در طی اقامت طولانی مدت در فضا خانم «کوخ» به انجام آزمایش‌های فراوان پرداخت و رکورد طولانی‌ترین اقامت زنان فضانورد در فضا را کسب کرد.

در این بازه زمانی او به همراه جسیکا میر، موفق به انجام اولین راهپیمایی فضایی تمام زنانه خارج از ایستگاه فضایی بین المللی شد؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند پس از بازگشت به انجام انواع آزمایش‌ها، روی خانم کوخ می‌پردازند تا سفر انسان به فضا در آینده آسان شود.

 

یکی از هدف‌های این اقامت طولانی مدت بررسی اثر‌های زندگی در فضا روی فضانوردان به ویژه فضانوردان راهی ماموریت کره ماه و سیاره مریخ است.

در سفر به سیاره مریخ، فضانوردان باید به مدت ۵ هزار روز در فضا به سفر بپردازند و قرار گرفتن درمعرض اشعه‌های کیهانی می‌تواند سبب ابتلای آنها به انواع بیماری‌ها شود.

کریستینا کوخ پس از بازگشت به زمین مانند بسیاری از فضانوردان ممکن است دچار مشکل هایی، چون اختلال درحرکت، سرگیجه، افزایش فشار خون، حالت تهوع و مواردی از این دست شود که به تدریج و با کمک امکانات درمانی برطرف می‌شوند.

در فضا به دلیل وجود وضعیت میکرو گرانشی، عضله‌های بدن انسان تحلیل پیدا می‌کنند و به این ترتیب پس از بازگشت به زمین و قرارگرفتن درمعرض جاذبه زمین حرکت فضانوردان با سختی همراه می‌شود.

 

پس از فرود کپسول فضایی سایوز به دلیل احتمال وجود ضعف فضانوردان و نیز اختلال در گردش خون فضانوردان با استفاده از صندلی به آرامی به سطح زمین منتقل می‌شوند و فشارخون آنها به دقت کنترل می‌شود.

بدن فضانوردان باید به آرامی به جاذبه کره زمین و تحمل آن عادت کند، زیرا زندگی در وضعیت میکرو گرانشی سبب دگرگونی‌های فراوان در بدن فضانوردان می‌شود.

 

در زمان زندگی در فضا قد انسان به دلیل فاصله گرفتن مهره‌های ستون فقرات اندکی افزایش می‌یابد که این افزایش پس از بازگشت به زمین به حالت اولیه خود باز می‌گردد که می‌تواند سبب ایجاد درد و ناراحتی فراوان برای فضانوردان شود.

دانشمندان در نظر دارند با انجام آزمایش‌های فراوان بر روی خانم کوخ به ارسال فضانوردان با کمترین مشکل‌های سلامت به سیاره مریخ درسال ۲۰۳۳ کمک کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟