فلزی گران بها از این درخت بیرون می زند+عکس

قطعا همان گونه که مستحضر هستید طبیعت اطراف ما انسان ها یکی از منحصر بفردترین معجزات خدا است که حتی با گردهمایی تمام انسان ها در کره زمین نمی توان حتی نمونه کوچکی از این طبیعت بی کران را ایجاد کرد.

با این وجود آیا تا به حال اطلاعاتی در مورد درختی که دارای محتویات فلز است شنیده اید؟! درخت " پیکاندرا آکومینانتا " یکی از نایاب ترین درختان جهان است که به نحوی می توان از آن به عنوان منبعی غنی از فلز نامبرد.

این درخت بسیار نایاب است می تواند مقدار زیادی نیکل از داخل زمین به خود جذب کند. طبق آخرین آمار و اطلاعات گفته می شود که داخل شیره آبی- سبز این درخت بیش از 25% عنصر نیکل وجود دارد.

شاید به هیچ وجه تا کنون تصور نمی کردید که ممکن است داخل یک درخت به میزان زیادی نیکل وجود داشته باشد و در صورتیکه این چنین چیزی را بشنوید قطعا با کمی تامل خواهید گفت که نیکل و درخت هیچ همخوانی و روابطی با یکدیگر ندارند.

اما در عین ناباوری در داخل این درخت کاملا کمیاب به میزان زیادی نیکل وجود دارد.این درختان به گونه ای تکامل یافته اند که می توانند به میزان زیادی فلزات سنگین را از خاک خارج کنند و در ساقه، برگ ها و دانه های خود ذخیره نمایند.

این درختان را می توان در جزایر کالدونیای جدید واقع در فرانسه یافت که امروزه متاسفانه در حال انقراض هستند و دانشمندان باید راه و روش مناسبی برای نگهداری از این درختان نادر بیندیشند.

دانشمندان در دهه 1970 میلادی موفق به کشف 65 درخت " پیکاندرا آکومینانتا " در کالدونیای جدید، 59 عدد در ترکیه و تعدادی نیز در برزیل، مالزیا، اندونزیا و فیلیپین شدند. با این حال دانشمندان باز هم اعتقاد دارند که تعداد این درختان نایاب بیشتر از این است و ادعا می شود که زمان تکامل درخت " پیکاندرا آکومینانتا " متعلق به میلیون ها سال گذشته بوده است.

اما دلیل آنکه چرا این درخت بدین گونه تکامل یافته است، نیاز به بررسی های زیادی دارد. برای مثال شاید این درخت این گونه تکامل یافته است که بتواند عنصر نیکل که برای حیوانات و موجودات دیگر همانند سمی کشنده است را به خود جذب کند.

اما از طرفی نظریه علمی وجود دارد که نیکل دارای خاصیت ضد قارچی است که این درخت برای مراقبت از خود، نیکل زیادی را به خود جذب می کند تا خاصیت ضد قارچی بیابد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های 6 پیکر خونین شهدای حادثه تروریستی اهواز در محل حادثه! + جزییات

اعدام 9 مرد شیطان صفت در شیراز /صبح امروز اجرا شد

نخستین قدرت نمایی روحانی در قلب امریکا

ظریف عامل اصلی حمله تروریستی اهواز را معرفی کرد!

اولین عکس از جسد 2 تروریست در حمله تروریستی اهواز

فیلم لحظه حمله تروریستی در اهواز

تلخ ترین تصویر از کودک خونین در حادثه اهواز+ فیلم ها

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

 

کدخبر: 418536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟