گاف‌های آقا جواد خیابانی !

مسابقه جمعه‌شب پرسپولیس و گوای هند در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا، جدیدترین مسابقه‌ای است که به جواد خیابانی گزارشگر باسابقه تلویزیون سپرده شد و او در جریان گزارش این مسابقه، اشتباهی بزرگ انجام داد که علاقه‌مندان فوتبال به خصوص تیم پرسپولیس را عصبانی کرد. به بهانه این اشتباه عجیب که شرح آن در ادامه خواهد آمد، به مرور شاخص‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین گاف‌های جواد خیابانی در سال‌های اخیر پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

روایت گل با 12 ثانیه تاخیر

به گزارش رکنا، در اوایل نیمه دوم مسابقه جمعه‌شب پرسپولیس و گوا، نتیجه بازی 2-0 بود و جواد خیابانی بدون توجه به روند مسابقه، نتیجه را اعلام کرد، در حالی که در همان لحظه گل سوم به ثمر رسید و مسابقه 3-0 شد. عجیب این‌جاست که خیابانی بازیکن‌های دو تیم را معرفی کرد و 12 ثانیه بعد از به ثمر رسیدن گل، متوجه آن شد؛ اتفاقی به غایت شگفت‌انگیز، آن هم از گزارشگری که حدود سه دهه است گزارش مسابقات فوتبال را بر عهده دارد. خیابانی در نهایت بدون کمترین هیجانی خبر گل سوم را اعلام کرد.

گزارش دوباره گل!

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های گذشته نیز اشتباهات بزرگ دیگری از جواد خیابانی به خود دیده است. چند سال پیش و در جریان بازی همین تیم پرسپولیس با الغرافه قطر، وقتی صحنه آهسته گل غلامرضا رضایی پخش شد، خیابانی ناگهان با هیجان گفت گل برای تیم الغرافه. لحظاتی بعد خودش فهمید چه اشتباهی مرتکب شده و گفت که «نه نه معذرت می‌خوام. این اصلا گلی است که تیم پرسپولیس در ابتدای بازی زد»!

صدای هواداران رایانه‌ای

این گزارشگر باسابقه تلویزیون، سال گذشته در جریان مسابقه استقلال و سپاهان، گفت: «صدایی از طرف هواداران می‌شنوم، ولی نمی‌دانم کجا نشستند.» این در حالی است که چندین ماه بود که مسابقات فوتبال در سراسر جهان، از جمله ایران به دلیل شیوع کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شد و آن چه جواد خیابانی می‌شنید، صدایی از تماشاگران بود که برنامه «فوتبال برتر» با استفاده از رایانه روی تصویر گذاشته بود و جواد آقا خیال کرد تماشاگران ناگهان به ورزشگاه رفته‌اند!

وای یور تیم؟!

صحبت از گاف‌های خیابانی بدون اشاره به تجربه عجیب انگلیسی حرف زدن وی، ناقص است. او دو سال پیش در حالی که چند دقیقه از پایان مسابقه تیم ملی ایران و بولیوی گذشته بود، کنار زمین می‌خواست از مربی بولیوی بپرسد چرا تیمش در جام جهانی حضور ندارد و این سوال را با گرامر عجیبی پرسید که مرور آن هنوز هم خاطره‌انگیز است. خیابانی گفت: «وای یور تیم این ورلد کاپ نو؟»!

خواب ماندن آقا جواد

چند سال پیش، وقتی شبکه ورزش سیما مسابقه دو تیم لسترسیتی و لیورپول را روی آنتن برد، 10 دقیقه اول مسابقه با صدای موسیقی روی آنتن رفت و در حالی که جواد خیابانی گزارشگر مسابقه بود، خبری از حضور او روی آنتن نشد. در نهایت او در دقیقه 11 روی آنتن آمد و بلافاصله اعلام کرد در اتومبیلش خواب مانده است! هنوز که هنوز است، این گاف عجیب خیابانی و توضیحات صادقانه او به یاد مخاطبان مانده است.

جملات عجیب خیابانی

اما جواد خیابانی علاوه بر گاف‌های پرتعدادی که روی آنتن می‌دهد، مشهور است که سخنانی را بر زبان می‌آورد که مخاطب را گاه به خنده می‌اندازد و خاطره می‌سازد. او یک بار وقتی مسابقه در ساعات پایانی شب آغاز شده بود، گفت: «ساعت 1 بامداد امروزه، نه، امروز نیس. دیگه رفتیم تو فردا پس الان فرداست، دیگه نمی تونیم بگیم امروز، الان 1 بامداد فرداست». او یک بار در جریان مسابقه دو تیم اسپانیایی گفت: «درصد مالکیت توپ 64 درصد اتلتیکو و 77 درصد رئال!» برخی جملات آقا جواد هم که بسیار مشهور شده است، مانند این یکی: «هر تیمی که ببازه، یعنی بازی رو باخته»!آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟