روش‌های عجیب و غریب ۷ کشور‌ کوچک جهان برای کسب درآمد / از فروش زندان تا اقامت

به گزارش رکنا، و به نقل از باشگاه خبرنگاران در این گزارش با روش‌های عجیب و غریب کسب درآمد ۷ کشور‌ کوچک دنیا آشنا می‌شوید.

۱. فروش اقامت به افراد ثروتمند

کشور کوچک کارائیب با تنها ۴۸ هزار نفر جمعیت و یک صنعت رو به افول در سال ۲۰۰۶ در وضعیت نامساعدی قرار داشت. این کشور با کمک و همفکری یک وکیل سوئیسی به نام کریستین کالین، با دریافت تنها ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار و سرمایه گذاری در این کشور، اقامت کشور کارائیب را به افراد می‌دهد.

رئیس جمهور وقت کارائیب پس از اینکه توانست منابع ارزی زیادی از این طریق جمع آوری کند، به فکر این افتاد که قانونی وضع کند تا به وسیله آن درآمد بیشتری کسب کند، بر اساس این قانون جدید هر فردی که قصد دریافت اقامت این کشور را دارد باید به مدت ۵ روز حضور کامل را در کشور داشته باشد و برای این امر مجبور به خرید ویزای کشور کارائیب است. بنابراین این خرید برای دولت کارائیب درآمد بدون دردسر است.

۲. فروش اقامت به افراد فقیر

حدود ۱۰ میلیون نفر در جهان اقامت کشوری که در آن زندگی می‌کنند را ندارند که اغلب در کشور‌های آسیایی حضور دارند. این افراد دست به مهاجرت زدند و کشور‌های کویت و امارات متحده با فروش اقامت خود به این افراد طی سال‌های اخیر پول زیادی به جیب زده‌اند. به طور مثال کشور امارات متحده عربی طی یک سال توانست به ۴ هزار خانوار از این طریق اقامت دهد و ۲۰۰ میلیون دلار پول به منابع ارزی خود اضافه کند.

۳. اسکان زندانیان

کشور نائورو به عنوان کوچک‌ترین جمهوری در قاره اقیانوسیه با حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت، زندان‌های خود را به کشور‌های مجاور اجاره می‌دهد.

کشور‌های استرالیا، نیوزلند و برخی دیگر از کشور‌های کوچک مجاور نائورو زندانیان خود را به این جزیره انتقال می‌دهند. این منطقه از امنیت بیشتری برخوردار است و هیچ انگیزه برای فرار وجود ندارد چراکه زندانیان اگر بخواهند فرار کنند در اقیانوس آرام غرق خواهند شد!

۴. خرید و فروش با تمبر به جای پول

جزیره‌ای در اقیانوس اطلس با جمعیتی حدود یک هزار نفر به نام (Ascension) وجود دارد که در آن تمام خرید، فروش‌ها و معاملات روزانه از طریق تمبر انجام می‌گیرد. در اوایل دهه ۲۰ صاحب این طرح با سفر به انگلستان تعداد زیادی تمبر از این کشور تهیه کرد که اغلب آن‌ها تمبر‌های غیر استفاده در انگلستان بودند.

این فرد با ارزش دادن کاذب به هر تمبر آن‌ها را در سطح جزیره پخش کرد و به مردم فروخت تا بعد از این تمام معاملات با این برگه‌ها انجام بگیرد.

۵. فروش ویزا به تجار

جزیره تونگا که تقریبا کوچک‌ترین پادشاهی را در جهان دارد یک ایده خوب و پول ساز برای کشور خود طی دهه ۱۹۸۰ پیاده کرد. جزیره تونگا یک جزیره استراتژیک برای هنگ کنگی‌ها بود، به طوری که می‌توانستند از طریق آن کشتی‌های خود را به برخی شرکای تجاری خود برسانند.

به این طریق، تصمیم گیران پادشاهان تونگا اعلام کردند که ورود هر فرد به خصوص از کشور هنگ کنگ به تونگا باید با پرداخت هزینه در قالب ویزا انجام گیرد و این تصمیم توانست درآمد زیادی را در آن دهه برای پادشاهی تونگا حاصل کند.

۶. چین یا تایوان کدام؟

جزیره سنت لوسیای کارائیب که بین چین و تایوان قرار دارد، سالانه بیش از ۷۹۰ میلیون دلار تولید ناخالص ملی دارد و این رقم برای جزیره‌ای با مساحت ۶۱۷ کیلو متر مربع قطعا ارزشمند است و به همین ترتیب کشور‌های همسایه از سال ۲۰۰۳ به فکر بودن در این جزیره افتاده‌اند، اما سنت لوسیا تاکنون دم به تله نداده است.

سنت لوسیا از ۲۰۰۳ تا کنون امتیاز‌های زیادی از دو کشور گرفته و بدین ترتیب برای خود درآمد و برای آن دو کشور خدمات مختلف ارائه داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت کارخانه و میزبانی مسابقات جهانی مانند جام جهانی کریکت ۲۰۰۷ اشاره کرد.

۷. اخذ مالیات از هموطنان مقیم خارج

کشور اریتره در شرق آفریقا تقریبا هم اندازه کوبا در آمریکا است. دولت این کشور تصمیم گرفته تا از تمام اهالی اریتره که در کشور‌های دیگر اقامت دارند، مالیات اخذ کند البته این تصمیم را نتوانست در تمامی کشور‌ها اجرا کند، اما برخی دیگر با دریافت کمیسیون، آن را قبول کردند. کشور اریتره از افرادی که هیچ ارتباطی با این کشور ندارند هم درآمد کسب می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 673118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟