این اقدام البته با واکنش تند اعضای شورای پنجم مواجه و موجب شده تا آنها نیز از رسانه ملی بخواهند با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، در اقدامی برابر، مستندات این بدهی‌ها را ارائه دهند! به گفته قالیباف، بدهی دوره گذشته نه آن 54 هزار میلیارد تومانی که از زبان مسئولان شهری و شورایی‌ها مطرح می‌شود که 16 هزار میلیارد تومانی است که 14 هزار میلیارد تومان آن هم طلب شهرداری از دولت است! با این توصیف طبق گفته‌های قالیباف، شهرداری تهران هم‌اکنون فقط 2 هزار میلیارد تومان بدهی دارد! جالب اینکه براساس مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک میلیارد دلار بدهی هم از دوران دولت دهم باقیمانده که ظاهراً پرداخت نشده و اگر قرار به پرداخت باشد این دولت است که مدیون شهرداری تهران می‌شود! قالیباف این طور گفت: این افراد، برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زد و بند کنند و در واقع، چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.وقتی شورای چهارم تمام شد ما گزارش‌هایی را در خصوص میزان بدهی‌ها و اموال شهرداری تهران به شورای چهارم دادیم و این موضوع به‌صورت مصوبه شورا درآمد که میزان بدهی‌های شهرداری چقدر است و در نهایت نیز این مصوبه به شورای پنجم ارائه شد و هم‌اکنون نیز اسنادش موجود داست. شهردار اسبق البته به اموالی که گفته می‌شد در دوره او، به بهانه تأمین مالی شهرداری تهران فروخته شده هم اشاره کرد و بازهم با رد این ادعاها گفت: متأسفانه عنوان شده که این اموال فروخته شده است که این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست چرا که همه موارد اموال نقد و غیرنقد در شهرداری تهران ثبت شده است و دارایی‌ها و اموال و زمین‌های شهرداری تهران در دوره گذشته نسبت به زمان مدیریت قبل دو برابر افزایش یافته بود که این موضوع در صورتجلسه شورای شهر تهران در دوره گذشته هم آمده است. به گزارش ایسنا رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه بخشی از سخنان قالیباف در صدا و سیما غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بوده و باید صدا و سیما فرصت پاسخگویی به شورا و شهرداری بدهد، گفت: البته قالیباف نیز اظهارات خود را اصلاح کند. محسن هاشمی گفت: دو عضو شورا یعنی میرلوحی و خدا کرمی به دادگاه احضار شدند و نتوانستند از خود دفاع کنند و اشد مجازات برای میر لوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

دیوار حاشا بلند است!

حسن خلیل آبادی، عضو شورا در واکنش به سخنان محمدباقر قالیباف در حساب توئیتری خود نوشت: «در دوره گذشته شخصی می‌گفت صدای اعتراض مردم، نوار است و حالا می‌گویند بدهی دروغ است. دیوار حاشا هم بلند است!! سری به خیابان بهشت بزنید تظاهرات مکرر طلبکاران شهرداری دروغگو را مشخص می‌کند. البته بلاتشبیه!»

صدا وسیما هنوز قالیباف را شهردار می‌داند

محمود میرلوحی نیز در این زمینه خواستار اقدام حقوقی و قضایی معاونت حقوقی شهرداری شد. وی با بیان اینکه متأسفانه شهردار قبلی تهران مجدداً ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نه تنها منکر بدهی شده بلکه تهمت هم زده است، گفت: لازم است صدا و سیما به شورا و شهرداری فعلی وقت پاسخ دهد. گویا صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند. میرلوحی از حناچی خواست که بدون در نظر گرفتن ملاحظات، فهرست بدهی‌های شهرداری را منتشر کند. به گفته وی، رقم بدهی شهرداری ۵۶ هزار میلیارد تومان است که این بدهی‌ها شامل بانک‌ها، پیمانکاران و احکام قضایی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حمیده امینی فرد

کدخبر: 459143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟