آموزش تزئین تخم مرغ های هفت سین عید

تزئین تخم مرغ عید مثل سبز کردن سبزه عید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های چیدمان سفره هفت‌سین است. تزئین کردن تخم مرغ عید معمولاً نیاز به لوازم و تجهیزات زیادی ندارد.

به گزارش رکنا، تنها لازم است کمی خلاق باشید و با استفاده از هر چیزی که در دسترس دارید، تخم مرغ سفره هفت‌سین را طراحی کنید. مجله کوروش ایده‌هایی جذاب و خلاقانه‌ای برای آموزش رنگ‌آمیزی و تزیین انواع مدل تخم مرغ رنگی هفت‌سین دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

۱- آموزش رنگ کردن تخم مرغ با استفاده از گواش

اولین و ساده‌ترین روش برای تزئین تخم مرغ عید رنگ کردن آن است. برای این کار شما به چند رنگ گواش و کمی خلاقیت نیاز دارید. کافی است که طرح مورد نظر خودتان را با مدادی کمرنگ روی تخم مرغ بکشید. سپس با استفاده از گواش غلیظ طرحتان را رنگ کنید. برای این کار توجه داشته باشید که نباید از آب زیادی استفاده کنید یا قلم‌مو را کاملاً خیس کنید. چون موجب پخش شدن طرح و چکه کردن آن خواهد شد. به جای کشیدن طرح گل و یا نوشتن نوروز مبارک روی تخم مرغ‌ها می‌توانید این بار طرح انواع مدل ایموجی‌ها و شکلک‌ها را روی تخم مرغ رنگی عید بکشید.

۲- آموزش تزئین تخم مرغ عید با رنگ طبیعی

برای رنگ کردن و تزئین انواع مدل تخم مرغ رنگی عید مجبور نیستید حتماً از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید. در طبیعت رنگ‌های جذاب زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جلوه بخشیدن به تخم مرغ‌هایتان استفاده کنید. برای رنگ‌آمیزی تخم مرغ عید می‌توانید از چغندر، شاتوت، پوست پیاز به همراه کمی سرکه استفاده کنید. تخم مرغ را در ترکیبی از این رنگ‌های طبیعی بجوشانید و بعد از چند دقیقه آن را در یخچال قرار دهید تا پررنگ‌تر شود.

۳- آموزش تزیین تخم مرغ هفت‌سین با پارچه

استفاده از انواع پارچه برای تزیین تخم مرغ هفت‌سین یک راهکار جذاب دیگر است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید یک توری پارچه‌ای را روی تخم مرغ بکشید و زیر آن را به وسیله یک بند ببندید. سپس تخم مرغ را درون یک قابلمه رنگ طبیعی در حال جوش بیندازید.

این کار موجب می‌شود تا طرح‌های جذابی روی تخم مرغ شما ایجاد شود. به جز این روش می‌توانید طرح مورد نظر روی پارچه را ببرید و با استفاده از چسب چوب روی تخم مرغ بچسبانید. می‌توانید در اطراف آن از پولک و مروارید استفاده کنید و یک کلاژ زیبا و خاص را روی تخم مرغ‌های عیدتان پیاده کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید پارچه را به طور کامل روی تخم مرغ بکشید و آن را با یک روبان ببندید.

۴- آموزش تزیین تخم مرغ هفت‌سین با لاک ناخن

برای تزیین و رنگ‌آمیزی تخم مرغ هفت‌سین با لاک ناخن کافی است چند رنگ جذاب از لاک‌هایتان را انتخاب کنید. سپس یک کاسه آب در مقابل‌تان قرار دهید. مقداری از لاک را به آرامی روی آب بریزید. چند رنگ لاک دیگر به آن اضافه کنید. با استفاده از یک خلال دندان رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید تا به حالت زیبایی دربیایند. سپس تخم مرغ را به آرامی داخل آب فرو ببرید و بیرون بیاورد. مشاهده می‌کنید که لاک روی سطح تخم مرغ قرار می‌گیرد. حالا تخم مرغ را در جای مناسب قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

۵- آموزش تزیین تخم مرغ عروسکی

برای تزیین تخم مرغ عروسکی روش‌های مختلفی وجود دارد. برای این کار می‌توانید یک چهره زیبا روی تخم مرغ بکشید و بعد با استفاده از گل یا مقوا برای آن تاج درست کنید. می‌توانید با کمک مقوا یک گوش برای دو طرف تخم مرغ طراحی کنید و آن را شبیه به یک حیوان طراحی کنید. یا کلاً طرح یک عروسک جذاب را روی تخم مرغ بکشید و یک اثر هنری خلق کنید.

۶- آموزش تزیین تخم مرغ عید با گل مصنوعی

یک روش دیگر برای تخم مرغ سفره هفت‌سین استفاده از گل مصنوعی است. شما می‌توانید با تهیه چند شکوفه رنگی و چسباندن آن‌ها روی تخم مرغ‌های عید، یک طراحی بی‌نظیر رقم بزنید. می‌توانید در کنار گل مصنوعی از رنگ هم استفاده کنید. مثلاً ابتدا تخم مرغ‌ها را با استفاده از گواش رنگ کنید، سپس روی آن گل بچسبانید.

۷- آموزش تزئین تخم مرغ با نگین و مروارید

یک ایده منحصر به فرد دیگر که در کمتر آموزش تزئین تخمه مرغ هفت‌سین پیدا می‌کنید، استفاده از انواع پولک، نگین و مروارید است. برای این کار می‌توانید با استفاده از چسب گرمایی نگین‌ها را روی تخم مرغ‌ها بچسبانید. برای زیباتر شدن تخم مرغ‌ها بهتر است ابتدا آن‌ها را رنگ کنید. سپس روی رنگ از نگین استفاده کنید.

۸- آموزش تزئین تخم مرغ با دستمال کاغذی

یک راهکار بسیار خلاقانه و جذاب برای تزئین سفره هفت‌سین و ایده برای مدل تخم مرغ رنگی عید استفاده از دستمال کاغذی‌های طرح‌دار است. با این روش می‌توانید طرح ظروف سفره هفت‌سین را با طرح روی تخم مرغ‌هایتان ست کنید. برای تزیین تخم مرغ تنها لازم است دستمال کاغذی با طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس دور طرح آن را ببرید و با استفاده از چسب چوب و یک قلم‌مو آن را روی سطح تخم مرغ بچسبانید. می‌توانید برای تزئین سفره هفت سین از این ترفند استفاده کنید و ظروفتان را هم با این روش تزئین کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟