کفپوش لمینت بهتره یا پی وی سی

حال برای این‌که بیشتر با این نوع از کفپوش‌ها آشنا شوید توضیحاتی را دربارۀ دو کفپوش لمینت و کفپوش پی وی سی در ادامۀ مطلب قرار خواهیم داد تا با آگاهی از خصوصیات و ویژگی‌های انواع کفپوش و مقایسۀ آن‌ها، بهتر بتوانید کفپوش موردنظرتان را انتخاب کنید.

معرفی کفپوش لمینت

یکی از پرطرفدارترین گزینه در پوشش کف ساختمان‌ها، کفپوش‌های لمینت هستند که از نظر ظاهری شباهت زیادی با پارکت‌ها دارند اما جنس آن‌ها از چوب نیست و درواقع از الیاف فشرده یا همان اچ‌دی‌اف ساخته شده‌اند. این نوع کفپوش دارای 4 لایۀ فشرده به هم است که بیشتر مشتریان به‌عنوان پوششی برای کف ساختمان‌های مسکونی از آن استفاده می‌کنند و معمولاً برای اداره‌ها و دیگر مکان‌ها کمتر به‌کار گرفته می‌شود. حال اجازه دهید به ویژگی‌های این نوع کفپوش بپردازیم:

  • ویژگی‌های کفپوش لمینت

کفپوش‌های لمینت دارای شیارهایی به نام کلیک هستند که حالت نر و مادگی دارند و به همین علت برای اتصال نیازی به چسب زدن ندارند. هرچه تعداد این کلیک‌ها بیشتر باشد، وزن لمینت‌ها نیز بیشتر شده و همین خاصیت باعث می‌شود برای متصل شدن نیازی به چسب نداشته باشند. از طرفی مقاومت لمینت‌ها از پارکت‌ها بیشتر است و همچنین در برابر برخورد با جسم تیز هم مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. کفپوش‌های لمینت با موکت یا فوم‌هایی به سطح ساختمان نصب می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که عایقی در برابر سرما و گرما و صدا نیز باشند. ویژگی دیگری که کفپوش‌های لمینت در موقع نصب دارند، این است که چون در نصب آن‌ها از چسب استفاده نمی‌شود، درنتیجه به‌آسانی می‌توان آن‌ها را جدا و در مکان دیگری به‌کارگیری کرد. از دیگر ویژگی‌های این نوع کفپوش عبارت‌اند از:

  • نصب فوق‌العاده آسان و سریع؛
  • موجود در اشکل مختلف مانند مربعی و یا حتی تخته‌ای؛
  • مقاومت عالی در برابر رطوبت؛
  • مناسب بودن قیمت پارکت لمینت.

معرفی کفپوش پی وی سی

این نوع از کفپوش‌ها به خاطر نوع جنس پلاستیکی که دارند، قابلیت ارتجاعی دارند و کاملاً قابل انعطاف هستند. کفپوش pvc چون از جنس چوب نیست در برابر آب مقاومت خوبی دارد و به‌طور کامل ضدآب است و برای همین پیشنهاد ما به شما این است که از این محصول در موقعیتی که رطوبت زیاد است و آب هم بیشتر ریخته می‌شود مثل آشپزخانه، استفاده کنید. از ویژگی‌های این نوع کفپوش نیز موارد زیر بااهمیت‌تر هستند:

ویژگی ها و قیمت کفپوش پی وی سی

  • ویژگی‌های کفپوش پی وی سی

کفپوش‌های پی وی سی در دو نوع موجود هستند؛ یکی کفپوش‌های رولی و دیگری کفپوش‌های تایلی که توصیه می‌کنیم برای استعلام قیمت کفپوش رولی و تایلی به مراکز معتبر مراجعه کنید. آیا قصد تعویض کفپوش‌های قدیمی و خسته‌کننده ساختمان خود را دارید؟ آیا بودجه کافی برای عملی‌کردن این تصمیم و جایگزین نمودن آنها با پارکت‌های چوبی در اختیار ندارید؟ از مهمترین بخش‌های دکوراسیون داخلی ساختمان که می‌توان به آن اشاره نمود، کف ساختمان است. اگر شما هزینه زیادی را صرف طراحی و زیباسازی فضای داخلی ساختمان خود کنید، اما تغییری در کفپوش‌ها ایجاد نکنید، به نتیجه مطلوبی دست نخواهید یافت. در چنین شرایطی، نداشتن بودجه کافی می‌تواند به عنوان یک مشکل بزرگ تلقی شود. خرید کفپوش رولی از بین گزینه‌های ارزان قیمت، انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای  به شمار می‌رود.

به‌طورکلی کفپوش‌های رولی یکسره و یک‌تکه هستند و در موقع نصب آن‌ها درزی باقی نمی‌ماند. این قابلیت باعث شده‌است که در هنگام نظافت و تمیز کردن سطوح به مشکل نخورید. پس به خاطر سهولت در نظافت، این نوع از کفپوش‌ها مناسب مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستند. ضمناً کفپوش‌های تایلی مانند کفپوش‌های لمینتی تکه‌تکه هستند و ضخامت بیشتری نسبت به کفپوش‌های رولی دارند و بنابه این خاصیت‌شان، اگر قسمتی از کفپوش دچار آسیب شود، به‌راحتی قابلیت تعویض و جایگزینی دارد.

مهم‌ترین تفاوت‌های کفپوش لمینت با کفپوش پی وی سی

شرح مختصری دربارۀ دو کفپوش لمینت و پی وی سی بیان کردیم و حتماً تا حدودی با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید. حال در این قسمت می‌خواهیم به تفاوت‌های بین این دو محصول بپردازیم تا انتخاب را برایتان به مراتب آسان‌تر کنیم:

  • از نظر ظاهر و زیبایی کفپوش پی وی سی چون لایه‌ی بالایی آن براق‌تر است، حالت مصنوعی دارد و کفپوش لمینت به‌علت نقش‌های متنوع چاپ‌شده روی از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • کفپوش‌های پی وی سی چون از جنس پلاستیک هستند موقع قدم برداشتن روی آن‌ها صدای کمتری نسبت به کفپوش‌های لمینت تولید می‌کنند.
  • کفپوش پی وی سی کاملاً ضدآب است و کفپوش لمینت تنها در برابر رطوبت و آب مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • کفپوش لمینت در برابر ضربه مقاومت بیشتری نسبت به کفپوش‌های پی وی سی دارد.
  • به خاطر قابلیت نصب آسانی که کفپوش‌های لمینت دارند و در نصب آن‌ها نیازی به استفاده از چسب نداریم، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جمع‌آوری و جابه‌جا کرد و به مکان‌های دیگری انتقال داد.

بررسی قیمت کفپوش لمینت و کفپوش پی وی سی

نمی‌شود قیمت‌گذاری دقیقی در این خصوص ذکر کرد، زیرا تفاوت قیمتی بین این دو محصول از کفپوش‌ها زیاد است و قیمت‌گذاری‌ها بنابه تنوع و کیفیت کفپوش‌ها انجام می‌شود. از طرفی تنوع در کفپوش‌های لمینت بیشتر از کفپوش‌های پی وی سی است، درنتیجه کفپوش‌های پی وی سی چون تنوع کمتری دارند، تهیۀ آن‌ها با قیمت پایین‌تر در بازار امکان‌پذیر است و قیمت‌گذاری کفپوش‌های لمینت چون براساس درجه و کشور تولیدکنندۀ آن‌هاست به مراتب گران‌تر هستند. به‌طورکلی توصیه می‌کنیم برای استعلام قیمت کفپوش pvc و دیگر کفپوش نام‌برده‌شده حتماً از مراکز معتبر استفاده کنید.

انواع پارکت لمینت و مدل های آن

جمع‌بندی

انتخاب کفپوش مناسب، امر بسیار مهمی است، زیرا در یک ساختمان، چه مسکونی و چه اداری، بنابه کارایی آن فضا، هم نوع مقاومت و هم کیفیت کفپوش و بخصوص ظاهر و زیبایی آن در فضای داخلی بسیار مهم و تأثیرگذار است. درواقع در هنگام انتخاب یک کفپوش مناسب، در درجۀ اول باید سوالاتی را در ذهن خود تقسیم‌بندی کنید، ازجمله این‌که کدام کفپوش نیاز من را برطرف می‌کند یا این‌که کدام گزینۀ مناسب فضای موردنظر من است که سپس با رسیدن به جواب این‌گونه سوالات، به‌آسانی بتوانید کفپوش مناسب فضای خود را انتخاب کنید. ما با شرح دو محصول کفپوش پی وی سی و کفپوش لمینت سعی داشتیم آشنایی مختصری ایجاد کنیم تا با مطالعه‌ی این مطلب شما را در انتخاب هرچه بهتر کفپوش موردنیازتان یاری کنیم. برای آشنایی کامل با این محصولات حتما به سایت شرکت گامان تزیین جاوید به آدرس اینترنتی gamantj.com سر بزنید.

 

کدخبر: 856801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟