ایران تاکنون 200 شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است

به گزارش رکنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آستانه فرارسیدن ۳۰ آذر روز پرستار با خانواده شهدای مدافع سلامت دیدار کردند.

یکی از این دیدارها با خانواده شیرین صفوی پرستار شهید بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) انجام شد.

تهران ۴۶ شهید مدافع سلامت تقدیم کرد

زالی در این دیدار با بیان اینکه فضای این خانواده آکنده به عطر شهادت و ایثارگری است و شهدایی را در دوران دفاع مقدس همچنین جبهه نبرد با کرونا تقدیم کرده است، اظهار داشت: دیدار نکردن با تنها دختر ۱۲ ساله و محرومیت دیدار حضوری با مادر مرحوم که چندی پس از شهادت شیرین صفوی به علت کرونا به دیار باقی شتافت، باعث توقف خدمت رسانی این بانوی پرستار نشد.

وی افزود: شهید صفوی در خط مقدم ارایه خدمت به بیماران بدحال کرونایی فعالیت داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تهران ۴۶ و در سایر استان ها ۲۰۰ شهید مدافع سلامت از کادر بهداشتی، درمانی و پشتیبانی تقدیم کرده اند، خاطرنشان کرد: حجم قابل توجهی از همکاران نظام سلامت در ۱۰ ماه گذشته به فرم سخت بیماری کرونا مبتلا شدند که عوارض طاقت فرسایی را تجربه کردند.

زالی با اشاره به تقاضای خانواده های شهدای مدافع سلامت از مردم خواست بیش از گذشته به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها برای شکست زنجیره انتقال ویروس توجه کنند، زیرا همدلی و همگامی مردم در تحقق این هدف کارساز و تاثیر گذار است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت از ملت ایران بار دیگر درخواست کرد برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر بهداشت و درمان ضمن رعایت موازین بهداشتی، باعث کاهش بار بیماری و شکستن زنجیره ویروس شوند.

ضرورت ثبت رشادت شهدای مدافعان سلامت

در بخش دیگری از این دیدار، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران همیشه قدردان فداکاری‌های کادر درمان و ایثارگری مدافعان سلامت هستند.

وی با بیان اینکه شهید صفوی به دلیل خدمت در بخش کرونا ماه ها از دیدار تنها دختر و مادرش اجتناب می کرد، اظهار داشت: این شرایط بسیار سخت را بسیاری از مدافعان سلامت برای حفاظت از خانواده های شان تجربه کردند.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به درمان مجروحان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در بیمارستان بقیه الله، خاطرنشان کرد: پرستاران و کادر سلامت در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی با جان خود بازی کردند و ایثارگرانه به میدان آمدند.

وی بر لزوم ثبت و ضبط ایثارگری ها و رشادت شهدای مدافعان سلامت به عنوان الگوی خدمت و شهید راه خدمت تاکید کرد.

فتاح با اشاره به اینکه خانواده شهید صفوی چهار عضو خود را به علت کرونا از دست دادند، بر ضرورت کاهش تجمعات، رها شدگی ها و ساده انگاری ها تاکید و به مردم توصیه کرد کرونا را جدی گرفته و موضوع را ساده نگیرند تا شاهد موج چهارم بیماری نباشیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟