اعدام دختری به نام زهرا هاشمی  / سرنوشت او را به ریحانه جباری گره زدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛  از صبح امروز 24 بهمن خبری در فضای مجازی منتشر شده است  مبنی بر اینکه دختری به نام زهرا هاشمی، فردا در زندان رجایی شهر اعدام می شود. تاکنون خبر خاصی از این پرونده در اخبار حوادث ایران انتشار  نیافته است و موضوعیت پرونده در هاله ای از ابهام است.

 مسئولان روابط عمومی سازمان  زندان ها در خصوص این ماجرا به خبرنگار رکنا گفتند که اعدام چنین متهمی در دستور کار سازمان زندان ها قرار ندارد و فردا و شنبه به هیچ عنوان اعدامی انجام نخواهد شد.

نامعتبر بودن  خبر یک اعدام به چند دلیل

خبر اعدام دختری به نام زهرا هاشمی با این ادعا که وی یک پزشک عمومی  که قصد تعرض به وی را داشته در دفاع از خود کشته است در حالی مطر ح می شود که تمام نشانه های این خبر نشانگر دور بودن آن از حقیقت است .

یکی از دلایل اصلی نامعتبر بودن این خبر آنجا مطرح می شود که تمام اطلاعات پرونده با پرونده جنایی دیگری که متهم آن ریحانه جباری بود مطابقت دارد .ریحانه جباری نیز 19 ساله  و طراح دکوراسیون داخلی بود که بخاطر قتل یک مامور گناهکار شناخته شد و درحالیکه همانند پرونده پر ابهام زهرا هاشمی ادعا می شد ریحانه در دفاع از ناموس دست به قتل زده است تحقیقات نشان داد انگیزه قتل ربطی به دفاع از ناموس نداشته است و ریحانه اعدام شد.

دلیل دیگر اینکه از این متهم ،به نام زهرا هاشمی با این اتهامات هیچ خبری منتشر نشده است و با داشتن ابعاد خاص پرونده به نظر عجیب می آید که در سکوت خبری پرونده پیش رفته باشد و تاکنون مورد توجه رسانه های داخلی نبوده باشد.

و اما در بخشی از این  خبر ، منتشر کننده مدعی شده است که زهرا هاشمی در زمان بازداشت با  این اتهام، دختری 19 ساله بوده است و طبق قانون مجازات اسلامی  ایران نمی شود دختر را اعدام کرد و باید قبل از اعدام بکارت برداشته شود.

در این رابطه با عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان و وکیل پرونده های جنجالی به خبرنگار رکنا گفت: این که محکوم علیه نباید باکره باشد یک بحث فقهی است اما در قانون مجازات اسلامی چنین موضوعی مطرح نشده است. بنابراین طبق قانون مجازات اسلامی می توان حکم قصاص هر محکوم علیه را اجرا کرد.

وی تاکید کرد:  قانون مجازات اسلامی فقط در مورد زنانی که باردار هستند استثنا قائل شده است. حکم زنان باردار باید تا بعد از وضع حمل و زمان شیردهی به تعویق بیفتد.

کدخبر: 542977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟