افتتاح ضلع شمالی ساختمان پلاسکو

پلاسکو بالاخره افتتاح شد و شهروندان می توانند از ضلع شمالی این ساختمان بازدید و خرید کنند.

به گزارش رکنا، فرماندار تهران گفت: با ورود استانداری و فرمانداری تهران و با اهتمام بنیاد مستضعفان و اقدامات شهرداری پایتخت، عملیات مقاوم سازی و ایمن سازی ضلع شمالی پلاسکو انجام شد و امروز در آیینی این ساختمان به بهره برداری رسید.

عیسی فرهادی افزود: ساختمان جدید پلاسکو در پنج طبقه زیرزمین و ۱۵ طبقه روی زمین احداث و طرح مقاوم سازی، افزایش ورودی و خروجی و تقویت سازه های آن که با متخصصان و مشاوران مجرب صورت گرفته، بسیار چشمگیر در آن تمامی اقدامات و تدابیر لازم سنجیده شده است.

فرماندار تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو اظهار داشت: در طبقه همکف ساختمان جدید پلاسکو نیز یادمان شهدای این حادثه تلخ ایجاد شده است و هیچ گاه جانفشانی های این عزیزان را فراموش نمی کنیم.

بنا به این گزارش، ساختمان پلاسکو در ۱۷ طبقه تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول در سال ۴۱ افتتاح شده بود و از آن به‌عنوان نخستین آسمان‌خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.

این ساختمان روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت آن، بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.

مراسم افتتاح ضلع شمالی ساختمان پلاسکو با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران شهری پایتخت در حال برگزاری است./ایرنا   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟