تزریق مرحله نخست تست انسانی واکسن ایرانی کرونا پایان یافت

دکتر حامد حسینی  با اشاره به اینکه آخرین داوطلب فاز یک واکسن ایرانی کرونا نیز وارد مطالعه شد افزود: تعداد داوطلبان این مرحله ۵۶ نفربود. از ۹ دی ماه تا امرو 18 بهمن ماه همه داوطلبان نخستین تزریق واکسن خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: واکسن کرونا تا پایان این هفته به ۵۰ داوطلب تزریق شده بود که با دریافت واکسن توسط ۶ داوطلب، بصورت عملی تزریق اول تمامی داوطلبان واکسن ایرانی به اتمام رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ داوطلب 2 نوبت تزریق خود را انجام داده اند، خاطر نشان کرد: تا نیمه اسفندماه سال جاری تزریق دوم تمام داوطلبان و پیگیری ۲۸ روز ایشان تمام خواهد شد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تا آخر هفته جاری سی امین داوطلب نیز تزریق دوم خود را دریافت خواهد کرد.

حسینی تاکید کرد: از روند اجرایی کار راضی هستیم و امیدواریم یافته های مطالعه از نظر کارشناسان سازمان غذا و دارو و ناظران وزارت بهداشت نیز به اندازه کافی قانع کننده باشد.

وی همچنین بیان کرد: تاکنون عارضه هایی که از داوطلبان ثبت شده از گرید یک عوارض بوده و تا اینجای مطالعه دغدغه ای برای ما ایجاد نشده است اما باید اجازه دهید که روند پایش تا پایان مطالعه با دقت ادامه یابد، ما تا یک ماه آینده با اطمینان بیشتری می توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

 نخستین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام"کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 658938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟