد بیماران بدحال خبر داد و اضافه کرد: در آستانه تعطیلات پایان هفته هستیم و معمولا به دنبال مسافرت ها طی یک الی دو هفته شاهد افزایش بیماران سرپایی و سپس افزایش بیماران بستری هستیم لذا مردم از دورهمی با مسافران خودداری کنند تا رنگ استان آبی و سفید شود./ایسنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟