اعتراض شدید دادستان کل کشور به حضور زنان در استادیوم آزادی / گلایه داریم

به گزارش رکنا، تیم ملی ایران در حالی دیدار تدارکاتی شب گذشته برابر بولیوی را انجام داد و به پیروزی 2 بر یک رسید که در این مسابقه طلسم حضور زنان در ورزشگاه آزادی Freedom شکسته شد و تعدادی از خانم‌ها که متشکل از کارکنان فدراسیون فوتبال و تیم‌های بانوان فوتبال رده‌های سنی مختلف بودند، این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها به دلیل مخالفت برخی از مراجع ذی‌صلاح طی سالیان اخیر ممنوع بود و شب گذشته نیز که این اتفاق صورت گرفت، با واکنش‌هایی همراه بوده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور صبح امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان قزوین راجع به حضور زنان در ورزشگاه در بازی شب گذشته تیم ملی ایران برابر بولیوی صحبت کرد و افزود: حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد؛ چرا مخالف هستیم؟ چون گناه صورت می‌گیرد؛ تماشای بازی ایراد ندارد، اما گناهی که صورت می‌گیرد، جای اشکال است.

وی با تاکید بر اینکه از حضور دیروز زنان در ورزشگاه گلایه داریم، ابراز کرد: نظام ما اسلامی است، ما مسلمان هستیم، وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه لخت مواجه می‌شود و آنها را می‌بیند، گناه می‌کند و برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: با حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق ندارد حریم عمومی را آسیب بزند.

وی یادآور شد: با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه‌های مختلف فراهم کند، برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: قرار نیست در منظر عمومی هر کس هرجور خواست لباس بپوشد و یا رفتار کند، نصیحت می‌کنم به مسؤولان ورزشی که حرمت دینی را حفظ کنید و اجازه ندهید گناه صورت گیرد؛ اگر این اتفاق تکرار شود به دادستان تهران دستور می‌دهم تا ورود کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قرار نیست ۴ نفر با هر هدفی حریم‌ها را بشکنند و ما ساکت بمانیم؛ ابتدا نصیحت می‌کنیم بعد برخورد خواهیم کرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟