ماجرای دلاوری شهید اسماعیل‌ رنجکش چیست؟ + عکس

به گزارش رکنا، : پاسدار وظیفه‌ شهید اسماعیل‌ رنجکش‌  سال‌ 1346 در روستای‌ کلفت‌ شهرستان فومن قدم‌ به‌جهان‌ گذارد. دوران‌ کودکی‌ و تحصیل‌ را پشت‌سر گذاشت‌ و پس‌ از طی‌ این‌ دوران‌، در تاریخ ‌66/12/30 از واحد بسیج‌ سپاه‌ فومن‌ به‌ منطقه‌ی‌ عملیاتی‌ غرب‌ کشور اعزام‌ شد، تا خود را به‌جمع‌ رزمندگان‌ اسلام‌ رسانده‌ و در برابر ارتش‌ بعثی‌ عراق‌ بایستد و از دین‌ و حریم‌ مملکت‌ خویش‌دفاع‌ نماید.

در این‌ ایام،‌ عملیات‌ والفجر 10 توسط‌ فرماندهان‌ جنگ‌، طرح‌ریزی‌ شده‌ بود و می‌بایست‌ در چندین‌ مرحله‌ صورت‌ می‌گرفت‌ و چند هدف‌ عمده‌ نظامی‌، از جمله‌ آزادسازی‌ شهرهای‌ حلبچه‌ و خرمال‌عملی‌ می‌گردید. 

عملیات‌ با سه‌ قرارگاه‌ سازماندهی‌ شده‌ بود و مجموعاً 10 لشکر و 13 تیپ‌ در قالب‌70 گردان‌ به‌ کار گرفته‌ شده‌ بودند که‌ شهید رنجکش‌ در قرارگاه‌ قدس‌ و در لشکر 25 کربلا جای‌ گرفته‌ بود و مأموریت‌ ایشان‌ در محور شمالی‌، بستن‌ تنگه‌ و تصرف‌ پل‌ گردکو (عقبه‌ اصلی‌ دشمن‌ به‌ کل‌ منطقه‌) بود. مرحله‌ چهارم‌ این‌ عملیات‌ در اواخر اسفند ماه‌ 1366 به‌ منظور پیشروی‌ در شمال ‌رودخانه‌ زلم‌ و نیز الحاق‌ قرارگاه‌ قدس‌ با قرارگاه‌ فتح‌ در ناحیه‌ی‌ دو جیله‌ آغاز شد که‌ در طی‌ آن‌، شهید رنجکش‌ در تاریخ‌ چهارم‌ فروردین‌ 1367 در محل‌ خرمال‌ عراق‌ به‌ درجه‌ی‌ رفیع‌ شهادت‌ می‌رسند و پس‌ از دلاوری‌ها و رشادت‌ها به‌ لقاءالله‌ می‌پیوندند.مزارش در روستای کلفت فومن قراردارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟