به گزارش رکنا، در سال ۱۹۸۸هلن۲۲ ساله طبق معمول برای رفتن به محل کار از خانه بیرون آمد، اما هرگز به خانه برنگشت آن شب ماری به عنوان یک مادر معمولی و شاغل هویتش به کلی از بین رفت. ناپدید شدن هلن یکی از بزرگترین تحقیقات گمشده در کشور بریتانیا بود. این پرونده به عنوان اولین محکومیت به قتل بدون وجود جسد در جهان به شمار می‌رود. بر اساس اطلاعات به ‌دست ‌آمده متهم به قتل از بیان جزئیات جنایت خودداری کرد. به این علت بقایای جسد هرگز پیدا نشد. ناراحتی عاطفی که بر این اساس به خانواده هلن وارد شد به اندازه‌ای بود که آنها هرگز هلن و مرگ دردناک او را فراموش و رها نکردند. ماری مک کورت که مصمم بود دخترش باید قبری داشته باشد تلاشی دلخراش را برای یافتن بقایای جسد دخترش آغاز کرد.او در طول سه دهه شروع به جست‌و‌جوهای طاقت‌فرسا کرد و در زمینه احقاق حقوق قربانیان به یک قهرمان تبدیل شد. در حالی که ماری تلاش بسیاری در این خصوص آغاز کرده بود با یک روزنامه نگار به نام فیونا آشنا شد این دو زن با ایجاد یک دوستی طولانی و عمیق مسیری را ایجاد کردند که حاصل آن مقالات و اخبار بی‌شماری شد که در نهایت به یک کمپین و مسیری منجر شد که به سمت برقراری عدالت برای خانواده قربانیان حرکت می‌کرد.

جایزه مطبوعاتی بریتانیا برای این کمپین در سال ۲۰۱۹ و جایزه اهمیت ایجاد تفاوت در سال ۲۰۲۰ از جوایز مربوط به این تلاش است که به لطف تلاش‌های خستگی ناپذیر ماری مک کورت و سایر افراد بالاخره قانونی به نام قانون هلن تصویب شد بر اساس این قانون قاتلان و مجرمان جنسی که از افشای اطلاعات امتناع کرده و سر باز می‌زنند باید در پشت میله‌های زندان بیشتر بمانند و محکومیت‌های سنگین‌تری در خصوص شان اعمال خواهد شد.

ماری مک کورت و فیونا با هم کتابی نوشتند به نام عدالت برای هلن که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد آن دو مسیری را فراهم کردند تا قربانیان و خانواده‌های آنها بتوانند پس از جنایت‌ها و آسیب‌هایی که دیده‌اند با احترام به سمت تغییرات مثبت اجتماعی حرکت کنند.

کدخبر: 893404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟