مهم ترین رخ دادهای جهان در سال 99 + عکس

در این مقاله قصد داریم به بهانه عید نوروز و تغییر سال و به سبک ویژه‌نامه‌های نوروزی، نگاهی گذرا به اتفاقات مهمی بیندازیم که در سال ۹۹ در جهان افتاد.

به گزارش رکنا ، ضمن مرور این اتفاق‌های تلخ و شیرین آرزو می‌کنیم سال ۱۴۰۰ برای تمام انسان‌های دنیا، مملو از اتفاقات خوشحال کننده باشد.

کشته شدن جورج فلوید و آغاز اعتراضات در آمریکا

کشته شدن جورج فلوید

در ۲۵ می‌سال ۲۰۲۰ یک مامور پلیس در مینیاپولیس در جلوی چشم و البته دوربین شهروندان جورج فلویدِ سیاه پوست را در حین دستگیری کشت تا این اتفاق جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن آتش نابرابری نژادی در آمریکا باشد. پس از بازتاب این اتفاق در رسانه‌ها، ایالت‌های زیادی در آمریکا شاهد تظاهرات مردم از تمام نژاد‌ها بود و این اعتراض‌ها در نقاط زیادی به آشوب کشیده شد. این اعتراضات در دنیا با شعار "جان سیاهان اهمیت دارد" و یا "Black Lives Matter" شناخته شد و وخامت نژادپرستی در بسیاری از نقاط دنیا را به همه ما یادآوری کرد.

شایعه مرگ کیم جونگ اون

شایعه مرگ کیم جونگ اون

شایعه مرگ و یا وخامت حال رهبر کره شمالی پس از آنکه او در مراسم یادبود پدربزرگش در ۵ آپریل ۲۰۲۰ غایب بود، به سرعت رسانه‌های جهان را درنوردید. ۲۰ روز بعد وقتی رسانه‌های حکومتی کره شمالی عکس‌هایی از حضور او در مراسم بریدن روبان منتشر کردند همچنان این شایعات ادامه داشت. در ماه آگوست با اظهار نظر مقامات رسمی کره جنوبی مبنی بر جعلی بودن عکس‌ها و وخامت حال کیم جونگ اون، این شایعات به اوج خود رسید.

انتخاب بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها

انتخاب بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها

در ژوئن سال ۲۰۲۰، حذب دموکرات آمریکا از میان نامزد‌هایی مانند برنی سندرز، جو بایدن، الیزابت وارن وشهردار سابق شهر نیویورک مایک بلوومبرگ، جو بایدن را به عنوان نامزد اصلی خود در انتخابات معرفی کرد.

هک شدن حساب‌های توییتری

هک شدن حساب‌های توییتری

ظاهرا گروهی از نوجوانان اهل ایالت فلوریدا با هک کردن حساب‌های توییتری بعضی شرکت‌ها و شخصیت‌های سیاسی و سلبریتی‌ها مانند جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و کانیا وست، با انتشار پیامی تلاش کردند بیت کوین بدست بیاورند. توییتر خیلی زود وضعیت حساب‌های هک شده را به شرایط پیشین بازگرداند.

دستگیری جیزلین مکسول

در دومین روز از جولای سال ۲۰۲۰، جیزلین مکسول زنی که ادعا می‌شد دست راست جفری اپستین است به قاچاق جنسی متهم شد. جیزلین مکسول به دلیل همین اتهام در نهایت در خانه لوکس ۱۵۶ هکتاری‌اش در ایالت نیوهمپشایر حبس خانگی شد.

ظاهر شدن زنبور‌های قاتل در آمریکا

ظاهر شدن زنبور‌های قاتل در آمریکا

در زمانی‌که شرایط دنیا در مواجهه با ویروس کرونا خوب پیش نمی‌رفت خبر پدیدار شدن زنبور‌های قاتل ۶ سانتی متری در واشنگتن بسیاری از مردم آمریکا را ترساند. این حشره در حقیقت زنبور غول پیکر آسیایی است که می‌تواند یک کلونی زنبور عسل را در عرض چند ساعت از بین ببرد.

انفجار بیروت

انفجار بیروت

در چهارمین روز از ماه آگوست سال ۲۰۲۰، انفجاری مهیب در بندر بیروت توجه جهان را به این نقطه از آسیا جلب کرد. ظاهرا ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در این بندر انبار شده بود که بر اثر تصادف، انفجاری عظیم را سبب شد. این انفجار منجر به مرگ ۱۹۰ نفر و مصدومیت هزاران نفر دیگر شد.

انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور

انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور

در تاریخ ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۰، جو بایدن نامزد حذب دموکرات اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، کاملا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان معاون خود برخواهد گزید. به این ترتیب با پیروزی بایدن کاملا هریس به عنوان اولین زن سیاه پوست و همچنین اولین زن آسیایی حاضر در این پست، نامش را در تاریخ ماندگار کرد.

مرگ چدویک بوزمن بازیگر نقش پلنگ سیاه

مرگ چدویک بوزمن بازیگر نقش پلنگ سیاه

در ۲۸ آگوست سال ۲۰۲۰، بازیگر نقش پلنگ سیاه در فیلمی با همین نام، چدویک بوزمن پس از مبارزه‌ای ۴ ساله با سرطان روده بزرگ در نهایت تسلیم شد. مرگ بوزمن به دلیل نقش آفرینی او در فیلم‌های پر تماشاگر و این موضوع که او بیماریش را از هوادارانش پنهان نگه داشته بود، بسیاری از طرفداران سینما در سراسر دنیا را شگفت زده کرد. چدویک بوزمن در زمان مرگ ۴۳ ساله بود.

آتش سوزی‌های گسترده در ساحل غربی آمریکا

آتش سوزی‌های گسترده در ساحل غربی آمریکا

این آتش سوزی گسترده از اواسط آگوست ۲۰۲۰ آغاز شد و پس از انتقال از ایالت کالیفرنیا به ایالت واشنگتن، میلیون‌ها هکتار از اراضی جنگلی را خاکستر کرد. در خلال این آتش سوزی گسترده همچنین صد‌ها هزار نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شدند.

مرگ قاضی دادگاه عالی روث بیدر گینزبرگ

مرگ قاضی دادگاه عالی روث بیدر گینزبرگ

مرگ این قاضی دادگاه عالی از آن نظر حائز اهمیت بود که روث بیدر گینزبرگ به نوعی سمبل مبارزه برای برابری حقوق زن و مرد شناخته می‌شود. روث بیدر گینزبرگ در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ در سن ۸۷ سالگی درگذشت. او دومین زن راه یافته به عنوان قاضی به دادگاه عالی آمریکا محسوب می‌شود.

مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ

مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ

در دومین روز از اکتبر سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ و همسرش ملانیا به ویروس کرونا مبتلا شدند. رئیس جمهور وقت آمریکا پس از سه روز بستری در مرکز پزشکی والتر رید، به کاخ سفید بازگشت.

مرگ ادی ون‌هالن

مرگ ادی ون‌هالن

اسطوره موسیقی راک، ادی ون‌هالن در ۶ اکتبر ۲۰۲۰ پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان و در حالیکه ۶۵ سال داشت، درگذشت. این گیتاریست افسانه‌ای که با تِرک‌هایی مانند "Jump" و "Hot for Teacher" شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۰ با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد.

ریاست جمهوری جو بایدن

ریاست جمهوری جو بایدن

جو بایدن در هفتمین روز از ماه نوامبر ۲۰۲۰ به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. جو بایدن در یکی از جنجالی‌ترین رقابت‌های انتخاباتی تاریخ آمریکا موفق شد با کمک آرای ایالت محل تولدش، پنسیلوانیا دونالد ترامپ را شکست داده و راهی کاخ سفید شود.

مرگ الکس ترِبک

مرگ الکس ترِبک

الکس تربک مجری مسابقه معروف "Jeopardy" پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان پانکراس در ۸ نوامبر ۲۰۲۰ درگذشت. تربک در طول ۳۶ سال اجرای این مسابقه تلویزیونی، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان ضمن سرگرم کردن، آموزش داد.

عرضه اولین واکسن بیماری کرونا

عرضه اولین واکسن بیماری کرونا

اولین شهروندان آمریکایی در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند. این اتفاق به دلیل تایید اضطراری واکسن شرکت فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا در ۱۱ دسامبر ممکن شد. این سازمان چند روز بعد واکسن تولیدی شرکت مدرنا را هم تایید کرد تا پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، در کمتر از یک سال، بشر دو واکسن موثر برای این بیماری ساخته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟