گفتگو با محمد رضا شقاقی پور عضو شورای شهروباز نشسته اداره شرکت تعاونی هشترود

ورزش باعث می شود که جسم وروان انسان همیشه سرزنده وشاداب بماند.

شقاقی پور ورزش را جزئی از زندگی هر فردی دانست که می خواهد بدون دغدغه زندگی کند دانست

به گزارش رکنا ،وی که یکی از باسابقه ترین ورزشکاران واساتید مطرح رشته تکواندو است ودر حال حاضر نیز به عنوان مربی تکواندو در حال آموزش نونهالان ،نوجوانان وجوانان شهرستان هشترود مشغول می باشد در مورد ورزش کردن روزانه به خبرنگار رکنا می گوید:

  افرادی که مرتبا ورزش می کنند این کار را به خاطر حس تندرستی که به آنها می دهد انجام می دهند. آنها در طول روز انرژی بیشتری احساس می کنند، شب ها بهتر می خوابند، خاطرات شفاف تر و دقیق تری به یاد دارند و نسبت به خود و زندگی خود احساس آرامش و خوش بینی بیشتری دارند. و این یک داروی قدرتمند برای بسیاری از مشکلات روانی رایج است.

شقاقی پور ادامه می دهد: ورزش منظم می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر افسردگی، اضطراب، کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) و موارد دیگر داشته باشد. همچنین استرس را تسکین می دهد، حافظه را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند بهتر بخوابید و روحیه کلی شما را تقویت می کند.

این عضو شورای شهر هشترود وبازنشسته اداره شرکت های تعاونی هشترود تاکید می کند: برای اینکه بتوانید از مزایای ورزش کردن بهره مند شوید نیازی نیست که یک طرفدار پر و پا قرص تناسب اندام باشید. تحقیقات نشان می دهد که مقادیر متوسط   ورزش نیز می تواند تغییر و تحولاتی را ایجاد کند. فارغ از سن و سال یا میزان تناسب اندامتان، می توانید یاد بگیرید که از ورزش به عنوان ابزاری قدرتمند برای داشتن احساس بهتر استفاده کنید.

شقاقی پور متذکر می شود:ورزش خانگی از موثرترین راه‌ها برای رفع مشکلات روانی و جسمانی است، به طوریکه فعالیت منظم بدنی موجب خون‌رسانی به مغز شده و به بهبود خلق و خو نیز کمک می کند و در ریلکس شدن عضلات موثر بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ورزش، پیر و جوان نمی‌شناسد

شفاقی پور تاکید کرد: خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که ورزش مختص جوانان و نوجوانان است، در حالی که ضرورت انجام فعالیت‌های بدنی برای سالمندان اگر بیشتر از جوانان و نوجوانان نباشد، کمتر نیست. باتوجه به تغییرات فیزیولوژیکی که در افراد سالمند صورت می‌گیرد، در صورت انجام ندادن فعالیت‌های بدنی و ورزش ممکن است این تغییرات کاهنده شدید توانایی جسمانی شود و خیلی زود انسان را از پا درآورد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟