علت اصلی برگزار نشدن مجمع عمومی سازمان نظام روانشناسی

سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مسئول نظارت بر خدمات و امور روان شناسی جامعه، فعالیت روان شناسان و مشاوران و نظارت بر فعالیت مراکز روان شناسی و مشاوره است.

قرار بود مجمع عمومی این سازمان صبح روز سه شنبه 99/10/30 برگزار شود اما به دلیل عدم به حد نصاب رسیدن اعضای این سازمان در جلسه امروز، برگزاری این مجمع به یک ماه دیگر موکول شد. با این حال یکسری حرف و حدیث ها از جمله ارسال نامه نمایندگان مجلس به وزیرعلوم با محتوای انتقادی از وضعیت فعلی این سازمان و لزوم برگزار نشدن این مجمع، نقص مدارک تحصیلی پیشکسوتان این سازمان و... بوجود آمده که رئیس این سازمان در گفت و گو با رکنا به برخی از این شبهات اشاره می کنند.

دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در خصوص علت برگزار نشدن جلسه مجمع عمومی سازمان نظام روان شناسی به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو شد و تاریخ بعدی برگزاری آن به یک ماه آینده موکول شد.

حاتمی در رابطه تعداد اعضای حاضر در این مجمع ابراز داشت: به تمامی اعضای سازمان نظام روان شناسی لینکی فرستاده شده بود که در این جلسه شرکت کنند. با این حال علی رغم منتظر ماندن بین ساعات 8 تا 8 ونیم صبح روز سه شنبه، به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، صورت جلسه کردیم و شورای مرکزی تاریخ بعدی آن را که یک ماه بعد خواهد بود، اعلام خواهد کرد، ضمناً مرحله بعدی با هر تعدادی از اعضا باشد، این جلسه برگزار می شود.

نمایندگان مجلس بدون استعلام از سازمان نظام روان شناسی به وزیر نامه فرستادند

رئیس سازمان نظام روان شناسی کشور در مورد نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به وزارت علوم و انتقاد از ماهیت تشکیل جلسه مجمع عمومی سازمان نظام روان شناسی، اظهار کرد: یکسری از دوستانی که در این موضوع ذی نفع بودند، گزارش کذبی را به نمایندگان مجلس داده بودند و نمایندگان محترم مجلس نیز بدون آن که از سازمان نظام روان شناسی استعلام کنند و نظر سازمان را بپرسند، این موضوع را به وزیر علوم و قوه قضائیه و جاهای دیگر ارجاع دادند. اگرچه این موضوع خلاف شان کاری و اخلاقی است که بدون آن که نظری اثبات شده باشد، فضاسازی های رسانه ای انجام دهند. با این حال ما به آقای قالیباف نامه داده ایم که این مطالب کذب است و از نظر ما در این دو سالی که از خدمت بنده می گذرد، همه موارد بر مدار قانون بوده و کارهای بزرگی صورت گرفته و سازمان نظام روان شناسی جایگاه خود را در حال حاضر پیدا کرده است. بنابراین مواردی که بوده مربوط به گذشته می شود و در حال پیگیری آن ها هستیم.

حاتمی تاکید کرد: در خصوص برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام روان شناسی ما با استعلام از خود مجلس شورای اسلامی این اقدام را انجام داده ایم و نامه ی آن را نیز برای آن ها فرستاده ایم.

محمد حاتمی در مورد شایعه دستور دستگاه های نظارتی برای لغو جلسه امروز مجمع عمومی روان شناسان گفت: اگر ارگان خاصی در مورد عدم شفافیت این مجمع به ما دستور داده باشد که نباید این جلسه را برگزار کنیم حتماً به آن عمل خواهیم کرد، اما ما خودمان از روز اول می دانستیم که امروز جلسه مجمع به حد نصاب نمی رسد.

نقص مدارک روان شناسی را در اعضای شورای مرکزی بررسی خواهیم کرد

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه خوارزمی در خصوص گفته های بازرسان سازمان نظام روان شناسی در ارتباط با نداشتن مدرک های قانونی برخی از اعضای شورای مرکزی و معاونت انتظامی این سازمان ابراز داشت: اعضای شورای مرکزی، همگی از پیشکسوتان و بزرگان روان شناسی و مشاوره کشور هستند و همه ما از جمله بنده که رئیس سازمان نظام روان شناسی هستم از جمله دانشجویان این افراد بوده ام و مدرک من توسط آن ها امضا شده است. در گذشته که این افراد تحصیل می کردند، چون روان شناسی جزو فلسفه و علوم دیگر بوده، مثلاً در دوره کارشناسی شان ممکن است در تطبیق مدرک شان مشکل داشته باشند، با این حال ملاک ما دانشگاه است و دانشگاه، مدارک این افراد را تایید کرده و الان حدود 50 سال است که برخی از این افراد استاد تمام دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و به طور کلی این عزیزان جزو سرمایه های اجتماعی و افتخارات ما به حساب می آیند، در عین حال ما اعلام کردیم که اگر نقص مدرکی وجود دارد، بررسی شود و در دوره های گذشته سازمان نیز به دلیل شفاف نبودن قانون و وجود نداشتن دستورالعمل ها، احتمال دارد که یکسری تخلفاتی در این زمینه وجود داشته باشد که با این حال کمیته ای در این زمینه تعیین کردیم تا به این موضوع رسیدگی کنند.

حاتمی در پایان اظهار داشت: از مطبوعات و رسانه ها انتظار داریم که اگر نکته ای در جهت شفاف سازی و نفع سازمان دارند ابراز کنند، اما اگر نکاتی در جهت تخریب و یا تبلیغات انتخاباتی افراد دیگر باشد، بایستی مطبوعات ما هوشیار باشند که کسی از آن ها سوءاستفاده نکند. مثلاً نامه ای که نمایندگان مجلس به وزیر نوشته بودند را از سر تا پا تکذیب می کنیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟