جدیدترین عکس ها از اتاق برده‌ها

به گزارش رکنا، محققان با استفاده از روش قالب‌گیری با گچ که الان بیش از صد سال است که در بازسازی بقایای پمپئی مورد استفاده قرار می‌گیرد، توانسته‌اند محتویات و وسایلی را که در این اتاق باقی مانده بودند بازسازی کنند و تصویری کامل از اتاقی که محل زندگی فرودست‌ترین قشر جامعه یعنی بردگان بوده است را پدید بیاورند.

اتاق برده ها

 این اتاق که به عنوان اتاق A نامگذاری شده، دارای دو تخت خواب بوده است که با قاب‌هایی چوبی ساخته شده بودند و به راحتی امکان جمع کردن و جا به جا شدن داشته‌اند.

یک نیمکت و دو گنجۀ کوچک نیز در اتاق وجود داشته است. در داخل این گنجه‌ها اشیائی از قبیل چاقو کشف شدند.

وجود کوزه‌ها در گوشه‌ای از اتاق و قفسه‌هایی که در قسمت بالای دیوار قرار گرفته بودند نشان می‌دهند که این اتاق علاوه بر مکان سکونت یک خانوادۀ برده، محلی برای ذخیره‌سازی برخی اقلام نیز بوده است. وسایلی مانند یک بیل فلزی نیز در اتاق نگه‌داری می‌شدند.

اتاق برده ها

اتاق برده ها

یک نکتۀ جالب، وجود استخوان های چند موش در داخل کوزه هاست. به نظر می‌رسد که این جوندگان کوچک در زمان آغاز فوران برای پناه گرفتن داخل کوزه‌ها رفته‌اند و همانجا زیر خاکستر مدفون شده‌اند.

اتاق برده ها

این اطلاعات بار دیگر نشان داده است که وضع زندگی و بهداشت طبقات فقیر و فرودست در شهر پمپئی چقدر سطح پایین و اسفناک بوده است. معمولا آنچه از پمپئی دیده می‌شود ویلاهای مجلل و اسباب‌آلات زندگی مرفه است؛ اما کشفیاتی مثل این نشان می‌دهد که این شهر با همۀ رونقش یک جنبۀ تاریک نیز داشته است.

منبع: فرادید

کدخبر: 922023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟